Excelsior Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 Jag undrar om doktorn kommer välja ett namn snart också. Det kommer väl nog i slutet eller nåt. Det gör han faktiskt i finalavsnittet "Endgame". Vill inte gärna avslöja det här, det skulle spoila för mycket.
Nina Janeway Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 Hoppsan, Sotunk hade visst redan svarat på mina frågor om varför Chakotay och B'Elanna har annorlunda gradbeteckningar. Asså, jag måste lära mig att ta reda på saker innan jag frågar! :P :lol:
Sotunk Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 (redigerade) Att Chakotay och de andra har särskilda rangbeteckningar är för att dem är provisoriska officerare. Officiellt sett så har dem ingen rank inom Starfleet (fram till fjärde säsongen känner ju Starfleet Command inte ens till att de arbetar på Voyager). Det skumma är att dom troligen fått en "feild comision" (kan inte stava) samma som Paris fick men då borde dom ha samma som alla andra. Det kan vara att då de (the maquis) tagit avstånd från fed så kan dom inte få en "feild comision" och därför har dom andra rank pips ps detta är en vild teori även om den är lite trolig Ja, att Tom fick en vanlig gradbeteckning när dem andra inte fick det, är väldigt konstigt. Kanske var det för att han faktiskt jobbade för Starfleet när Voyager åkte iväg på sitt första uppdrag i "Caretaker". Detta är ju den enda skillnaden som finns mellan Tom och marquiserna. Redigerad 3 December, 2002 av Sotunk
Warbird Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 jo, Tom var ju i den där fångkolonin innan uppdraget. Ochh så blev han tillfällig löjtis. Sen har vi ju Maquiserna, dom är inte fångade och de flesta har inte varit med i Star Fleet vilket tom har (Även om B´Elanna har det också). Förtstod inte så mycket i det där jag nyss skrev.
Sotunk Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 jo, Tom var ju i den där fångkolonin innan uppdraget. Ochh så blev han tillfällig löjtis. Sen har vi ju Maquiserna, dom är inte fångade och de flesta har inte varit med i Star Fleet vilket tom har (Även om B´Elanna har det också). Förtstod inte så mycket i det där jag nyss skrev. B'Elanna har aldrig varit med i Starfleet, hon hoppade av innan hon tog examen från akademin. Däremot så har Chakotay varit med. /petiga Sotunk.
Captain Proton Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 (redigerade) Maquis besättningen har ju varit tillsammans med starfleet besättningen så man kan ju tänka sig att de borde ha samma grader som starfleet. Dessutom tycker jag att Maquis graderna är otydliga och fula. I avsnittet "Relativity" kan man se hur gradbeteckningarna ser ut på 2900 talet. Det är ungefär samma som nu men de har snygga uniformer tycker jag. Om ni tittar på avsnittet läg märke till hur Janeway himmlar med sina ögon på slutet när hon är ombord på relativity. Lite roligt tyckte jag i alla fall. Doctorn fick en gradbeteckning eller så var det typ nån medalj i Tinker, Tenor, Doctor, Spy. fast han använder den inte. Den är kanske bara till för speciella tillfällen? Proton/Paris: And remember youre the Queen! Redigerad 3 December, 2002 av Captain Proton
Warbird Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 Maquis besättningen har ju varit tillsammans med starfleet besättningen så man kan ju tänka sig att de borde ha samma grader som starfleet. Dessutom tycker jag att Maquis graderna är otydliga och fula. I avsnittet "Relativity" kan man se hur gradbeteckningarna ser ut på 2900 talet. Det är ungefär samma som nu men de har snygga uniformer tycker jag. Om ni tittar på avsnittet läg märke till hur Janeway himmlar med sina ögon på slutet när hon är ombord på relativity. Lite roligt tyckte jag i alla fall. Doctorn fick en gradbeteckning eller så var det typ nån medalj i Tinker, Tenor, Doctor, Spy. fast han använder den inte. Den är kanske bara till för speciella tillfällen? Proton/Paris: And remember youre the Queen! Menar du de gtradbetekningarna maquisen har på sig nu? De är ju inte deras betekningar för sista gången!
Captain Proton Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 Maquis besättningen har ju varit tillsammans med starfleet besättningen så man kan ju tänka sig att de borde ha samma grader som starfleet. Dessutom tycker jag att Maquis graderna är otydliga och fula. I avsnittet "Relativity" kan man se hur gradbeteckningarna ser ut på 2900 talet. Det är ungefär samma som nu men de har snygga uniformer tycker jag. Om ni tittar på avsnittet läg märke till hur Janeway himmlar med sina ögon på slutet när hon är ombord på relativity. Lite roligt tyckte jag i alla fall. Doctorn fick en gradbeteckning eller så var det typ nån medalj i Tinker, Tenor, Doctor, Spy. fast han använder den inte. Den är kanske bara till för speciella tillfällen? Proton/Paris: And remember youre the Queen! Menar du de gtradbetekningarna maquisen har på sig nu? De är ju inte deras betekningar för sista gången! Jamen jag vet att gradbeteckningarna inte är deras egna men det är ju bara Maquis som använder dom på Voyager. Jag tycker bara att de ska ha samma som resten av besättningen.
Warbird Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 Det är för att de är inte riktiga SF officerare!! Tom har riktiga därför att Janewhat inte brytt sig att byta ut hans mot samma typ som Maquiserna har! Och Maquiuserna har dessa för att de inte är riktiga star fleet officerare. Och resten av skeppet har vanliga däeför att de är riktiga SF officerare!
Essray Postad 3 December, 2002 Författare Rapport Postad 3 December, 2002 Tom har riktiga därför att Janewhat inte brytt sig att byta ut hans mot samma typ som Maquiserna har! Varför skulle hon det? Han var ju faktiskt med i Star Fleet. :blink: Och "medaljen" som doktorn fick, det var väl bara ngt som han drömde?
Warbird Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 Han var ju med i Maqwuisen först innan han blev gångad. Och mdeljan?? Har ingen aning om vad du syftar på.
Captain Proton Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 Tom har riktiga därför att Janewhat inte brytt sig att byta ut hans mot samma typ som Maquiserna har! Varför skulle hon det? Han var ju faktiskt med i Star Fleet. :blink: Och "medaljen" som doktorn fick, det var väl bara ngt som han drömde? Nej medaljen fick Doctorn på slutet och då dagdrömmde han faktist inte.
Captain Proton Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 Tom har riktiga därför att Janewhat inte brytt sig att byta ut hans mot samma typ som Maquiserna har! Varför skulle hon det? Han var ju faktiskt med i Star Fleet. :blink: Och "medaljen" som doktorn fick, det var väl bara ngt som han drömde? Nej han fick medaljen på slutet då han inte dagdrömde längre.
Excelsior Postad 4 December, 2002 Rapport Postad 4 December, 2002 Tom har riktiga därför att Janewhat inte brytt sig att byta ut hans mot samma typ som Maquiserna har! Varför skulle hon det? Han var ju faktiskt med i Star Fleet. :blink: Och "medaljen" som doktorn fick, det var väl bara ngt som han drömde? Han drömde om att bli befodrad, men medaljen fick han i verkligheten. Janeway gav väl honom den för att han skulle sluta tjata om just befodring. :lol:
Essray Postad 4 December, 2002 Författare Rapport Postad 4 December, 2002 Han var ju med i Maqwuisen först innan han blev gångad. Gångad? När han började på Voyager var han ju villkorligt frigiven från fängelset.
Warbird Postad 4 December, 2002 Rapport Postad 4 December, 2002 Jag menade fångad. Och jag trodde han bara fick tillfällig permission som en tjänst till Amiral Paris.
Sotunk Postad 4 December, 2002 Rapport Postad 4 December, 2002 (redigerade) Jag menade fångad. Och jag trodde han bara fick tillfällig permission som en tjänst till Amiral Paris. Nej, han fick tillfällig permission för att han jobbat med Chakotay förut och för att han hade vissa erfarenheter om Maquies-tillhåll i the Badlands. Eller minns jag fel nu? Tom har riktiga därför att Janewhat inte brytt sig att byta ut hans mot samma typ som Maquiserna har! I "Caretaker" så fick Tom sin gradbeteckning i slutet avsnittet, ungefär samtidigt som Chakotay och de andra fick sina. Janeway kunde inte byta ut någonting, då Tom inte ens hade någon gradbeteckning förrän i den scenen. Redigerad 4 December, 2002 av Sotunk
Warbird Postad 4 December, 2002 Rapport Postad 4 December, 2002 Jag menade fångad. Och jag trodde han bara fick tillfällig permission som en tjänst till Amiral Paris. Nej, han fick tillfällig permission för att han jobbat med Chakotay förut och för att han hade vissa erfarenheter om Maquies-tillhåll i the Badlands. Eller minns jag fel nu? Tom har riktiga därför att Janewhat inte brytt sig att byta ut hans mot samma typ som Maquiserna har!I "Caretaker" så fick Tom sin gradbeteckning i slutet avsnittet, ungefär samtidigt som Chakotay och de andra fick sina. Janeway kunde inte byta ut någonting, då Tom inte ens hade någon gradbeteckning förrän i den scenen. Jag vet inte hur han blev fri, och jag bryr mig faktiskt inte så mycket. Bara han fortsätter vara fri. :P Jag vet inte hur eller varför han fick sin gradbeteckning, och jag bryr mig inte heller. Bara han fortsätter att vasra löjtnant! :P
Essray Postad 4 December, 2002 Författare Rapport Postad 4 December, 2002 Värt att läsa i sammanhanget.
Warbird Postad 8 December, 2002 Rapport Postad 8 December, 2002 Nog var det värt att läsa alltid. Tackar tackar.
Essray Postad 8 December, 2002 Författare Rapport Postad 8 December, 2002 Såg några VGR-avsnitt i helgen (på videodag), där graderna inte stämde. I ett hade Torres enbart gula streck på sin maquis-bricka, och i ett ("Emanations") hade Paris 2 "gula" prickar.
Warbird Postad 9 December, 2002 Rapport Postad 9 December, 2002 Jo, det har ju varit en hel del prat om att skådisarna har olika pips från gång till gång.
Excelsior Postad 13 Januari, 2003 Rapport Postad 13 Januari, 2003 Nu när gradbeteckningarna är tillbaka på forumet så är väl det här ämnet aktuellt igen. Undrar om commodore är lika högt som kapten, eller högre.
Nina Janeway Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 Enligt ett visst coolt ställe :P så är rankingssystemet så här: CL1 = Crewman CL2 = Ensign CL3 = Lieutenant JG CL4 = Lieutenant CL5 = Lieutenant-Commander CL6 = Commander CL7 = Captain CL8 = Commodore CL9 = Rear Admiral CL10 = Vice Admiral CL11 = Admiral CL12 = Fleet Admiral Just det, vem är Stjärnflottans Fleet Admiral? Det har jag aldrig hört något om i alla Star Trek-avsnitt jag har sett!
Lokatt Postad 16 Januari, 2003 Rapport Postad 16 Januari, 2003 (redigerade) Enligt ett visst coolt ställe :P så är rankingssystemet så här: CL1 = Crewman CL2 = Ensign CL3 = Lieutenant JG CL4 = Lieutenant CL5 = Lieutenant-Commander CL6 = Commander CL7 = Captain CL8 = Commodore CL9 = Rear Admiral CL10 = Vice Admiral CL11 = Admiral CL12 = Fleet Admiral Just det, vem är Stjärnflottans Fleet Admiral? Det har jag aldrig hört något om i alla Star Trek-avsnitt jag har sett! Vad står CL4 & de för? En annan sak också. Hur många inlägg ska man ha för dom olika? ...inlägg 100.... ..... Redigerad 16 Januari, 2003 av Lokatt
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu