OnO Posted July 26, 2005 Report Posted July 26, 2005 GRATTIS GRATTIS!! :trollkarl: *kastar konfetti* 45 minuter? Vissa har det lyxigt. Själv höll jag på i 31 timmar... Kan det ha blivit en Jonatan? <{POST_SNAPBACK}> Tack så mycket, tack så mycket. Jo det var en snabb "lyxförlossning". Lite för snabb. Han kom så snabbt att hennes "jeffery-tube" inte han med redigt...den sprack. Trots att barnmorskan sa att håll igen lite och andas och ta i vid nästa värk så kunnde hon inte hålla igen. Förra förlossningen tog ett dygn.. Namnnet ja, jag har tjatat om Benjamin länge, men hon har inte riktigt gillat det. Så nu när lillkillen kom ut försökte jag en sista gång. Jag sa: Hej JONATHAN!!! Jonathan? sa hon, det namnet har vi aldrig nämn innan... Ehh, Benjamin, menar jag sa jag. Nej, Jonathan är gulligt sa hon. Och då, först då, slog det mig att Jonathan är ju också en kommendör, den förste.. eller siste, beroende på hur man ser det. Men jag vet ta mig tusan inte vad jag fick det ifrån, det bara poppade upp. Och det är faktiskt rätt fint. Eller?
MrsRiker Posted July 27, 2005 Report Posted July 27, 2005 Och då, först då, slog det mig att Jonathan är ju också en kommendör, den förste.. eller siste, beroende på hur man ser det. Men jag vet ta mig tusan inte vad jag fick det ifrån, det bara poppade upp. Och det är faktiskt rätt fint. Eller? <{POST_SNAPBACK}> Jonathan är jättefint!! Hoppas att allt är bra med mor och barn, och om du övar tillräckligt med lillkillen så kanske hans första ord blir "WARP"
Durator Posted July 27, 2005 Report Posted July 27, 2005 Efterarbetet med att sy lite här och var i underredet på min sambo blev för mycket för mig denna gången också. Jag lade grabben, som jag nu höll, i sin lilla transparanta plastlåda och ljög ledigt jag måste gå och kissa. Visst sa barnmorskan med en ilmarig uppsyn. Faktum var ju (och det visste hon nog) att jag inte alls skulle gå och kissa jag skulle gå och svimma... <{POST_SNAPBACK}> Jättemycket grattis Ono! :trollkarl: Det är lite fuskigt tycker jag att naturen pumpar kvinnorna fulla med massor med hormoner och andra ämnen medans vi karlar får stå där svimfärdiga och svettiga ;) :P Ono, du är inte ensamm om att springa ut och "kissa" under efterarbetet Det är bra jobbigt.
MrsRiker Posted July 27, 2005 Report Posted July 27, 2005 Det är lite fuskigt tycker jag att naturen pumpar kvinnorna fulla med massor med hormoner och andra ämnen medans vi karlar får stå där svimfärdiga och svettiga ;) :P Ono, du är inte ensamm om att springa ut och "kissa" under efterarbetet Det är bra jobbigt. <{POST_SNAPBACK}> JAAA, det är verkligen SYND om er karlar när vi kvinnor föder barn ;)
OnO Posted August 4, 2005 Report Posted August 4, 2005 Jag måste bara få rekomendera denna boken som finns till försäljning på tradera! ;) Kolla här.
Kai Dukat Posted August 4, 2005 Report Posted August 4, 2005 Min sambo har tagit fyra alvedon på två födslar - jag menar jössös det är vad jag tar på en dag gällande förkylning. Så det är SYND om oss män en förkylning är som två förlossningar.
EoNeel Posted August 6, 2005 Author Report Posted August 6, 2005 Idag blev jag pappa... igen! Vår lilla dotter som fyller 2 år i september fick en lillebror idag. Jag vaknade kvart i sex i morse av att min sambo stod bredvid min säng och fnittrade som en barnunge. Du, fnittrade hon, du får gå upp nu, vattnet har gått. Jo då mycket riktigt hade det det. Men det ville inte min sömndruckna hjärna inse, så jag sa, mmm, ska bara sova en stund till. Nej du får gå upp nu, envisades hon. Mmm sa jag, och makade mig sakta upp och in i vardags rummet, där hon sovit de sista månaderna på grund av myrkrypningar i benen. Plask plask plask, nu blev det fart på OnO. Skvabb och hink fram, vatten upp. Vad händer nu stirrade jag. Vi måste packa BB-väskan och ringa mormor, hon får ha lillan så länge, sa hon. Mmm sa jag. Det är två minuter mellan värkarna sa hon, är det bra, sa jag, nej sa hon vi måste iväg, sa hon. Mormor och morfar kom och vi iväg. Mustig smärta i baksätet, skynda dig stönar hon. Gasfoten blir nu riktigt tung..... Väl framme (tack och lov) så måste hon stanna tre, fyra gånger på vägen upp till förlossningen. 0700 kommer vi in och 45 minuter senare är grabben ute. Efterarbetet med att sy lite här och var i underredet på min sambo blev för mycket för mig denna gången också. Jag lade grabben, som jag nu höll, i sin lilla transparanta plastlåda och ljög ledigt jag måste gå och kissa. Visst sa barnmorskan med en ilmarig uppsyn. Faktum var ju (och det visste hon nog) att jag inte alls skulle gå och kissa jag skulle gå och svimma... Men allt gick bra. De är kvar på BB ett par dar till och jag är hemma för natten. I morrn fortsätter äventyret. Namnet, tja är det någon som vill veta det? Det blev en kommendör. ;) <{POST_SNAPBACK}> Grattttttttttis Ono! Jag önskar dig och din familj all lycka som finns!!!
orville Posted August 7, 2005 Report Posted August 7, 2005 jasså, den 27/7 var det alltså klart. Grattis till OnO med familj. Jonathan är väl ett bra namn, har ni kommit överens eller?
OnO Posted August 7, 2005 Report Posted August 7, 2005 (edited) jasså, den 27/7 var det alltså klart. Grattis till OnO med familj. Jonathan är väl ett bra namn, har ni kommit överens eller? <{POST_SNAPBACK}> Japp vi är överens. Både mormor. morfar, farmor, min sambo och kusinen tycker att Jonathan är jättefint. Den 26/7 var det det hände, jag skrev "idag" den 27:e, vilket var fel. Klockan hade passerat midnatt, vilket jag inte märkt... Tusen tack, alla ni som grattat! Edited August 7, 2005 by OnO
MrsRiker Posted August 8, 2005 Report Posted August 8, 2005 Min sambo har tagit fyra alvedon på två födslar - jag menar jössös det är vad jag tar på en dag gällande förkylning. Så det är SYND om oss män en förkylning är som två förlossningar. <{POST_SNAPBACK}> 4 alvedon? Är hon stålkvinnan eller? ;)
EoNeel Posted August 15, 2005 Author Report Posted August 15, 2005 Nu när saker och ting blivit lite lugnare hemma så kommer jag att se hela VOY-serien igen. Det skall bli så kul! Den lilla knodden (som nu har namnet Valdemar) är så lugn och han sover hela nätterna. Detta bidrar ju till en viss tid över och gissa vad den kommer att gå till...
EoNeel Posted September 1, 2005 Author Report Posted September 1, 2005 http://groups.msn.com/CosmicCommandCrew Jag tog mig friheten att länka till en sida där jag har lite bilder på "knodden" om det är någon som är nyfiken på hur han ser ut. Han är tre och en halv månad nu, och växer så det knakar. Jag är fortfarande helt lost när det gäller detta lilla knyte. Jag kan liksom ligga och titta på honom i timmar.
orville Posted September 1, 2005 Report Posted September 1, 2005 kul att höra. Kollade på familjealbumet på länken men tyvärr verkade de inte funka :blink:
Supreme Commander JAF Posted September 2, 2005 Report Posted September 2, 2005 jasså, den 27/7 var det alltså klart. Grattis till OnO med familj. Jonathan är väl ett bra namn, har ni kommit överens eller? <{POST_SNAPBACK}> Japp vi är överens. Både mormor. morfar, farmor, min sambo och kusinen tycker att Jonathan är jättefint. Den 26/7 var det det hände, jag skrev "idag" den 27:e, vilket var fel. Klockan hade passerat midnatt, vilket jag inte märkt... Tusen tack, alla ni som grattat! <{POST_SNAPBACK}> Jag får väl falla in i hyllningarna. Förresten, hur säger man grattis på klingon? B) J.
Sarek Posted February 17, 2013 Report Posted February 17, 2013 Jo då blir de genast medlemar i ngn StarTrek förening
RoLaren Posted February 18, 2013 Report Posted February 18, 2013 Fick inte igenom att sonen skulle heta James Tiberius men han blev trekker iaf. LOL!
The Holy Three Posted April 14, 2013 Report Posted April 14, 2013 Tjejen är faktiskt inne på namnet James när vi väl får barn. Jag är dock inte så positivt inställd till det namnet. Det är ett fint namn, i engelskspråkiga länder. I Sverige skulle han dessvärre heta "Jeeeeejms". Tiberius låter nog badass hur man än uttalar det. Ingen skulle bråka med den ungen på skolgården.
Admiral Picard Posted May 8, 2013 Report Posted May 8, 2013 Tjejen är faktiskt inne på namnet James när vi väl får barn. Jag är dock inte så positivt inställd till det namnet. Det är ett fint namn, i engelskspråkiga länder. I Sverige skulle han dessvärre heta "Jeeeeejms". Tiberius låter nog badass hur man än uttalar det. Ingen skulle bråka med den ungen på skolgården. Ja du THT jag misstänkt att du skulle skriva något i den stilen. Men ska bli intressant den dagen du får din lilla trekkie. Vad ska de blir för namn om det är en hon då? Deanna kanske :P Min lilla Trekkie är nu ett halvår gammal o han älskar o se på star trek ! Har redan bestämt namn om det blir en flicka näst gång då ska hon heta Marina ! Make it so !
Admiral Picard Posted May 17, 2013 Report Posted May 17, 2013 Han heter Giorgios och är en matglad trekke . Han gillar o äta hos Quarks ;)
RoLaren Posted May 17, 2013 Report Posted May 17, 2013 Jasså? Vad äter han där då? Tube grubs? Gagh? Hasperat? ;) Exotiskt namn. Grekiskt?
T'Les-M'Lara Posted May 24, 2013 Report Posted May 24, 2013 Jag tror att nyckeln till att få barn intresserade av samma ämnen som sig själv är att inte välja intressen åt dem. Lyssna gärna på låten Ikaros av Mikael Wiehe och utgå ifrån budskapet i den! Att bara visa hur bra man mår då man ser på filmerna, att visa hur kul man har ihop med sina kompisar som gillar samma sak är nog mycket bättre taktik. Barn som ser hur kul andra har det dras åt det samma hållet. Jag vet allt om hur det är och bli tilldelad intressen som mina föräldrar ville att jag skulle ha. Det gick verkligen inte. Jag blev ingen baddare på fiolspel, ingen sportfanatiker eller bonde. Men däremot var dokumentärer om vetenskap på TV och de långa och mycket djupa samtalen jag hade med pappa om motorer, fysik och mekanik något som gör att jag idag närmar mig dessa intressen med mycket större glädje än att jag sitter och ser på Hockey på TV bara för att! Här tror jag inte att jag är unik, jag tror att jag reagerar som alla andra ungar! Så mitt råd är bara att visa hur naturligt intresset är, visa glädjen i det man älskar och med passion berätta om historierna på ett ganska pedagogiskt sätt. Vill barnet nappa på detta så gör barnet det, annars så finns det väll andra intressen som ungen och du kan enas om??? Det blir nog en bra unge oavsett!
RoLaren Posted May 24, 2013 Report Posted May 24, 2013 Barn gör inte som man säger, de gör som man gör. Mina barn har aldrig blivit tvingade till något fritidsintresse. Det enda vi tvingade dem till var att välja någon form av idrott eftersom vi tycker det är viktigt att röra på sig och att barn får alldeles för lite rörelse på fritiden nu för tiden. Det märks tydligt att vi präglat våra barn. De gillar ungefär det vi gillar.
Admiral Picard Posted July 10, 2013 Report Posted July 10, 2013 Jasså? Vad äter han där då? Tube grubs? Gagh? Hasperat? ;) Exotiskt namn. Grekiskt? Ursäkta för att jag inte svara direkt. Han äter allt som går att äta. Plommon juice är en favo. Jaa det är de. Det stämmer bra det, han fick namnet efter min frus farbror. Vad heter din eller dina barn?
RoLaren Posted July 10, 2013 Report Posted July 10, 2013 Mattias heter grabben. Min bättre hälft valde namnet medan jag var under narkos. Dottern heter Erica. Det var jag som valde det namnet Båda gillar het mat. Vi är familjen chili och vitlök.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now