Jump to content

T'Pol

Pjotr'k

Recommended Posts

Jolene Blalock är årets TV-favorit

Vad sägs om den nyheten? Mycket trevligt!

Jag skulle gärna ha sett att hon varit lite mer vulcansk. Om T'Pol hade varit lite mer vulcansk och inte gett efter för sina känslor (vilket hon har gjort i flera avsnitt) så skulle det faktiskt vara lättare för mig att förstå rollen.

Kan det vara så att T'Pol, då hon är den första vulcanen som arbetar så länge på ett människoskip, inte klarar av att hålla kvar sin vulcanska filosofi? Vad tror ni?

I Damage får vi en förklaring varför T'Pol beter sig så mänskligt, även om det käns som en efterkonstruktion för att tysta de kritiska fansen. (eller jag har för stora krav efter sätt B5) T'Pol verkar var utan kläder mer än vad Zev från Lexx är de kanske har göra med hennes populäritet ;)

Vet inte om Jolene Blalock är totalt utråkad, eller röker/driker hon för mycket eller bara har almänt ont i halsen, men hennes "normala" röstläge, låter kom och hjälp mig och dö, eller jag är riktigt utråkad. Hursomhelst så tycker jag hennes röst har förändrats.

Vet inte om Jolene Blalock är totalt utråkad, eller röker/driker hon för mycket eller bara har almänt ont i halsen, men hennes "normala" röstläge, låter kom och hjälp mig och dö, eller jag är riktigt utråkad. Hursomhelst så tycker jag hennes röst har förändrats.

Har du något exempel? Jag känner inte igen det. OBS! Inga onödiga spoilers här - jag har visserligen sett säsong 3, men de andra har kanske inte det.

Jolene Blalock är årets TV-favorit

Vad sägs om den nyheten? Mycket trevligt!

Kul att höra att B&B fått bakläxa efter alla löjliga nakenscener de placerat T'Pol i. Nu kanske de inser att det krävs mer än en halvnaken Jolene Blalock för att öka ENT's tittarsiffror. Är den kategori (årets "klädproblem") som T'Pol vann permanent, eller var den bara med under den här prisutdelningen för att retas med TPTB?

Edited by Excelsior

Mmm, och det är väl inte särskilt seriöst att både Linda Park och Jolene Blalock har vikt ut sig i herrtidningar. Det gör dem inte bättre än Big Brother-Linda, eller? :P

Att vika ut sig gör dom inte till sämre skådespelerskor. Att jämföra dom med mediasugna BB-Linda är inte direkt rätt tycker jag då Linda Park och Jolene Blalock har talang vilket BB-Linda saknar helt... Tycker dock att T'Pol har blivit lite av en bröstfia då det fokuseras för mycket på just hennes bröst. Samma sak med Seven Of Nine...

Mmm, och det är väl inte särskilt seriöst att både Linda Park och Jolene Blalock har vikt ut sig i herrtidningar. Det gör dem inte bättre än Big Brother-Linda, eller? :P

Jo på en skillnad. De är inte desperata som BB-linda. BB-linda vet att hon kom dit hon kom tack vare sin kropp och att hon imorgon kan vara glömd för nån annan som är mer sexig och mer lösaktig. De anda kan iaf agera.

Edited by Suskiv

• 3 weeks later...
Tycker bättre om Hoschi än T´Pol.

Må vara att T´Pol är Vulcan men Hoschi har mera karaktär...

Det är ju rätt svårt för vulcaner att ha karaktär. Oftast utgår alla vulcaner från samma karaktärsmall: smarta, disciplinerade, samt säger kvicka halvroliga "skämt"

Edited by Captain Proton

• 5 weeks later...
T'Pol ser aldrig glad ut varför!!

Hon kanske är glad men hon visar det inte. Jag skulle inte kunna leva om jag inte såg glad ut lite då och då! :(

Hon är ju vulcan så hon har inga känslor, bara undertryckta. Det är lite frustrerande ibland när vulcaner inte visar känslor eftersom det är karaktärer som man gillar. Men jag tror vi har sett alla viktiga vulcaner visa sina känslor på ett eller annat sätt: Spock, Sarek, Tuvok, T'Pol, (Vorik) etc.

Edited by Captain Proton

Jag tycker också att T'Pol hittils har visat lite väl mycket "känslor" för att vara vulcan. Kan det kanske även vara så att de har kommit längre i utvecklingen av tekniker att undertrycka känslorna i senare serier + det att hon är den första vulcan som är stationerad på ett Star Fleetskepp?

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
De är mitt personliga tycke att T'Pol röst har blivit mörkar (mindre "kvinlig") om man gemför med tex sesång 1-2 men de är kanske bara jag som uppfattar det så.

Håller med där. Känns lite som hon inte orkar ta in maximalt med luft och tala ut ordentligt. Hon pratar med väldigt mycket knarr i rösten ibland. Knarr i rösten sliter på stämbanden och man torde tycka att Vulcanlogiken skulle få henne att tala med mer "perfekt" röst. Men å andra sidan som det spekuleras i här så utforskar hon sina känslor i stor grad som inte är speciellt Vulcan heller!

Själv gillar jag det konceptet att hon är lite annorlunda mot de andra.

De är mitt personliga tycke att T'Pol röst har blivit mörkar (mindre "kvinlig") om man gemför med tex sesång 1-2 men de är kanske bara jag som uppfattar det så.

Eftersom hon redan har testat droger så kanske hon sitter å smygröker bakom en skyttel nu också :P ? Det gör rösten mörkare...

Tror ni hon kommer drabbas av flera sjukdommar i serien? Kommer hon vara en sån som kommer få klippkort till sjukhytten?

Att T'pol har vissa svårigheter med undertryckandet av sina känslor får man ju tydligt bevisat i The Seventh man får också se det till viss del i Fallen Hero.

Den här ritualten som hon ska ha gått igenom efter att ha skjutit Manos kompanjon är vad jag förstått väldigt ovanlig, och det måste väl betyda att hennes känslor ligger närmre ytan än andra Vulcans. Därför är min gissning nog att vistelsen på ett jordskepp har pressat hennes känslor ännu nämre ytan.

Antagligen skulle hon, med tanke på sin bakgrund, aldrig väljas av en Vulcan att tjänstgöra tillsammans med en ras med så starka känslor som människorasen. Det är ju inte logiskt! ;)

Rösten har jag inte tänkt på, förutom att jag tycker att hennes röst är fylld av känslor s?? fort hon pratar i mer än samtalston, tex när hon säger "Captain" Tycker inte det låter det minsta vulcanskt.. :)

Rösten har jag inte tänkt på, förutom att jag tycker att hennes röst är fylld av känslor så fort hon pratar i mer än samtalston, tex när hon säger "Captain" Tycker inte det låter det minsta vulcanskt.. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker att hennes röst i vanlig samtalston är mycket bra och vulcansk men du ´har rätt i att det hennes röst blir mycket känsloladdat vid mer än samtalstal. Hennes "Captain" låter nästan som om hon är i nervsammanbrott, att hon ska börja gråta. Men annars är hennes röst faktist helt okej, det är inte mycket att hacka om. :rolleyes:

Man blir väl lite bortskämd efter att ha sett Spock, jag menar 3 skepp håller på att förinta Enterprise och Spock är kolugn... Eller i Wrath of Khan, när man ser hur han dör, och han helt lugnt säger "The needs of the many Outweigh the needs of the few, or the one" Där får man känslan av logik, hela vägen igenom, tycker inte T'pol lyckats med det i samma utsträckning som Spock, men trots det passar hon faktiskt ganska bra som Vulcan, eller tom. väldigt bra!

Edited by discharged

• 2 weeks later...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag upplever T'Pol som 7 of 9's lillasyster (fast 7 of 9 är ju från jorden). De är båda kalla, sexiga och med ZERO utstrålning. Men det kanske är så att kvinnor från vulcan är känsligare än männen. Jag saknar också någon som kan ikläda sig Spocks roll...mannen med den totala närvaron. :vulcan: