Vilken avdelning:

Sortera efter:

Hjälp: Avancerad sökning

Homecoming

Recensioner

Av Michaela Lyktberg

Jag tycker att Goldens beskrivning av karaktärerna och hur de agerar efter hemkomsten är väldigt trovärdig och framför allt spännande! Saker som jag undrat över och kanske upprörts över i tv-serien besvaras i denna bok och efterföljande "The Farther Shore". Den ställer även läsaren inför det moraliska dilemmat - vad som gör en varelse (hologram/android) till en individ, vilket bland annat är en röd tråd genom böckerna.

Det som är tydligt redan från början i boken är att Voyager och dess besättning inte får det fantastiska bemötande på jorden som man hade förväntat sig efter alla år som förflutit i tv-serien, men om det är bra eller inte är upp till var och en att avgöra. Det gjorde i alla fall att jag fångades mer av handlingen och upprördes vilket fick mig att läsa vidare och förbluffas över det som sker..

Betyg: 5 av 10
5 5 5 5 5

Av Björn Ehrby

En mycket läsvärd bok som följer upp Voyagerbesättningen på ett intressant sätt. Man får en inblick i vad som hade kunnat hända efter seriens slut. Den innehåller lite av varje, lite action, lite spänning, mystik och lite kärlek. Detta är faktiskt min första Christie Goldens bok och den här boken lever upp till vad jag har hört om henne. För att sammanfatta kort: ”En av de bästa böckerna jag har läst.”

Betyg: 9 av 10
9 9 9 9 9 9 9 9 9

Av Pjotr'k

Jag tänkte först att detta var ytterligare en romantisk snyftare, som mycket av fanfiction är om Voyagers hemkomst. Mycket är också som jag befarade, men framför allt mot slutet av boken ökas tempot och boken slutar med en s.k. "cliffhanger". Den blir alltså bara bättre och bättre, och jag kan bara längta efter del 2, "The Farther Shore", som har premiär i juli.

Betyg: 7 av 10
7 7 7 7 7 7 7

« Tillbaka till litteraturen