EoNeel Postad 19 November, 2004 Författare Rapport Postad 19 November, 2004 Som ett ST-fan var jag med om någonting sci-fi-igt i onsdags. Jag var med min andra hälft på mödravården och lyssna på de minsta hjärtljud jag någonsin hört. De lät som en liten motor. Nu förstår jag vad andra pappor talar om...Jag var inte beredd på hur VERKLIGT detta är. Vilken spännande resa detta är att få barn. Ännu roligare blev det när min kvinna fick syn på en bebis i STAR TREK MAGAZINE, den hade en liten TOS-uniform på sig, och hon tyckte den var så SÖT. I tidningen fanns också ST-nallar, så klart ungen skall ha sådana här sa hon. Citera
MrsRiker Postad 19 November, 2004 Rapport Postad 19 November, 2004 Vi har i alla fall ett projektnamn på det lilla livet. SYMBIOTEN <{POST_SNAPBACK}> Med tanke på projektnamnet kanske man kan få komma med namnförslag? Jadzia om det är en flicka och Curzon om det är en pojke? Jadzia är ett väldigt vackert namn och det finns alldeles för få namn med Z i idag Citera
EoNeel Postad 19 November, 2004 Författare Rapport Postad 19 November, 2004 Vi har i alla fall ett projektnamn på det lilla livet. SYMBIOTEN <{POST_SNAPBACK}> Med tanke på projektnamnet kanske man kan få komma med namnförslag? Jadzia om det är en flicka och Curzon om det är en pojke? Jadzia är ett väldigt vackert namn och det finns alldeles för få namn med Z i idag <{POST_SNAPBACK}> Jadzia är ett helt underbart namn! Hoppas mamman tycker desamma.... :blink: Citera
Shinzon Postad 19 November, 2004 Rapport Postad 19 November, 2004 Jadzia är ett helt underbart namn! Hoppas mamman tycker desamma.... :blink: <{POST_SNAPBACK}> Annars så finns det massa rosor man kan köpa i affären ;) Citera
MrsRiker Postad 20 November, 2004 Rapport Postad 20 November, 2004 Vad sägs om 7of9? :lol: <{POST_SNAPBACK}> Ojojoj, snacka om att ställa press på det stackars barnet från början....Tänk om hon får en jätteliten byst och blir mörkhårig?? ;) Citera
rehnvall Postad 22 November, 2004 Rapport Postad 22 November, 2004 Min pappa var marinofficer och hans dröm var att få in mig i ubåtsvapnet, men icke. Det blev för mycket för mig.(jag ville bli präst...) <{POST_SNAPBACK}> Blev du Präst? Citera
EoNeel Postad 23 November, 2004 Författare Rapport Postad 23 November, 2004 Min pappa var marinofficer och hans dröm var att få in mig i ubåtsvapnet, men icke. Det blev för mycket för mig.(jag ville bli präst...) <{POST_SNAPBACK}> Blev du Präst? <{POST_SNAPBACK}> Nej, det blev jag inte. Jag gick ett tag på seminariet, men sen förstod jag att det inte riktig var vad jag skulle göra. Jag arbetar idag som säljare inom kontokorts- branchen, men det jag brinner för är måleriet. Det var de kurser som jag gick klart, konst och målarkurserna. Citera
EoNeel Postad 13 December, 2004 Författare Rapport Postad 13 December, 2004 I lördags var jag och min tjej hemma hos några vänner, som är ett par riktiga ST-fans, för att äta middag. Middagen flöt på fint. Vi höll nere ST-snacket för att inte min tjej skulle börja gäspa. Senare vid kaffet började vi prata namn, eftersom vi ju väntar barn, he, he. Det var en massa namn som flög fram och tillbaka, då plötsligt min tjej säger: Kira är fint, det tycker jag skulle vara jätte sött. Det var tyst i flera sekunder och vi alla tittade på henne som om hon precis hade blivit "instrålad" i vardagsrummet där vi satt. Sen började vi alla nicka och hålla med, med en mycket försiktig entusiasm. Citera
captain archer Postad 13 December, 2004 Rapport Postad 13 December, 2004 (redigerade) även jag säger GRATTIS till barnet EoNeel jag har bara ett namn som kanske passar Khatryn som captain janeway Redigerad 13 December, 2004 av captain archer Citera
EoNeel Postad 14 December, 2004 Författare Rapport Postad 14 December, 2004 även jag säger GRATTIS till barnet EoNeel jag har bara ett namn som kanske passar Khatryn som captain janeway <{POST_SNAPBACK}> Tack skall du ha! Och tack för rådet. Citera
EoNeel Postad 14 Januari, 2005 Författare Rapport Postad 14 Januari, 2005 Igår var jag och min partner och tittade på barnvagnar. Jag var helt svettig, vilket jobb det är att bara hitta en ok barnvagn. Jag upptäckte ganska snabbt att jag gick efter andra kriterier än min tjej, när det gällde prestanda och utförande. Jag ville att vagnen skulle vara lite "spacey", men tyckte inte min kvinna. Hon tyckte den skulle vara robust och mer eller mindre terränggående, hon ville alltså ha en mindre S.U.V! Nu blev det ingen vagn denna gång av förståliga skäl. Men jag står fast i att jag vill att vagnen skall ha lite sci-fi-liknande drag. Citera
Pjotr'k Postad 14 Januari, 2005 Rapport Postad 14 Januari, 2005 Men jag står fast i att jag vill att vagnen skall ha lite sci-fi-liknande drag. <{POST_SNAPBACK}> Varför inte bygga en egen, du som verkar gå i snickarplaner? Citera
MrsRiker Postad 14 Januari, 2005 Rapport Postad 14 Januari, 2005 Igår var jag och min partner och tittade på barnvagnar. Jag var helt svettig, vilket jobb det är att bara hitta en ok barnvagn. Jag upptäckte ganska snabbt att jag gick efter andra kriterier än min tjej, när det gällde prestanda och utförande. Jag ville att vagnen skulle vara lite "spacey", men tyckte inte min kvinna. Hon tyckte den skulle vara robust och mer eller mindre terränggående, hon ville alltså ha en mindre S.U.V! Nu blev det ingen vagn denna gång av förståliga skäl. Men jag står fast i att jag vill att vagnen skall ha lite sci-fi-liknande drag. <{POST_SNAPBACK}> Har du köpt några Star Trekleksaker åt barnet än då? Citera
EoNeel Postad 14 Januari, 2005 Författare Rapport Postad 14 Januari, 2005 Men jag står fast i att jag vill att vagnen skall ha lite sci-fi-liknande drag. <{POST_SNAPBACK}> Varför inte bygga en egen, du som verkar gå i snickarplaner? <{POST_SNAPBACK}> Ingen dålig idé, med tanke på vad en ny barnvagn kostar. :o Citera
EoNeel Postad 14 Januari, 2005 Författare Rapport Postad 14 Januari, 2005 Igår var jag och min partner och tittade på barnvagnar. Jag var helt svettig, vilket jobb det är att bara hitta en ok barnvagn. Jag upptäckte ganska snabbt att jag gick efter andra kriterier än min tjej, när det gällde prestanda och utförande. Jag ville att vagnen skulle vara lite "spacey", men tyckte inte min kvinna. Hon tyckte den skulle vara robust och mer eller mindre terränggående, hon ville alltså ha en mindre S.U.V! Nu blev det ingen vagn denna gång av förståliga skäl. Men jag står fast i att jag vill att vagnen skall ha lite sci-fi-liknande drag. <{POST_SNAPBACK}> Har du köpt några Star Trekleksaker åt barnet än då? <{POST_SNAPBACK}> Här råder det delade meningar om den saken. Min tjej har sett några nallar med ST-uniform och de har blivit okejade, men rymdskepp och sånt är bara att glömma. Men jag har mina planer, jag kommer nog att "smyga" till någonting iaf. Citera
Freelancer Postad 15 Januari, 2005 Rapport Postad 15 Januari, 2005 Vad sägs om 7of9? :lol: <{POST_SNAPBACK}> Ojojoj, snacka om att ställa press på det stackars barnet från början....Tänk om hon får en jätteliten byst och blir mörkhårig?? ;) <{POST_SNAPBACK}> How about Annika? (från Annika Hansen). Inte riktigt lika uppenbart. ;) Tänk vad retad hon skulle bli i skolan om hon faktiskt hette 7of9 Citera
captain archer Postad 27 Januari, 2005 Rapport Postad 27 Januari, 2005 det är inte kul att bli retad för sitt namn i en skola Freelancer Citera
Freelancer Postad 27 Januari, 2005 Rapport Postad 27 Januari, 2005 det är inte kul att bli retad för sitt namn i en skola Freelancer <{POST_SNAPBACK}> Det vet jag, var inte så jag menade. Jag blev själv retad (av andra orsaker), så jag vet hur det är. Och eftersom man inte döper någon till 7of9 så hoppas jag att det uppfattades som ett skämt. Citera
captain archer Postad 27 Januari, 2005 Rapport Postad 27 Januari, 2005 hehe ansåg inte att det var ett skämt ingen skada sked men även jag blev retad för mitt namn när jag var yngre Citera
orville Postad 22 Februari, 2005 Rapport Postad 22 Februari, 2005 Hoppas att det inte är helt uppenbart av någon del här på forumet men när är beräknad nedkomst Eoneel? Jag tror för övrigt att det här med star trek nalle är ett superbt sätt att få barnet att gilla star trek. Citera
EoNeel Postad 22 Februari, 2005 Författare Rapport Postad 22 Februari, 2005 Hoppas att det inte är helt uppenbart av någon del här på forumet men när är beräknad nedkomst Eoneel? Jag tror för övrigt att det här med star trek nalle är ett superbt sätt att få barnet att gilla star trek. <{POST_SNAPBACK}> Nedkomst är till slutet av april. Nalle är en mycket bra idé. Till och med min tjej tycker ST-nallarna är söta. :lol: Citera
orville Postad 22 Februari, 2005 Rapport Postad 22 Februari, 2005 Hoppas att det inte är helt uppenbart av någon del här på forumet men när är beräknad nedkomst Eoneel? Jag tror för övrigt att det här med star trek nalle är ett superbt sätt att få barnet att gilla star trek. <{POST_SNAPBACK}> Nedkomst är till slutet av april. Nalle är en mycket bra idé. Till och med min tjej tycker ST-nallarna är söta. :lol: <{POST_SNAPBACK}> Oj, det börjar närma sig ordentligt alltså. Lycka till! Jag diskuterade din kvinnas namnförslag (Kira) med min kvinna och hon gillade det. jag gillar det också, det är ett bra namnförslag. hoppas att ni enas om det . Om det blir en kille då? Eller har ni kollat efter redan? Citera
EoNeel Postad 22 Februari, 2005 Författare Rapport Postad 22 Februari, 2005 Om det blir en kille så får han heta Miles Citera
captain archer Postad 22 Februari, 2005 Rapport Postad 22 Februari, 2005 EoNeel om det blir en flicka så får hon heta Khatryn efter Khatryn janeway Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.