Jump to content
Sign in to follow this  
Janson

"Annorlunda" karaktärer

Recommended Posts

Visst är O´Brian överviktig, men han är fortfarande "perfekt" i den mening att han kan laga i stort sett allting. Varför skulle homosexuella vara "portade" från Star Fleet?

Warbird

Du har en poäng där...

Tycker någon annan att Tuvok är lite smygfet? jag tycker det har börjat märkas nu iallafall

Hm... Jag vet inte. Men jag ska ta och kolla lite extra noga på honom nu när avsnittet... vad det nu hette kommer om nån timme!

för att deras högkvarter ligger i USA

Det har väl inget med det hela att göra? Fast å andra sidan... Du kan ju ha rätt i det. Amrikaner har inget emot färgade personer men om det skulle visa sig att en person var bög, då tar det hus i h-e. Man tror ju att det ska ha ändrats inan dess men man vet ju inte... Vissa har ju fortfarande komunistskräck...

för att deras högkvarter ligger i USA

Det har väl inget med det hela att göra? Fast å andra sidan... Du kan ju ha rätt i det. Amrikaner har inget emot färgade personer men om det skulle visa sig att en person var bög, då tar det hus i h-e. Man tror ju att det ska ha ändrats inan dess men man vet ju inte... Vissa har ju fortfarande komunistskräck...

Tja, Star Trek är ju faktiskt inte på riktigt :)

Man får hoppas att det ändras innan år 2300, men grejen är ju att Star Trek skapas av nutida amerikaner. Dom har problem med sånt. :P

Skulle vara kul om man fick se star fleets version av Kurt Wallander.  :D  

Det skulle väl vara ganska lik O´Brian men ändå inte. Hehe, skulle vara väldigt kul faktiskt.  :cool:

Ngn som sett Gattaca? Där tar de ju bort alla homo-,brotts-, sjukdoms- och alkolistgener redan innan födseln (då förutsätter man ju iof att "problemet" är genetiskt, inte inlärt)

Var snälla och återgå till ämnet, vill ni diskutera Gattaca så kan ni göra det Science fiction-forumet

LITEN SPOILERVARNING SÄSONG 4

(Dock så vill jag inte att vi tänker på att tydligt spoilervarna de inlägg som diskuterar hur scenen faktiskt blev...)

Om vi skall diskutera ämnet "annorlunda karaktärer" - vad tror ni om nyheten om Phlox karaktär? Nu tror jag väl knappast att det blir tal om något "hångel", men det verkar som att Phlox är lite förtjust i Lucas. Troligen obesvarat.

Sign in to follow this  

• Create New...