Gå till innehåll
Turambar

Vilken bok e bäst

29 medlemmar har röstat

1. 1.

• The Klingon Dictionary
      1
    • Klingon for the Galatic traveler
      1
    • Aliens and Artifacts
      0
    • Star Trek Celebrations
      0
    • Klingon Hamlet
      0
    • New Worlds, New Civizations
      0
    • The religions of Star Trek
      1
    • The Star Trek Encyclopedia (alla årgångar)
      12
    • Star Trek Cookbook
      3
    • Annan
      8

Rekommenderade inlägg

Svår fråga, själv skulle jag köpa kokboken :) Eller klingon lexikonet.

Men det beror ju lite på vad man är ute efter... Och om man inte kan klingon så skulle jag strunta i Hamlet, det blir lite menlöst annars...

Vill du bli en av dom som har svar på allt så skaffa encyklopedin!

Star Trek celebrations verkar ju också kul... Då har du många anledningar till att ha fest under årets gång :)

Jag har inte läst nån av dom här böckerna (förutom kokboken i smyg på SF-bokhandeln...) men nån av dom fyra skulle jag välja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har The klingon Diktionary. Ganska bra iaf. Ganska ingående i det klingosna språket. Finna en ordlista med engelska/klingon och klingon/engelska. Men, jag tycker att man ska köpa bandet också, något jag defenitivt ska göra på nästa star treff.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har The klingon Diktionary.

jag har klingon dictionary, conversional klingon (bandet), klingon for the galactic traveler, star trek celebrations, aliens & artifacts och federation travel guide

den bästa är: Klingon for the Galactic traveler.....

¨den e bättre än ordlistan, men den e bra den också

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte så mycket om sånt förstår du. Den är min enda fackliterära bok (Har även The Return och The Battle of Betazed, och så har jag köpt Hundarna i Riga idag. Phu! Det blir mycket läsa i sommer!! ;))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du inte ST: Encyclopedia tidigare så tycker jag att den är ett måste, det uppslagsverket skulle alla Trekkers ha i sin bokhylla. Jag ger ST: Encyclopedia högsta betyg.

För er som skriver fanfiction eller liknande så är ST: Chronology oxå bra att ha.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har du inte ST: Encyclopedia tidigare så tycker jag att den är ett måste, det uppslagsverket skulle alla Trekkers ha i sin bokhylla.

ja, men jag väntar till det kommer ut en ny verision fall jag köper det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den bästa är The Star Trek Encyclopedia. Tar upp det mesta man vill veta.

En annan favorit är Star Trek Cookbook... Är beroende av Delavian Chocolates :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hm... Ska nog ta och köpa Star Trek Enceclopedia när jag är i GBG.  :ferengi:

För min del får det nog bli kokboken... Delavian Chocolates låter väldigt gott :)

Är det långt till SF-bokhandeln från Liseberg? *vilse så fort hon går utanför huset*

Ska dit i helgen och jag vill ha kokboken NU!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Är det långt till SF-bokhandeln från Liseberg? *vilse så fort hon går utanför huset*

Ska dit i helgen och jag vill ha kokboken NU!

sf bokhandeln ligger bakom filmstaden, så det är en bit

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
sf bokhandeln ligger bakom filmstaden, så det är en bit

Aj då :(

Kartan dom hade på sin hemsida var ju inte allt för detaljerad...

Jag skulle ju kunna beställa, men det är mer känsla att stå och bläddra lite i den först och sen få den direkt :)

Visst är det ett recept på Welsh Rarebit i boken också? Är det nån typ av smörgås eller är jag helt ute och snurrar nu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Min favo bok är The Holograms handbok men jag har inte läst nån annan Star Trek bok ännu.. :(

vad står det i den???

om hur holo-deck funkar??

Det är en bok om hur doctorns liv på voyager är om hur hans kontakt är till en del i besätning vad han har varit med om kärleken till andra personer...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har du inte ST: Encyclopedia tidigare så tycker jag att den är ett måste, det uppslagsverket skulle alla Trekkers ha i sin bokhylla.

ja, men jag väntar till det kommer ut en ny verision fall jag köper det

Det kommer förmodligen en ny version när Nemesis kommer ut. Undrar hur länge man får vänta på att Enterprise (serien, alltså) kommer med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag sökte på Pricerunner och upptäckte att Amazon.co.uk var billigast på ST-Encyklopedin. Jag fick tag på en bok med lite billigare (mjukare) omslag för 296:-. Jättebra, men det krävs att man har ett VISA-kort eller dylikt för att kunna köa på Amazon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
En av mina favorit böcker är fysiken i Star Trek. Den handlar om allt det tekniska i skeppen, warp och massa grejer. Den är att rekommendera!  :cool:

Ja, den är bra, men då ska det var på engelska. Den svenska översättningen är inte bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
En av mina favorit böcker är fysiken i Star Trek. Den handlar om allt det tekniska i skeppen, warp och massa grejer. Den är att rekommendera!  :cool:

Ja, den är bra, men då ska det var på engelska. Den svenska översättningen är inte bra.

Alla böcker är ju bäst på sina orginal språk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu