EoNeel Postad 21 Maj, 2005 Författare Rapport Postad 21 Maj, 2005 (redigerade) Hmm.. det var någon dag sedan EoNeel var online... tror ni att han fått tillökning :borg2: :cardassian: :ferengi: :klingon: :jemhadar: :vulcan: <{POST_SNAPBACK}> Ja det är ju verkligen på tiden!! Är det månne forumets yngste medlem som är på väg?? ;) Hohooo? EoNeel. Var är du?? <{POST_SNAPBACK}> Skönt att höra att man är efterlängtad. Jag och min kvinna fick den 17maj en pojke, men det var inte enkelt. Jag kom hem från BB idag lördag 21 maj. Allt som kunde gå fel gick fel. 16 maj kl 05.00 kom värkarna och min tjej stod ut till 23.00 samma kväll. Vi valde då att åka till BB. Min tjej kämpade fram till kl 07.00 den 17 maj, då man valde att ta in henne på en förlossnings sal. Hennes livmoder började att lägga av. Man satte in dropp för att få igång den igen. Kl 10.00 hade hon inga krafter kvar och man bestämde sig då för att ta barnet med sugklocka, men läkaren som skulle medverka var tvungen att ta ett akut kjejsarsnitt. Man höjde då droppet för att man trodde att livmodern skulle komma igång igen, men det gjorde den inte. Det började nu bli snålt med tid och de 4 barnmorskorna som var på salen övervägde vad de skulle göra. Under denna tid så började jag känna mig riktigt orolig för min tjej och för barnet. En läkare höjde droppet ytterligare för att framkalla en liten krystning. Det band ett lakan kring min kvinnas övre mage och när den lilla krystningen kom så hängde sig en barnmorska sig över magen. Jag trodde min kvinna dog, hon hade skrikit tidigare under dagen men det vrålet som kom nu var det värsta jag någonsin hört. De lyckades med att få ut barnet. 2 barnmorskor jobbade nu med barnet och 2 med min kvinna. P.g.a det enorma trycket så hade en blodåder brustit och nu förlorade hon blod snabbt. De 2 barnmorskorna som jobbade med barnet lyckades efter en massa strul få liv i det. En doktor fick komma bums och man bestämde sig för att söva ner min tjej för att hon inte skulle gå in i shock. Hon rullades in på en operationssal och var borta för några timmar. Barnet hade repat sig någolunda och var under uppsikt och jag fick sitta med det. En läkare kom ut till mig och sa att de var nu tvungna att ta min tjej till intensiven. Jag fick se henne som hastigast och då låg hon och krampade i sin säng. Jag flög på en läkare och frågade vad det var som händer. Han lugnade mig och sa att hon hade fått så mkt droger att det blev så här men att det skulle gå över. Timmarna gick. Jag och det lilla barnet, som nu hade hämtat sig riktigt bra blev nerflyttade till en BB-avdelning som min tjej skulle bli flyttat till när hon hade repat sig. Men jag kunde inte vänta utan tog min till intensiven. När jag såg henne så trodde jag att mitt hjärta skulle explodera. Hon låg med 6 olika dropp och syrgasmask. Jag satt med henne tills hon vaknade. Varför det tog sån tid berodde på att de lyckades inte få ihop ådern på en gång. Hon förlorade flera liter blod och fick blodpåsar. Det hade kunnat gå riktigt illa. Jag satt med den lilla till in på natten då till slut man kom upp med barnets mamma, som entligen med hjälp av barnmorskor kunde ge barnet mjölk. Så knappt vid medvetande och med dropp och blodpåsar fick hon träffa sin lille son. Nu är det lördag och min kvinnas blodvärden börjar att stiga så saktliga. Den lilla grabben är utom fara. Jag skall tillbaka till BB imorgon igen. Jag hoppas att få hem min lilla familj snart. Vi får se vad doktorn säger. Själv så börjar jag att komma ur shocken och har faktiskt lyckats att sova en natt. Pojken vägde 3 och ett halvt kilo och var 50 cm lång. Han är mörk och har bra med hår på skallen. Just nu är han lik Odo. Den lilla killen har ett så känsligt ansikte. Jag pratade precis med min tjej och hon lätt nästan normal. Redigerad 21 Maj, 2005 av EoNeel Citera
Dahlberg Postad 21 Maj, 2005 Rapport Postad 21 Maj, 2005 Trevligt att höra att det trots allt gick väl tillslut... God speed till dig och din kvinna... Odo? det är väl inte så farlig... kunnde sett ut som en ferengi ;) :ferengi: Citera
OnO Postad 21 Maj, 2005 Rapport Postad 21 Maj, 2005 Ett superstort jättegrattis, EoNeel. Trots allt strul du beskrev så säger jag bara en gång till. Ett superstort jättegrattis till dig, och de dina! Citera
orville Postad 22 Maj, 2005 Rapport Postad 22 Maj, 2005 Götapetter!!!!!!!. Ta hand om er, Supergrattis och lycka till till hela familjen!!!!!!! Citera
MrsRiker Postad 22 Maj, 2005 Rapport Postad 22 Maj, 2005 Ojojoj, vilken pärs!! Det är tur att din kvinna är av klingonsläkt, annars tror jag aldrig att hon hade klarat av det! Jag hoppas att hon repar sig snart! Ett stort grattis till tillökningen, hoppas att hans liv inte fortsätter lika dramatiskt som det började! Eller som en :vulcan: skulle säga: LIVE LONG AND PROSPER! Citera
Kai Dukat Postad 22 Maj, 2005 Rapport Postad 22 Maj, 2005 Grattis :lol: :lol: :lol: EoNeel, vilken text ser ut som du var i trans när du skrev den. Ta det lungt och sov allt ni kan ovasett vilken tid det är på dygnet. Njut B) och skriv för jössös in grabben i barnomsorgen :o så att ni får barnomsorg när ni vill och inte kommunen. Läs dessutom reglerna igen och igen och igen fr??n försäkringskassan :borg2: så att ni inte blir blåsta på pengar. Sa jag att ni skulle sova så mycket ni kunde, glöm det ni har annat att göra. :P ;) :lol: Citera
MrsRiker Postad 22 Maj, 2005 Rapport Postad 22 Maj, 2005 Håller med Kai Dukat om det där med att sova när ni kan. Mycket bra råd. Men den käre Kai glömde en sak: Tillbringa lite kvalitetstid med bebben framför Star Trek! Vår dotter har vuxit upp med Trek och det har gett resultat - nu är hon stormförtjust!! Citera
K'Ehleyr Postad 22 Maj, 2005 Rapport Postad 22 Maj, 2005 Hej!!! Jag har uppfostrats av två ganska bra star trek fans. Asså mina parents. Och jag gillar verkligen star trek till och med mer än dom . Fast jag är ju väldigt ung så jag kanske tröttnar om några år. Om du/ni vill ha nått tips om hur ni ska få barnet att gilla star trek så kolla på det typ en gång i veckan och prata om det med "varandra" då bli man nyfiken som barn när man blir större då. Ha de Citera
EoNeel Postad 22 Maj, 2005 Författare Rapport Postad 22 Maj, 2005 Tack skall ni ha!!! Jag sov gott inatt igen -_- Den lille och mamman fick idag söndag komma hem på prov. De skall tillbaka till BB imorgon igen för att kolla blodvärden på mamman och gulheten på bebisen. Texten jag skrev tidigare var som sagt var under trans. Jag var så trött och urlakat. "Lill Odos" mormor är här nu så det är så skönt att kunna slappna av lite och titta till forumet lite. Var är Bashir när man behöver honom? Hade han varit med så skulle det gott mkt bättre. Men kvinnor är för lustiga. Nu sitter min klingonska och talar om sin "nästa" förlossning. HALLÅ!!!!!!!! :blink: Citera
Odo II Postad 22 Maj, 2005 Rapport Postad 22 Maj, 2005 Oerhört spännande att läsa om förlossningen. Jag blev jättenervös där på mitten och andades lättat ut när det slutade lyckligt. Jag förstår att du var i trans!! Jag önskar all lycka för dig och din familj, som ni nu har blivit en! Citera
Odo II Postad 22 Maj, 2005 Rapport Postad 22 Maj, 2005 Glömde ju fråga om det faktum att lillkillen delar dag med Norge kommer påverka hans uppfostran eller namnval eller något annat? Citera
Sandra Postad 23 Maj, 2005 Rapport Postad 23 Maj, 2005 Jag ska aldrig bli sjuk mer, man missar för mycket! <_< Så, grattis till lillen!! Citera
EoNeel Postad 3 Juni, 2005 Författare Rapport Postad 3 Juni, 2005 Så, grattis till lillen!! <{POST_SNAPBACK}> Tack skall du ha. Han är 16 dagar nu och är en livlig krabat. :P Citera
Dahlberg Postad 4 Juni, 2005 Rapport Postad 4 Juni, 2005 Så, grattis till lillen!! <{POST_SNAPBACK}> Tack skall du ha. Han är 16 dagar nu och är en livlig krabat. :P <{POST_SNAPBACK}> inget kort? ;) Citera
EoNeel Postad 10 Juni, 2005 Författare Rapport Postad 10 Juni, 2005 Nu är det klart med namn till den lille! Valter i första namn och Leo i andra namn. Citera
B'Elanna Postad 10 Juni, 2005 Rapport Postad 10 Juni, 2005 Nu är det klart med namn till den lille! Valter i första namn och Leo i andra namn. <{POST_SNAPBACK}> Stort grattis till hela familjen! Hoppas att både barn, mamma och pappa mår bra efter den svåra förlossningen! Märks det att Valter har klingonskt påbrå? :klingon: Citera
Durator Postad 10 Juni, 2005 Rapport Postad 10 Juni, 2005 Nu är det klart med namn till den lille! Valter i första namn och Leo i andra namn. <{POST_SNAPBACK}> Grattis EoNeel! Hälsa och krama din Klingon kvinna och en till Valter oxå! Det lät inge kul där ett tag. Citera
EoNeel Postad 10 Juni, 2005 Författare Rapport Postad 10 Juni, 2005 Tack ska ni ha! Nog är han en klingon :klingon: Citera
B'Elanna Postad 15 Juni, 2005 Rapport Postad 15 Juni, 2005 Hoppas att familjen mår bra! Är det bra med lilla Valter är han pigg som en riktig klingon nu! :klingon: Hoppas att han mamma också mår bra. Se till och skämm bort henne lite extra nu - för det är hon värd! :P Citera
EoNeel Postad 8 Juli, 2005 Författare Rapport Postad 8 Juli, 2005 C:\Documents and Settings\BH\Skrivbord\knodden perfekt.jpg Grabben är nu 7v. Vi har inte lyckats att enas om ett namn ännu... :blink: Ni får gärna komma med seriösa tips. Citera
MrsRiker Postad 8 Juli, 2005 Rapport Postad 8 Juli, 2005 C:\Documents and Settings\BH\Skrivbord\knodden perfekt.jpg Grabben är nu 7v. Vi har inte lyckats att enas om ett namn ännu... :blink: Ni får gärna komma med seriösa tips. <{POST_SNAPBACK}> Vad hände med Valter? Är inte det aktuellt längre?? Annars gillar jag från 100-topplistan med de vanligaste namnen (www.svenskanamn.se) Fabian, Maximiliam, Leon, Johannes, Teodor eller William (som vår dotter skulle hetat om hon varit en pojke - dessutom med Star Trek anknytning ;) ) Florian är snyggt och lite mera ovanligt. Vår granne vill att en kommande son ska heta Zeke eller Zebulon (jag gillar båda namnen, men inte hans fru dessvärre ). Sen måste jag ju som Shakespearefanatiker föreslå Romeo, även om den lilla grabben kommer få ohygglig press på sig att vara romantisk då ;) Ett engelskt namn som jag och min man funderade på när vi fick vår dotter var Damien, som är väldigt snyggt - men som nog är svårt att heta i Sverige. Det kommer att bli feluttalat - och man vill ju inte stava det Dejmijen heller *fniss* Citera
Odo II Postad 12 Juli, 2005 Rapport Postad 12 Juli, 2005 Jag tycker de lite mer ovanliga namnen är coola, som Kasper eller varför inte Caspian som i Narniaserien. Det är ett tips, att kolla igenom dina favoritböcker för att hitta namn på karaktärer som du tycker om. Natanael är lite långt med vackert. Teodor är ovanligt, eller jag tror det i alla fall, har inte kollat listan som Mrs Riker tipsade om. Jonatan har en fin Astridlindgrenskton. Av de lite mer "vanliga" namnen tycker jag Markus är fint. Edvin är trevligt också. Har ni kollat upp namn i släkten från förr? Citera
Odo II Postad 13 Juli, 2005 Rapport Postad 13 Juli, 2005 Jag kom på ett till - Sebastian är roligt! Citera
OnO Postad 26 Juli, 2005 Rapport Postad 26 Juli, 2005 Idag blev jag pappa... igen! Vår lilla dotter som fyller 2 år i september fick en lillebror idag. Jag vaknade kvart i sex i morse av att min sambo stod bredvid min säng och fnittrade som en barnunge. Du, fnittrade hon, du får gå upp nu, vattnet har gått. Jo då mycket riktigt hade det det. Men det ville inte min sömndruckna hjärna inse, så jag sa, mmm, ska bara sova en stund till. Nej du får gå upp nu, envisades hon. Mmm sa jag, och makade mig sakta upp och in i vardags rummet, där hon sovit de sista månaderna på grund av myrkrypningar i benen. Plask plask plask, nu blev det fart på OnO. Skvabb och hink fram, vatten upp. Vad händer nu stirrade jag. Vi måste packa BB-väskan och ringa mormor, hon får ha lillan så länge, sa hon. Mmm sa jag. Det är två minuter mellan värkarna sa hon, är det bra, sa jag, nej sa hon vi måste iväg, sa hon. Mormor och morfar kom och vi iväg. Mustig smärta i baksätet, skynda dig stönar hon. Gasfoten blir nu riktigt tung..... Väl framme (tack och lov) så måste hon stanna tre, fyra gånger på vägen upp till förlossningen. 0700 kommer vi in och 45 minuter senare är grabben ute. Efterarbetet med att sy lite här och var i underredet på min sambo blev för mycket för mig denna gången också. Jag lade grabben, som jag nu höll, i sin lilla transparanta plastlåda och ljög ledigt jag måste gå och kissa. Visst sa barnmorskan med en ilmarig uppsyn. Faktum var ju (och det visste hon nog) att jag inte alls skulle gå och kissa jag skulle gå och svimma... Men allt gick bra. De är kvar på BB ett par dar till och jag är hemma för natten. I morrn fortsätter äventyret. Namnet, tja är det någon som vill veta det? Det blev en kommendör. ;) Citera
MrsRiker Postad 26 Juli, 2005 Rapport Postad 26 Juli, 2005 Idag blev jag pappa... igen! Vår lilla dotter som fyller 2 år i september fick en lillebror idag. Jag vaknade kvart i sex i morse av att min sambo stod bredvid min säng och fnittrade som en barnunge. Du, fnittrade hon, du får gå upp nu, vattnet har g??tt. Jo då mycket riktigt hade det det. Men det ville inte min sömndruckna hjärna inse, så jag sa, mmm, ska bara sova en stund till. Nej du får gå upp nu, envisades hon. Mmm sa jag, och makade mig sakta upp och in i vardags rummet, där hon sovit de sista månaderna på grund av myrkrypningar i benen. Plask plask plask, nu blev det fart på OnO. Skvabb och hink fram, vatten upp. Vad händer nu stirrade jag. Vi måste packa BB-väskan och ringa mormor, hon får ha lillan så länge, sa hon. Mmm sa jag. Det är två minuter mellan värkarna sa hon, är det bra, sa jag, nej sa hon vi måste iväg, sa hon. Mormor och morfar kom och vi iväg. Mustig smärta i baksätet, skynda dig stönar hon. Gasfoten blir nu riktigt tung..... Väl framme (tack och lov) så måste hon stanna tre, fyra gånger på vägen upp till förlossningen. 0700 kommer vi in och 45 minuter senare är grabben ute. Efterarbetet med att sy lite här och var i underredet på min sambo blev för mycket för mig denna gången också. Jag lade grabben, som jag nu höll, i sin lilla transparanta plastlåda och ljög ledigt jag måste gå och kissa. Visst sa barnmorskan med en ilmarig uppsyn. Faktum var ju (och det visste hon nog) att jag inte alls skulle gå och kissa jag skulle gå och svimma... Men allt gick bra. De är kvar på BB ett par dar till och jag är hemma för natten. I morrn fortsätter äventyret. Namnet, tja är det någon som vill veta det? Det blev en kommendör. ;) <{POST_SNAPBACK}> GRATTIS GRATTIS!! :trollkarl: *kastar konfetti* 45 minuter? Vissa har det lyxigt. Själv höll jag på i 31 timmar... Kan det ha blivit en Jonatan? Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.