Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Jag skulle gärna vilja se att det här fanns tips om kommande möjligheter att se någon Star Trek-skådis på TV.

Här är ett tips:

Penny Johnson (Kapten Kassidy Yates i DS9 samt en mindre roll som Dobara i TNG-avsnittet 7.13 "Homeward") spelar Sherry Palmer i TV-serien 24. Den börjar på TV4 på söndag 22 september kl 21.00.

Fler personer som kommer förekomma i den serien är:

Ivar Brogger (Barus i VOY 7.22 "Natural Law" och Orum i VOY 3.17 "Unity") kommer i episod 1.10 som Frank Ames.

Rudolf Martin (Ravis i ENT 1.25 "Two Days and Two Nights") spelar Martin Belkin och Jonathan i episoderna 1.1-1.3 och 1.10.

Glenn Morshower (vakt i VOY 2.12 "Resistance" samt Orton i TNG 6.18 "Starship Mine") spelar Aaron Pierce i episod 1.2-1.9 och 1.16-1.17)

Wade Williams II (Garos i ENT 1.9 "Civilization" samt Trajis Lo-Tarik i VOY 4.25 "One") spelar Robert Ellis i episod 1.15-1.16.

John Prosky (Otrin i VOY 7.21 "Friendship One" samt Brathaw i DS9 4.22 "For the Cause") spelar Dr. George Ferragamo i episod 1.12.

Jeff Ricketts (Keval i ENT 1.7 "The Andorian Incident" samt Axanarisk kapten i ENT 1.3 "Fight or Flight") spelar Victor Rovner i episod 1.1.

Dessutom är Winrich Kolbe med i regissörsgruppen. Hon har bl.a. regisserat

ENT 1.2 "Silent Enemy", VOY 1.1 "Caretaker", TNG "All Good Things..." och DS9.

Så på söndag kan vi alltså se flera Star Trek-skådespelare i en och samma serie. Det skall bli särskilt kul att se kapten Kassidy Yates.

• Svar 197
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Hm... Vilken scen var hon med i?

Tror hon är i en av scenerna i början då Sam Neil är vid en av hans utgrävningsplatser och hon jobbar där. Ett tag sen jag såg filmen och jag kände inte igen henne riktigt men med hjälp av uteslutningsmetoden kom jag fram till att det var hon.

Postad

Ahahahahahaha!! Hon kommer ihåg Dr. Quinn avsnitten! Aahahahaha!!!!

Nä. Det är väl inget att bli mobbad över? Ett tag satt jag uppe och glodde på kvinnofängelset. Ganska bra.

Postad
Ahahahahahaha!! Hon kommer ihåg Dr. Quinn avsnitten! Aahahahaha!!!!

Nä. Det är väl inget att bli mobbad över? Ett tag satt jag uppe och glodde på kvinnofängelset. Ganska bra.

Postad
Ja nu blir du nog idiotförklarad  :rolleyes:  nej skojabara har man bara sett Voy så vet man inte vem Colm Meany är, han spelar Miles O'Brien i TNG o DS9

Att säga att ngn bara sett VGR, är väl nästan att idiot-förklara dem, :rolleyes: , nej, men seriöst...

Han var ju faktiskt grymt bra i "Under blelägring". Den irländska dialekten är ju grym.

Postad

Såg precis ett avsnitt av Buffy från i natt. Tyckte att jag kände igen rektor Snyder, och var det inte Armin Shimerman (Quark från DS9). Han har visst så vassa tänder i normalfallet - trodde det bara tillhörde kostymen i DS9.

Postad

Just nu är Kate Mulgrew med i serien Cheer, eller som den heter på svenska Skål (går på kanal 5). Hon spelar bara en liten roll. Hon är en kongsessledamot som ska bli omvald, och hon blir utfrågad på baren. Serien pågår fortfarande men det verkar som om hon ska gå ut med Sam Malone (han som äger stället).

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...