Tr3kk Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 (edited) Yes! I dag damp den efterlängade boxen ner i brevlådan, så nu är man en lycklig ägare till denna skattkista och mest efterlängade DVD-släppet i år (Kom nu inte dragandes med den stackars digitalt söndermanipulerade Star Wars-boxen som jag tänker bojkotta)... Någon mer här på forumet som bokade den? Utseendemässigt påminner konstruktionen lite om Voyagerboxarna, men är med sina mjuka runda linjer ännu snyggare i sin retrostil. Jag har ännu inte hunnit börja titta på själva innehållet, men tänkte återkomma med en rapport om det vid ett senare tillfälle. *Gör en med bar överkropp klassisk Kirkrullning av rent glädjefnatt* Edited September 1, 2004 by Tr3kk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 7, 2004 Report Share Posted September 7, 2004 Finns "The Cage" med i denna den 1:a boxen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 7, 2004 Report Share Posted September 7, 2004 Den skall tydligen inte vara med, vilket rent ut sagt är bedrövligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 Star Trek - The Original Series, säsong 1 (8-discs) Disc 1: "TheiMan Trap, "Charlie X,i"Where No Man HasiGone Before,* "The NakediTime Disc 2: "The EnemyiWithin, "Mudd's Women, "WhatiAre Little Girls MadeiOf "Miri Disc 3: "Daggeriof the Mind, "TheiCorbomite Maneuver, "The Menagerie,iPart I,* The Menagerie,iPart II* Disc 4: "TheiConscience of the King,*i"Balance of Terror, "ShoreiLeave, "The Galileo Seven Disci5: "The Squire ofiGothos, "Arena, "Tomorrow isiYesterday, "Court Martial Disc 6:i"The Return of theiArchons, "Space Seed, "AiTaste of Armageddon, "ThisiSide of Paradise Disc 7:i"The Devil in theiDark, "Errand of Mercy,i"The Alternative Factor, "TheiCity on the Edgeiof Forever Disc 8: "Operation:iAnnihilate! Vet någon Paramount kännare VARFÖR man inte tagit med "The Cage"? Kanske därför att Paramount inte "godkände" "the cage" som pilot. Ja så måste det ju vara. Eller hur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 När dom släppte TOS på Reg 1 dvd så låg the cage på sista dvdn. Dom gör troligen det samma här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 När dom släppte TOS på Reg 1 dvd så låg the cage på sista dvdn. Dom gör troligen det samma här. <{POST_SNAPBACK}> Det låter ju underbart! HOPPAS! HOPPAS! HOPPAS! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 Jo, det viktigaste är ju att allt finns med...någonstans...trots allt.... Kan ju hoppas att resten ligger kronologiskt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 Jo, orsaken är väl att vi i Europa den här gången fått rätta oss efter amerikanarnas ordning, och de ger ut avsnitten i sändningsordning, inte produktionsordning (som vi i Europa är vana vid). Och 'The Cage' sändes inte på amerikansk TV förrän på 80-talet om jag inte missminner mig. Sedan att produktionsordningen är den mest logiska ordningen verkar de inte bry sig om... Bara det att lägga 'The Man Trap' först... *fnys* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 (edited) Fick min TOS säsong 1 DVD-box idag från Discshop Har inte hunnit kolla på den ännu, men tänkte dela med mig av några bilder på den. Kanske lite sent ute, men det kanske är någon som har missat dom. Fick även med denna fina lilla pin, som det står "Live long and prosper" på. Vet inte om detta är nått speciellt från Discshop eller om det är fler som har fått den? Edited January 13, 2007 by Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 va ja kan se så finns inte The cage me på "boxen". men ja ha inte avbetat alla diskarna (eller va man ska säga) än... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 14, 2004 Report Share Posted September 14, 2004 va ja kan se så finns inte The cage me på "boxen". men ja ha inte avbetat alla diskarna (eller va man ska säga) än... <{POST_SNAPBACK}> Enligt ovan, skrev Morn "När dom släppte TOS på Reg 1 dvd så låg the cage på sista dvdn. Dom gör troligen det samma här. " Vi får hoppas att han har rätt. Hoppas, hoppas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted September 25, 2004 Report Share Posted September 25, 2004 alltså ja bara undrar. varför e det inte riktigt översatt på texten i avsnittet the return of the archons? lite svenskt å lite engelsak e va som syns på min text rad... vet inte hur resten av skivan e, men det avsnittet e då inte översatt som det ska.. e det lika dant på eran? e lite smått irriterad. min engelsa e ju inte så bra, så ja fatta ju typ inte.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 28, 2004 Report Share Posted September 28, 2004 Har börjat titta på TOS-avsnitten nu, helt underbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted October 1, 2004 Report Share Posted October 1, 2004 JAPP! Nu har den kommit hem till mig också Har bara tittat "lite". Jag vill dra ut på det så länge som möjligt. Har kollat på piloten "Where no man has gone before" och jämfört med min gamla VHS-version av samma avsnitt. Mycket uppsnyggade färger och tyngre ljud. Helt underbart tycker jag. Tror att det är en annan översättare också, tyvärr verkar han vara lite för glad för syntheol...Eller hur...chefen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted October 1, 2004 Report Share Posted October 1, 2004 ha sett dom alla nu! nu väntar man bara på att säsong 2 ska släppas så man kan kasta sig in i ett nytt äventyr.. få bli lite TNG medan ja väntar.. ha ju inte sett dom än heller.. ska börja på 5:e säsongen där. tro ja börja bli helt galen i ST. kan inte leva utan det längre.. farligt farlig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted February 10, 2005 Report Share Posted February 10, 2005 Frustration!!! Min man fyller år snart och jag har köpt TOS s1 åt honom i födelsedagspresent. Idag kom den, den fina gula boxen som kommer att se fantastisk ut bredvid alla de andra fina TNG, DS9 och VOY-boxarna vi har. Men nu till frustrationen. Han fyller inte år förrän 21/2. Det är ju jättemånga dagar kvar. Så nu har jag alltså massor av Star Trekavsnitt i huset som jag inte har sett (har säkert sett mindre än 5 TOS-avsnitt) och jag får inte titta på dem på nästan två veckor. :o :osäker: :gråter: Är det inte oerhört synd om mig??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted February 10, 2005 Report Share Posted February 10, 2005 Fick även med denna fina lilla pin, som det står "Live long and prosper" på. Vet inte om detta är nått speciellt från Discshop eller om det är fler som har fått den? <{POST_SNAPBACK}> Oerhört snygg pin, Jocke Låg den inuti boxen eller kom den separat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted February 11, 2005 Report Share Posted February 11, 2005 Frustration!!! Min man fyller år snart och jag har köpt TOS s1 åt honom i födelsedagspresent. Idag kom den, den fina gula boxen som kommer att se fantastisk ut bredvid alla de andra fina TNG, DS9 och VOY-boxarna vi har. Men nu till frustrationen. Han fyller inte år förrän 21/2. Det är ju jättemånga dagar kvar. Så nu har jag alltså massor av Star Trekavsnitt i huset som jag inte har sett (har säkert sett mindre än 5 TOS-avsnitt) och jag får inte titta på dem på nästan två veckor. :o :osäker: :gråter: Är det inte oerhört synd om mig??? <{POST_SNAPBACK}> Otroligt synd om dig!! Får strö ytterligare salt i såren genom att jag sett boxens hela innehåll och det är bitvis UNDERBART!! Detta klarar du nog inte....du MÅSTE tjuvtitta själv!? Annars är risken överhängande för psykologiska störningar och nervsammanbrott. Hur förklarar du då dina beteendestörningar för mannen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted February 11, 2005 Report Share Posted February 11, 2005 Frustration!!! Min man fyller år snart och jag har köpt TOS s1 åt honom i födelsedagspresent. Idag kom den, den fina gula boxen som kommer att se fantastisk ut bredvid alla de andra fina TNG, DS9 och VOY-boxarna vi har. Men nu till frustrationen. Han fyller inte år förrän 21/2. Det är ju jättemånga dagar kvar. Så nu har jag alltså massor av Star Trekavsnitt i huset som jag inte har sett (har säkert sett mindre än 5 TOS-avsnitt) och jag får inte titta på dem på nästan två veckor. :o :osäker: :gråter: Är det inte oerhört synd om mig??? <{POST_SNAPBACK}> Den som väntar på något gott... Du kan skatta dig lycklig över att ha någon att se dessa guldkorn med. En annan får titta på ST på natten, som om jag höll på med något olagligt. <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted February 13, 2005 Report Share Posted February 13, 2005 Fick även med denna fina lilla pin, som det står "Live long and prosper" på. Vet inte om detta är nått speciellt från Discshop eller om det är fler som har fått den? Oerhört snygg pin, Jocke Låg den inuti boxen eller kom den separat? Den följde med separat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Job Posted February 17, 2005 Report Share Posted February 17, 2005 Vad jag har hört kommer inte The Cage förrän på boxen med säsong tre. tex: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...&s=dvd&n=507846 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Job Posted February 21, 2005 Report Share Posted February 21, 2005 Fick nyss själv boxen också :lol: Så fett :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 26, 2006 Report Share Posted October 26, 2006 Fick hem boxen igår, och ja, hur ska jag förklara känslan? En visuell orgasm passar nog bäst. Aldrig har jag sett en snyggare box än denna, och FET är den också, vägde ju bly! Kommer ihåg för några år sen då jag skämtade med en kompis när jag såg en Star Trek box "Fan man vill ju nästan bli ett Star Trek-fan bara för att ha den snygga boxen". Well, who would've thought ;) Har 24 avsnitt kvar att kolla på, och efter att ha sett 4 avsnitt så är jag säker på att det kommer bli en underbar känsla att se de resterande avsnitten!! :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts