Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 197
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Quote from Daniels, posted on Okt. 30 2001,21:13

Nån som vet vad Mannen från UNCLE avsnittet där William Shatner och Spock (kommer inte ihåg vad han heter egentiligen heter....pinsamt) heter?

Det hette "the Project Strigas Affair" (ep. #1.9) och kom första gången den 24/11 1964. (Källa: IMDB)

Postad

Quote from Daniels, posted on Okt. 30 2001,21:13

Nån som vet vad Mannen från UNCLE avsnittet där William Shatner och Spock (kommer inte ihåg vad han heter egentiligen heter....pinsamt) heter?

Han heter Leonard Nimoy, om du vill veta.

Postad

Citat från Quiet, skickad Juni 24 2001,15:28

Asså:<p>Enterprise:Robert April, Cristohper Pike och James T. Kirk i TOS

Enterprise-A: James T. Kirk i ST:The Motion Picture

//Lollo

Nja det stämmer inte riktigt. Det är samma Enterprise som i TOS i TMP TWOK och TSFS. Det har bara genomgått en refit. Det är därför det ser lite annorlunda ut. Enterprise förstörs i trean TSFS. I slutet på fyran får de ett nytt skepp dvs Enterprise A

Postad

Min lillasyster har sett filem "Små soldater" Jag har ochså "råkat" se den.

Robert Picardo (doktorn i Voy) spelar (de säger inte namnet)

"en-mjukvare-testare-på-leksaker".

Han är med ca 40 sekunder under den tiden hinner han nysa (prosit) rätt rejält.

Proton

Postad

Svar på en fråga ställd för typ jättelänge sedan: (sidan ett i detta ämne)

Nu ska vi se: Voyager hamnade i Deltakvadranten 2371, och Generations utspelar sig samma år!

p.s. Har ni inte kollat in Doc. i First Contact, så gör det nu! d.s.

Postad

I filmen som visades på 5:an igår kväll hade lille Wil Weaton (Wesley Crusher) huvudrollen. Filmen gjordes precis innan dom började spela in TNG. Jag såg den inte själv, men om nån annan gjorde det; va den bra?

Postad

Den gick på Ztv, inte Femman. Annars brukar den gå på Femman, för den har tv-vistats många, många gånger innan.

Och ja, den är bra. riktigt bra. På väg mot måste se-klassen. Wil är inte alls pjålig. Egentligen förstår jag inte hur han har blivit så impopulär inom ST. Antagligen för att Picard inte gillde barn.

Postad

South Park har ofta med nåt Star Trek relaterat, bland annat ett mirroruniverse avsnitt där onda Kyle och Stan har skägg som mirror Spock i avsnittet Mirror, mirror. Jag har hört att South Park ska börja igen på tv4 nån gång nästa år. Futurama har haft några stycken också,

Simpsons också för den delen.

• 4 veckor senare...
Postad

Scott Bakula (kapten Archer i Enterprise) var med i serien Netforce som just avslutades på TV4.

Med i Netforce var även Brian Dennehy vars dotter Elizabeth spelade besserwissern Shelby i "Best of both worlds" (TNG)

• 3 veckor senare...
Postad

Tom Clansy ville nog att skurken i Netforce skulle va lik honom, Netforce är förövrigt en film också. Samma som serien fsat kortare precis som de gjort med Vendetta och senaste Hamilton filmen + många många mer filmer

Postad
Livechat på Startrek.com med Kate Mulgrew (Janeway) Torsdag  6:00 p.m. ET

Vad kul!

Men blir inte det rätt sent på kvällen?

(har ännu inte lyckats lära mig att omvandla amerikansk tid till svensk...)

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...