Vem Benedict Cumberbatch ska spela i Star Trek 12 har det spekulerats vilt kring det sista halvåret. Nu presenteras ytterligare en teori. Bakom den står en bloggare på Comicbookreview.com.
Bloggaren tror att Cumberbatch spelar en klingon. Detta går dock emot vad manusförfattaren Roberto Orci skrev på Trekmovie.com häromdagen där han hävdade att om klingonerna var med i filmen, så skulle de se ut som klingoner gjort sedan den Star Trek: The Motion Picture. Dessutom har Cumberbatch ingen make-up på sig i de bilder och filmsnuttar som har läckt ut från inspelningen. Men bloggaren menar att Cumberbatch kan vara en klingon som är genmanipulerad att se ut som en människa på samma sätt som Arne Darwin gjorde i The Trouble With Tribbles.
Vad tror du?