Gå till innehåll
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV

Rekommenderade inlägg

På lördag kl 21:00 är det Star Trek Generations på Kanal 5. Själv har jag inte femman, men fick tipset via TSS e-postlista.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips, Peter! En mycket bra film, som i denna genre bara överträffas av den "renodlade" TNG-filmen "First Contact".

Kanske kommer förresten kanal 5 sända TNG i repris, då de ju är ganska förtjusta i denna företeelse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är de ? Jag har tjatat i ett år snart.

//Lollo

p.s. Filmen är jättebra ! Kolla speciellt in de fina hästarna som Kirk och Picard rider iväg på.

Och vart försvinner Picards Combadge ? d.s.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker också Star Trek Generation är bra. Tycker bara First Contact är bättre. Vet någon varför det byter uniformer hela tiden i Generation?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte heller 5an, men som tur är har jag en snäll farmor  med video :)

Underbart om TNG visas i repris, men då måste jag ju nästan flytta hem till farmor... eller skaffa parabol...

Filmen var helt okej, jag var lite förvirrad eftersom jag inte sett vare sig TOS eller TNG så värst mycket... Det faktum att Kirk var död hade liksom helt undgått mig...

//Ella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att vi redan visste att Kirk hade dött i tjänsten. Men inte var eller när..

Den kan nog vara lite rörig om man inte känner igen alla karaktärerna. Btw: Kirk rules !

Såg ni Tuvok på Enterprise-B ?

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Asså:

Enterprise:Robert April, Cristohper Pike och James T. Kirk i TOS

Enterprise-A: James T. Kirk i ST:The Motion Picture

Enterprise-B: Harrimans Enterprise, det som var med i ST:Generations.

Enterprise-C: Rachel Garret (se "Yesterdays Enterprise" )

Enterprise-D: Jean-Luc Picards Enterprise i hela TNG. (Kraschade i ST:Generations)

Enterprise-E: Det "nuvarande" Enterprise, det i FC. Kommer antagligen vara med i ST:X.

research://Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det faktum att man byter dräkter i varje TNG-film förstör litet av stämningen, tycker jag. Det blir litet för mycket "enskild TV-show", liksom, utan sammanhållning.

Qiuet

Din kunskap är bländande ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Citat: från Quiet den 7:14 pm den juni 24, 2001

Såg ni Tuvok på Enterprise-B

Självklart gjorde jag det! Sen inbillade jag mig att jag såg Chakotay också... fast det gjorde jag ju inte... :)

//Ella-som har stora problem med att använda trackball istället för vanlig mus för tillfället...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker som ni. kan de inte hålla sig till de Japan-inspirerade kragarna på uniformerna ? De ända är så hysteriskt tråkiga.

Herman

Tackar ödmjukast. ;)

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tuvok?! Nej, har sett filmen tre ggr. men missat denna  detalj. Fanns det skäl att tro att han "var" Tuvok", så att säga?

Quiet

"Japan-inspirerade kragarna"?

(Förresten, Quiet, titta till "meddelande" på denna sida...)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det var absolut en officer på Enterprise-B som spelades av Tim Russ. Och han såg ut att vara Vulcan.

Ja, de där fräcka uniformerna i slutet på TNG. I början var de nästan v-ringade, senare blev de mera stilrena. Japankragen är som en Turtleneck, fast med en liten nedskärning mitt fram. Svarta, bandkantade med den motstående färgen (Guldgult, hallon eller blågrönt.)

Kolla så får ni se.

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja jag skulle vilja äga att de bytte dräkter 3ggr, de började ju med en sedan sjöuniformen och sist den de har på voyager. En litten fråga bara utspelar sig filmen samtidikt som voyager är i delta kvadranten?

Och slutet tänkte lite på det, om de kom tilbaka till m-class planeten så måste de ju vara kvar i nexus, för att de kan väll inte lämna nexus bara så där?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Archangels

Då Picards "nummer ett", Riker, och LaForge före-kommer i Voyageravsnitt, kan vi nog anta att det är samma tidsperiod.

Bra fråga om Nexus. Har faktiskt inte koll på den (ganska viktiga) detaljen. Eller var det så att man genom mental ansträngning faktiskt kunde lämna platsen (fast ingen egentligen ville det)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men nexus är ju inte värkligt ju så varför vill de stanna då? Det märktes ju inget av vad som fans i nexus existerar ju, som att vara i ett oändligt holodek. där livet inte har någon mening.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.