baao Posted March 23, 2004 Report Posted March 23, 2004 I nr 7 av 2000+ (nedlagd sf/fantasyserietidning) -92, finns en annons om en ny serietidning: SPOCK-STAR TREK the original, nummer 1 ute oktober 1992... Har någon läst den? ??? Quote
Nettan Posted March 28, 2004 Report Posted March 28, 2004 Hej! Ja, det är en mycket ovanliga serietidning på svenska. Men tyvärr, det blev bara 3 nummer innan serietidning nedläggades pga dåliga försäljningar på denna tiden. Eftersom jag är serie-fantast, har jag samlat mig på tidningar SPOCk i alla nummer. Det är en ganska liten chans att hitta dem i en gammal seriebutik som säljer beg.serietidningar men som sagt att det är väldigt liten chans eftersom det har varit verkligt dålig försäljning med dessa tidningar. //Nettan Quote
Thalaxian Posted March 28, 2004 Report Posted March 28, 2004 Synd, det hade varit kul at se och läsa dessa! Quote
Peak Posted April 5, 2004 Report Posted April 5, 2004 Ah, Spock ja. Lyckades komma ut just när jag började bli seriös Trekker. Var väldigt sur när den lades ner, eftersom jag hade hoppats på att kunna samla på mig de tidigare numrena av DC:s andra omgång serier med originalserien. *stolt ägare till alla tre nummer + de 2 TNG-numrena som kom ut i Sverige* Quote
Stiltman Posted June 24, 2004 Report Posted June 24, 2004 om jag inte minns fel så ska jag äga spock tidningarna samt lite andra serier.. ;) http://www.swesat.com/startrek/ Quote
MrsRiker Posted June 24, 2004 Report Posted June 24, 2004 om jag inte minns fel så ska jag äga spock tidningarna samt lite andra serier.. ;) http://www.swesat.com/startrek/ Ursäkta, det här må vara lite OT men jag måste bara få säga: vilken imponerande samling. Jag skulle kunna tänka mig att sjunka ner några timmar tillsammans med dina serietidningar och roa mig Quote
The Holy Three Posted November 27, 2007 Report Posted November 27, 2007 Fick precis tag på Nr #2 av denna tidning för 9 kr på Tradera, ett riktigt kap! För övrigt så finns alla 3 nummer nu tillgängliga på Tradera för 89 kr: http://www.tradera.com/KOMPLETT_UPPLAGA_SP...uktion-47954022 Quote
Pjotr'k Posted November 27, 2007 Report Posted November 27, 2007 På databasen finns den här. Lämna gärna ytterligare information, ni som har serietidningen hemma. Recension, kanske? Quote
UFP Posted November 27, 2007 Report Posted November 27, 2007 Jag har Spock NR 2/92 och 3/92, som jag köpte i Gamla Stan Quote
The Holy Three Posted November 27, 2007 Report Posted November 27, 2007 Jag har Spock NR 2/92 och 3/92, som jag köpte i Gamla Stan Det finns 2 serietidningsaffärer på Gamla Stan, vilken är det du köpte dom på? Quote
UFP Posted November 27, 2007 Report Posted November 27, 2007 Jag har Spock NR 2/92 och 3/92, som jag köpte i Gamla Stan Det finns 2 serietidningsaffärer på Gamla Stan, vilken är det du köpte dom på? Serieboden, men vilken är den andra? :P Quote
The Holy Three Posted November 28, 2007 Report Posted November 28, 2007 Jag har Spock NR 2/92 och 3/92, som jag köpte i Gamla Stan Det finns 2 serietidningsaffärer på Gamla Stan, vilken är det du köpte dom på? Serieboden, men vilken är den andra? :P Comics Heaven tror jag bestämt att den heter. Till skillnad från Serieboden har den mycket import i sortimentet. Quote
DanielSchenström Posted November 29, 2007 Report Posted November 29, 2007 Och som vi alla vet att om man vill ha nåt vettigt ut av sitt serieläsande utanför Hälge, 91:an och Fantomen så är import ett måste. För nya prenumerationer rekommenderar jag Alvglans och Seriebörsen. För äldre nummer Comics Heaven och Staffars Serier (och butiken som ligger granne med Staffars, som jag tyvärr glömt namnet på.) För album finns också adlibris och andra nätbokhandlar. Den i mina ögon bästa amerikanska nätbutiken, bäst priser, snabbast leverans, gratis frakt vid över 100 dollar är Mile High Comics. Signa upp för deras nyhetsbrev och invänta någon av deras många reor. Import är betydligt enklare än man tror så låt inte det stoppa nån. Det har relativt nyligen släppts samlingar med Gold Keys utgivning av Star Trek och jag har för mig att DC:s också ska samlas. Min egen samling består av 3 ganska misshandlade ex av serien Star Trek från början av 80-talet, men jag har funderat på Gold Key-samlingarna. Quote
The Holy Three Posted April 2, 2008 Report Posted April 2, 2008 Nu är jag stolt ägare till hela upplagan utav serietidningen Spock. Hade nummer 2 innan, men igår vann jag både nummer 1 och 3 på tradera, så nu är den komplett! Nu ska jag försöka samla på svenska Star Trek tidningarna istället. Quote
Aike Posted February 16, 2011 Report Posted February 16, 2011 På databasen finns den här. Lämna gärna ytterligare information, ni som har serietidningen hemma. Recension, kanske? Har själv alla tre numren som jag köpte när de kom ut. Men jag kan inte låta bli att brista ut i skratt när det på framsidan står: "TV-succén från TV5 Nordic". Dåvarande Kanal 5 hade ju nästan ingen då. Inte heller var det många som kollade på den kanalen, så att bli succé var inget svårt :lol: Samtidigt vilka tider det var: Star Trek på tisdagr klockan 20.00 och Snobbar som jobbar samma tid dagen efter. Vilken kanal som aspirerar på att vara en av de största kanalerna hade haft 20-30 år gamla tv-shower på primetime idag? Quote
The Holy Three Posted February 16, 2011 Report Posted February 16, 2011 Ja, det var bättre tider det. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.