Suskiv Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Vet inte om ämnet hör hemma här men jag tyckte det i alla fall. Är det nån här som har sett den dataanimerade filmen Sev Trek: Pus in Boots? http://www.sev.com.au/sevtrek/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Självklart har jag sett den. Den är asbra. Kunde inte sluta skratta åt den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 28, 2002 Report Share Posted August 28, 2002 Skulle väldigt gärna vilja se den, jag har sett trailern och den verkar himla rolig. Hur lyckades ni se den? Jag har inte sett den i Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 28, 2002 Report Share Posted August 28, 2002 Man kan beställa den från Sev Treks hemsida (se första inlägget). Vet dock inte om jag är villig att betala 185:- inkl porto för bandet. Den finns inte att köpa från någon annan stans, vad jag kan hitta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 28, 2002 Report Share Posted August 28, 2002 Är det samma historia som den tecknade Pus in Boots? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 28, 2002 Report Share Posted August 28, 2002 Var kan man hitta trailern? Url-adress någon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted September 4, 2002 Report Share Posted September 4, 2002 Skulle väldigt gärna vilja se den, jag har sett trailern och den verkar himla rolig. Hur lyckades ni se den? Jag har inte sett den i Sverige. Jag laddade ner den på DC++ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted September 5, 2002 Author Report Share Posted September 5, 2002 Var kan man hitta trailern? Url-adress någon? http://www.sev.com.au/sevtrek/download.asp Ladda ner Sev trek trailers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Alla som var på förra treffen har väl sett den nu. *Fire the crouton torpedoes* Bland det roligaste jag någonsin sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Tänkte på det att det skulle nog passat bättre om filmen varit tecknad istället för 3D-animerad. (Som t ex Simpssons alltså) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted September 13, 2002 Report Share Posted September 13, 2002 Hahahahaha Det bästa var ju Worf... ;) Öh, Barf menar jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 Jag frågade en kompis vad "Pus In Boots" stod för, och hon sade att det var relaterat till historien om "Mästerkatten i stövlarna". Förstår dock inte kopplingen, men det finns säkert en logisk förklaring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 Jag frågade en kompis vad "Pus In Boots" stod för, och hon sade att det var relaterat till historien om "Mästerkatten i stövlarna". Förstår dock inte kopplingen, men det finns säkert en logisk förklaring. Förr i tiden sa man ju pussy cat om katter, (ngt som kanske har en lite annorlunda betydelse idag). Kanske har med det att göra. (Pus betyder väl typ akne eller ngt i den stilen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 (Pus betyder väl typ akne eller ngt i den stilen) pus = var, så den svenska titeln blir "Var i stövlarna" eller nått liknande, inte den trevligaste titeln jag har läst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 En fundering: Kanske betyder "Pussing boots" att man slickar stövlarna, alltså att man "jamsar med" exempelvis chefen eller kaptenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 1, 2002 Report Share Posted October 1, 2002 Hm... Kan vara så, kul var den iaf. Drop out of warp Mr. Beta. But captain, we are not in warp. But then why does the stars moving? That´s the screensaver captain. Hahahahahaha!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Man kan beställa den från Sev Treks hemsida (se första inlägget). Vet dock inte om jag är villig att betala 185:- inkl porto för bandet. Den finns inte att köpa från någon annan stans, vad jag kan hitta. Är inte Sev Trek ifrån Australien? I så fall skulle väl portot vara gigantiskt ifall man beställde filmen från hemsidan? 185:- i säg är väl dock inte så farligt... :ferengi: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 4, 2002 Report Share Posted October 4, 2002 På tal om att "Pus In Boots" visades på senaste treffen... Är det någon som vet varför det inte informerades om det innan? Hade jag vetat det så hade jag ju gått på treffen i alla fall... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 4, 2002 Report Share Posted October 4, 2002 På tal om att "Pus In Boots" visades på senaste treffen... Är det någon som vet varför det inte informerades om det innan? Hade jag vetat det så hade jag ju gått på treffen i alla fall... Det är såna där små trevliga överaskningar man kan råka ut för. ;) Syyyynd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ensign jones Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 Nån som vet om den visas nästa träff? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 Jag tror inte att den visas å nytt. Det kanske blir en annan överraskning, vem vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 12, 2002 Report Share Posted October 12, 2002 japp, om inte... syyyyyyyyyynd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted May 17, 2003 Report Share Posted May 17, 2003 Jag får hålla med om att inget går upp mot sev trek. Jag gillar cartoonen som dom har bar sev treks hemsida. www.sev.com/au Och här är én länk som funkar till trailern till filmensev trek: pus in bootswww.trailer.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 (edited) Det var ett tag msedan jag såg filmen, vilket jag gjorde på en Star Treff i Göteborg. Vad jag minns så var den rätt rolig att se och ett kul inslag på en dag fylld med Star Trek. Edited September 1, 2004 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruse Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 Den där url:en till dornload genererar bara en 404-sida... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts