Gå till innehåll

46 medlemmar har röstat

1. 1.

• Khan Noonien Shing
      9
    • Weyoun
      3
    • Dukat
      7
    • Lursa och B´Tor
      1
    • Chang
      2
    • Tholian Soran
      0
    • Borgdrottningen
      22

Rekommenderade inlägg

• Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Med tanke på att borgdrottningen inte respekterar något liv värken hennes drönare eller andra, så måste nog hon vara elakaste...

Men grymmaste vet jag inte...

det är nog klingon.....

Postad

Där håller jag inte med Borg Q då hon är en personifiering av borgarna och borgaren kan inte räknas om en skurk.

sen så får inte jag kalla rysningar av Borg Q (undantag BQ i FC)

Det får man av Dukat. :cardassian: (denna icon liknar mer Garak än dukat)

Postad

Kan egentligen inte säga något om Dukat, eftersom jag inte sett så mycket utav DS9. Men han verkar inte direkt trevlig. Fast jag bara älskar hur han och Garak verkligen hatar varann, och slås sedan sida vid sida i "Way of The Warrior"

Måste dock tilläga att jag tycker definitivt Khan utav de TOS-filmerna. Annars var Chang i VI bra, men han gick liiiite over-the-top i slutet (allvarligt, FÖR många Shakespeare-citat). Får hålla med om McCoy's kommentar om honom i den rullen ("I'd give real money if he'd shut up!")

Utav TNG-filmerna så måste jag säga Borg Queen, eftersom hon "gives me the creeps...". Dock tycker jag inte Voyager's Borg Queen är lika creepy. Kan ha och göra med skådisen, eller för att FC:s BQ hade det där slime-iga skinnet...BRRR! Rysningar...! Jag tog Khan förut för att jag tänkte på fel BQ. Plus att jag bara älskar att vråla "KHAAAAN!!!" av nån anledning. Måste vara någon sjuk instinkt...

Postad
Borgdrottningen rockar ju bara så hårt. Och hennes utryck och repliker kommer att leva kvar i mannaminne.

Som t ex: "I am the beginning, the end, the one who is many. I am the Borg!" :borg1:

hon e grymmast!

Postad

Borgerna i TNG blev man nästan i början skrämd av, speciellt när dom besökte borgkuberna i början. Måste hålla med om att Borgerna i VOY har blivit lite mesiga, men jag tror att det beror mest på att dom har varit med så mycket, jag tycker att borgerna skall vara lite mystiska, men borgdrottningen är nog "meanast" :borg2:

Postad

Borg drottningen är ju grymmast, men hon har ju känslor med, det märks ju i Voy. Sedan är det lite tråkigt att Voy bara kan leka med Borg bara sådär. De borde vara grymmare än så...

Postad

Jag tycker mycket bättre om VOY-borgerna. I TNG såg dom ju så löjligt plastiga ut. Dessutom tycker jag inte att de har blivit förlöjligade i och med Voyager. Tack vare att man fått se mer av borgdrottningen och Unimatrix 1 så har min respekt för borgerna ökat. Men dubbelavsnitten Unimatrix Zero tycker jag var lite löjliga. Elaka och hotfulla borger som drömmer om något gulligt fantasiland? Skärpning tack. Det är lite synd att de inte kan dyka upp i Enterprise.

Postad

Men varför kan inte Borgdrottningen & Co fatta att det skulle vara mera effektivt att skicka mer än en kub när de får lust att invadera Federationen? Särskilt nu när det inte längre är så lätt för deras kuber och sfärer att anpassa sig emot fiendevapen. Det verkar nu mera bara vara drönarna som kan det. :borg1: <_<

Postad
Men varför kan inte Borgdrottningen & Co fatta att det skulle vara mera effektivt att skicka mer än en kub när de får lust att invadera Federationen? Särskilt nu när det inte längre är så lätt för deras kuber och sfärer att anpassa sig emot fiendevapen. Det verkar nu mera bara vara drönarna som kan det. :borg1:  <_<

Hörde en ganska rolig teori om just det för ett tag sen. Hoppas det inte var här jag läste den.

Hursomhelst personen med den här teorin menade att det var så att borgerna hade insett att Federationen är ganska påhittiga. Därför skickar de bara en kub i taget så att Federationen ska utveckla nya och bättre teknologier. Sen när federationen uppnått en viss nivå anfaller borgerna med en armada och lägger därmed teknologin till sig själva.

Ganska kul teori, kanske inte förklarade den så bra dock, säg till om ni inte fattar.

Postad

Jo vi fattar. Men de andra världarna då? Står de bara still i sin utveckling? I så fall skulle ju Borg få vänta i evighet, eftersom man utvecklas hela tiden till modernare teknik!

• Skapa nytt...