Gå till innehåll

46 medlemmar har röstat

1. 1.

• Khan Noonien Shing
      9
    • Weyoun
      3
    • Dukat
      7
    • Lursa och B´Tor
      1
    • Chang
      2
    • Tholian Soran
      0
    • Borgdrottningen
      22

Rekommenderade inlägg

• Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Hmm , jag vet att jag inte borde egentligt skriva något OT men jag kan inte låta bli.

när Borg är helt o håller robotar, inget "kött" kvar alls dvs inget biologiskt kvar

Borg kommer kanske inte behöva assimilera levande varelse i framtiden men de kanske kommer att "assimilera" artificiell livform i stället.

Tillbaka till ämne " Meanaste skurken "

Jag har svårt att välja någon av dem. Jag tror att det blir Khan och Seska. De är mycket listiga skurkar.

// Nettan

Postad

Läste ett Sev Trek-skämt om att anledningen till att borgerna bara skickar ett skepp när de ska invadera Federationen,är att de andra skeppen är upptagna med att försöka fånga Voyager. Kanske är det därför? :D

Postad

Hehe, ja den var ju riktigt bra faktiskt. Det är nog så ja. Voy är ju tydligen oövervinnerligt, så de skulle ju kunna vara den "meanaste skurken" själva. Eftersom ingen kan göra något mot dom.

Postad

Min respekt för borgerna dalade ganska rejält i och med avsnittet "Dark Frontier". Ett helt borgskepp, visserligen bara en sond men ändå, förstördes av en ända fotontorped. Snälla nån...

Postad

Nja tycker borgerna e pussies i Voy, Voyager sparkar borg-stjärt dagen lång, gillar mer hemska borg som i Q Who? och så. Fast sjuan har ju en del bra avsnitt som Author Author, Q2 och så...

• 3 år senare...
Postad

:borg2: Borgdrottningen får det bli! Weyoun kan ju inte hjälpa det... Vortas brukar ju inte direkt tänka självständigt även om undantag dykt upp. Nä, borgerna är läskigast i ST rymden...tror jag...

Postad

Bra att Trolsk hittat en ämne som jag inte röstat i än! :)

Det blidde borgdrottningen som elakast. Hon är ju inte snäll asså! Och den som gör snällt fär snällt (och tvärtom) det fick jag lära mig i unga år :)

Postad

Säger detsamma durator. Jag hade inte heller röstat. Min röst gick till General Chang. Jag är svag för shakespeare och en skurk som ropar ut macbeath citat när han krigar är väldigt tufft i min bok. (bubblare Khan och systrarna av duras hus)

Postad

Min röst gick till The Borgqueen.

Jag gillar henne. Hon är som en orm, men en vacker sådan. Hennes lek med Data är så elakt. Med henne tycker jag att ST-kosmos fick sig en rejäl ansiktslyftning. Hon var mer än en vanlig skurk, hon var på gränsen till skräckgenren. I Like! Mer sånt! :borg2: :borg2: :borg2: :borg2: :borg2: :borg2:

Postad (redigerade)

Går det möjligen att ändra på rubriken i det här ämnet? Jag kanske är väldigt känslig, men lite språkvård kan man väl få begära?

Nu såg jag att det är gjort. Tack! :)

Redigerad av Centerwall
Postad

Jag tycker Founders är den värsta skurken. Borgdrottningen känns inte äkta utan mera plastig...

Founders kastar in kvadranten i krig, enbart för att vissa saker är de anser är fel och ändå är dom smarta varelser och inte som borg.

• Skapa nytt...