Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
EoNeel om det blir en flicka så får hon heta Khatryn efter Khatryn janeway

<{POST_SNAPBACK}>

Det tråkiga är jag tycker Kathryn är ett så tråkigt namn. Jag gillar de korta namnen, som Kira, Kes, Ezri mm.

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Det tråkiga är jag tycker Kathryn är ett så tråkigt namn. Jag gillar de korta namnen, som Kira, Kes, Ezri mm.

<{POST_SNAPBACK}>

Ezri är ett fint namn

....jag gillar namn med bokstaven Z i :) Men allra finast är förstås Jadzia ;)

Postad (redigerade)

Namn som jag gillar:

Tjej: Jag gillar annars Kathryn...men Deanna, Susan, Kira, Nova, Paris, Julia, Elisabeth (Liz)..

Kille: Nathan, Geordi, Jean Luc, Max, Chirs, James..

Redigerad av Kathryn Archer
Postad

Jag såg att man kan köpa en egen ultraljudsapparat, koppla den till datorn och vips så kan man se sitt lilla barn i magen. :w00t:

Den ända nackdelen är att fostret inte gillar denna undersökning. :huh:

Priset var inte så farligt, kring 2000kr.

Nu skall ju vi ha snart, men det kanske blir fler och jag tycker att det är lite trekkigt att kunna se fostret. :D

Postad

När är det beräknat att barnet ska komma? Och var står ni nu i namnfrågan, det har ju varit en massa alternativ? Och jag håller med om att det låter trekkigt med att ha utrustning hemma för att se barnet i magen, saknas bara en hologramdoktor som kan förlösa barnet...

Postad
När är det beräknat att barnet ska komma? Och var står ni nu i namnfrågan, det har ju varit en massa alternativ? Och jag håller med om att det låter trekkigt med att ha utrustning hemma för att se barnet i magen, saknas bara en hologramdoktor som kan förlösa barnet...

<{POST_SNAPBACK}>

Nedkomst slutet av april. När det gäller namn så är det fortfarande en öppen fråga.

Jag vill samtidigt tacka för alla förslag :)

En annan fråga jag har är: Finns det inga fler trekkisar på forumet som väntar tillökning i besättningen?

Postad
När är det beräknat att barnet ska komma? Och var står ni nu i namnfrågan, det har ju varit en massa alternativ? Och jag håller med om att det låter trekkigt med att ha utrustning hemma för att se barnet i magen, saknas bara en hologramdoktor som kan förlösa barnet...

<{POST_SNAPBACK}>

Nedkomst slutet av april. När det gäller namn så är det fortfarande en öppen fråga.

Jag vill samtidigt tacka för alla förslag :)

En annan fråga jag har är: Finns det inga fler trekkisar på forumet som väntar tillökning i besättningen?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo...

Nummer två med arbetsnamnet "hoppsan" är på väg, beräknad i månadsskiftet juli/augusti. Kan ju berätta att den inte var planerad, Frida är inte ett och ett halvt ännu. Men den är lika välkommen för det. :)

Blir det en pojk ska den heta Philip efter min stora musikaliska förebild Philip Lynott, f.d. sångare och bassist i Thin Lizzy, avliden 1986. :( och Benjamin efter, tja inte syrsan i alla fall ;)

Blir det en flicka kan det nog bli trekkigt värre, måste komma överens med min sambo som alltid har vetorätt av någon anledning. <_<

Så du är inte ensam om att (åter) gå i väntans tider EoNeel :)

Postad
När är det beräknat att barnet ska komma? Och var står ni nu i namnfrågan, det har ju varit en massa alternativ? Och jag håller med om att det låter trekkigt med att ha utrustning hemma för att se barnet i magen, saknas bara en hologramdoktor som kan förlösa barnet...

<{POST_SNAPBACK}>

Nedkomst slutet av april. När det gäller namn så är det fortfarande en öppen fråga.

Jag vill samtidigt tacka för alla förslag :)

En annan fråga jag har är: Finns det inga fler trekkisar på forumet som väntar tillökning i besättningen?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo...

Nummer två med arbetsnamnet "hoppsan" är på väg, beräknad i månadsskiftet juli/augusti. Kan ju berätta att den inte var planerad, Frida är inte ett och ett halvt ännu. Men den är lika välkommen för det. :)

Blir det en pojk ska den heta Philip efter min stora musikaliska förebild Philip Lynott, f.d. sångare och bassist i Thin Lizzy, avliden 1986. :( och Benjamin efter, tja inte syrsan i alla fall ;)

Blir det en flicka kan det nog bli trekkigt värre, måste komma överens med min sambo som alltid har vetorätt av någon anledning. <_<

Så du är inte ensam om att (åter) gå i väntans tider EoNeel :)

<{POST_SNAPBACK}>

Va kul! Grattis! :D

För mig är ju detta lite av en ny värld. Att bli förälder är inte någontig lätt har jag förstått, men samtidigt är det ju så spännande och kul. Jag tycker också att det är väldigt trekkigt att bli förälder. Kira har fött barn! Miles och Keiko har två ungar! Sisko har en son och hans andra fru väntar ju! :w00t:

Ono jag tror att det kommer att bli mkt snack om ungar i framtiden ;)

Postad
Jo...

Nummer två med arbetsnamnet "hoppsan" är på väg, beräknad i månadsskiftet juli/augusti. Kan ju berätta att den inte var planerad, Frida är inte ett och ett halvt ännu. Men den är lika välkommen för det. :)

Man f??rstår nästan det på arbetsnamnet :D

Grattis hursomhelst!!

Och beträffande flicknamn så kan jag föreslå Sirella, det är otroligt snyggt och det är dessutom General Martoks magnifika klingonhustru. Hon är bara med i ett avsnitt och bossar dessutom med Jadzia, men jag gillar henne!! :)

Postad
En annan fråga jag har är: Finns det inga fler trekkisar på forumet som väntar tillökning i besättningen?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ett barn bara, söta Jadax och det räcker. Det gör sablans ont att föda barn och jag kan börja fundera på syskon till Ofelia (som hon heter på riktigt) den dag som fostret kan beamas ut, som de gör med Naomi Wildman, inte förr :D

PS: Hah, jag har ju skrivit över 500 inlägg nu ju. Hurra :D

Postad
Tack! Du har helt rätt i att man kan göra mycket själv, men det finns en hake, jag är ju lite av en samlare också och då känns det lite häftigare med "äkta" nallar...även om det är till ett barn. Sen är det sant att detta med frakten är ett gissel, men den som vill vara fin får lida pin. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla http://www.trekkers.se startsidan så finns det en söt bild med en nalle iklädd enterprise-uniform, och jag kan intyga att den är väldigt kramgo!

Sist jag kollade in dom va det rea också! Har för mig att jag räknade på ca 150 spänn inklusive frakt. :)

Postad
http://www.trekkers.se startsidan så finns det en söt bild med en nalle iklädd enterprise-uniform, och jag kan intyga att den är väldigt kramgo!

Sist jag kollade in dom va det rea också! Har för mig att jag räknade på ca 150 spänn inklusive frakt. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Den är hur sött som helst :D

Var köpte du den?

Postad
Jag såg att man kan köpa en egen ultraljudsapparat, koppla den till datorn och vips så kan man se sitt lilla barn i magen. :w00t:

Den ända nackdelen är att fostret inte gillar denna undersökning. :huh:

Priset var inte så farligt, kring 2000kr.

Nu skall ju vi ha snart, men det kanske blir fler och jag tycker att det är lite trekkigt att kunna se fostret.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, visst är det väl lite trekkigt att kunna se sitt ofödda barn men om det som du skrev ovan (EoNeel) stämmer verkar det som om man får vara sparsam med undersökningar om man väl köper en. Är det inte också en liten spoiler att ta reda på vad det är för kön innan barnet är fött? Apparatur kan ju ljuga och det vore väl dumt att måla barnrummet rosa i onödan så att säga. (Jag vet att jag associerar rosa till en tjej här och att det är ett slags uppehållande av könsroller men har ni försökt att finna babykläder som inte är rosa (till en liten tjej alltså). Det har jag och det visade sig omöjligt).

Jag önskar även dig OnO lycka till med den nya besättningsmedlemmen. Även om du verkar ha en del rutin redan.

  • 2 veckor senare...
Postad
Idag fick jag reda på att min klingonska kvinna, som jag har haft lyckan att få vara tillsammans med i sex år, skall ha barn. Vi har inga barn sen tidigare utan detta blir det första :w00t: Eftersom jag är, om jag får säga det själv, fanatisk när det gäller ST och även annan sci-fi så är frågan: hur uppfostrar man ett barn till att bli ett gott ST-fan? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

grattis, och lycka till :ferengi:

Postad (redigerade)

Tack Norts82! :)

Det börjar att närma sig...fem veckor till :o

Igår lyckades vi enas om vilken barnvagn vi skall ha. Det blev sportig sci-fi betonad modell. :D

Redigerad av EoNeel
  • 3 veckor senare...
Postad

Var på föräldrakurs igår och det var bra. Såg på film om förlossning mm.

Efteråt var det livliga samtal om smärtlindring. Helt plötsligt fick allt detta en ny verklighet för mig.

Som blivande pappa känner jag nu att det liksom brinner i knutarna och är lite sent ute med förberedelser. Jag tänkte inreda barnkammaren med lite ST-inspiration. Ha lite TOS-skepp målade på väggarna mm. :D

  • 4 veckor senare...
Postad
Kommit någon bebis än?? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Vi skulle ha haft igår enligt planen, men är man förstagångsföderska så brukar man visst gå över tiden.

Min kvinna bevisar gång på gång sitt klingonska påbrå. Att vara hemma en vecka innan nedkomst och vila är inget för henne, hon skall fixa och städa som om det vore självaste kungen med hov som väntades. Försöker man få henne att lugna ner sig så ger hon en det onda ögat.

Men tillbaka till frågan: Nej det har inte kommit någon bäbbe än, men jag står på stand by... B)

Postad
Kommit någon bebis än?? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Vi skulle ha haft igår enligt planen, men är man förstagångsföderska så brukar man visst gå över tiden.

Men tillbaka till frågan: Nej det har inte kommit någon bäbbe än, men jag står på stand by... B)

<{POST_SNAPBACK}>

Japp det brukar man. Jag gick över 10 dagar med min dotter - det var de längsta *svärord* 10 dagarna på hela graviditeten.... Hoppas din klingonkvinna slipper g?? så länge i alla fall :)

Postad

Min tant gick också över en hel del, så hon bleb "igångsatt" till slut. Det dyngnet var ingen hit. ALDRIG MER IGÅNGSÄTTNING brukar hon säga...

Postad

SPOILERALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommer ni ihåg avsnittet där Kira föder Keikos barn?

Hon föder mer eller mindre smärtfritt! Men bajorens är lite annorlunda...

Tänk att det skall vara så bökigt för människan, även om jag tycker att min kvinna påminner om en stolt klingon. Vi har nu gått en vecka över tiden och den blivande mamman börjar mer och mer bli en mkt irriterad klingon, vilket påverkar omgivningen också.

Jag tar gärna till mig tips på hur man underlättar för en havande klingon... :D

  • 2 veckor senare...
Postad
Hmm.. det var någon dag sedan EoNeel var online... tror ni att han fått tillökning :borg2:  :cardassian:  :ferengi:  :klingon:  :jemhadar:  :vulcan:  :borg1:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är ju verkligen på tiden!! Är det månne forumets yngste medlem som är på väg?? ;)

Hohooo? EoNeel. Var är du?? :)

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...