Jump to content

Uppsnappat av folk i farten.

EoNeel

Recommended Posts

Idag på väg till jobbet hörde jag en intressant diskussion på spårvagnen. Bakom mig satt två kvinnor. Av deras samtal så förstod jag att det var lokalpolitiker. Deras samtal var så spännande att jag var tvungen att lägga ifrån mig METRO och lyssna. De talade om Julen och vad den står för, för den vanliga människan. De tala om hysteriska julshoppare och ansträngd ekonomi. Men det som fick mina öron att växa var när det kom in på frågan om en skattefri månad för alla i landet. De var helt övertygade om att det skulle fungera. Människor skulle på det sättet få ännu mera pengar att shoppa för, vilket skulle betyda att alla skulle vara nöjda. De talade om att staten skulle få in ännu mera pengar på detta sätt än om det hade varit en vanlig månad.

Jag satt och nickade för mig själv och tänkte; varför inte. Men så kom jag och tänka på att staten skulle nog få in sina pengar ändå genom att höja skatten under resten av året. Men vem vet, det kanske skulle kunna fungera.

• 1 month later...

Jag åkte in lite tidigare idag till jobbet och fick då höra en "hemlighet" på spårvagnen.

Bakom mig satt två piffiga kvinnor och diskuterade dagens meny. Det jobbade alltså på en restaurang. En av kvinnorna sa att den stora hemligheten till en bra meny är förrätten. Om man gör en bra förrätt så kan den gå till alla rätter på menyn. Den andra kvinnan sa att det stämmer och undrade vad de skulle göra för en förrätt idag. Den andra kvinnan sa självsäkert att det får bli en limesoppa.

Jag ångrar att jag inte fråga vilken restaurang de jobbade på, för det lät gott.

Edited by EoNeel

• 3 weeks later...

Jag jobbade över igår och åkte hem ganska sent, så det var ganska tomt på spårvagnen. Men framför mig satt en kille i 18-åldern och pratade ganska högt i mobiltelefonen.

- Kompis har du X-BOX, aj, aj, aj!

Nej det är inte bra...dom är jättefarliga...öh...det är explosionsrisk!

Du måste sälja den fort...Va?...Nej, jag kommer inte hem till dig och spelar!

Nej...jag vet inte riktigt...det är sladden som kan brinna och bränna dig.

Det liksom sprids i sladden och sen sprängs konsollen i fejset på dig.

Det är sant...va...jo, jag har läst om detta det är sant!

Ok, bra, då lovar du mig att du gör dig av med den?

Jag måste säga att det var ganska roligt att lyssna på denna oroliga kille, även om han var jätte seriös.

Jag jobbade över igår och åkte hem ganska sent, så det var ganska tomt på spårvagnen. Men framför mig satt en kille i 18-åldern och pratade ganska högt i mobiltelefonen.

Jag måste säga att det var ganska roligt att lyssna på denna oroliga kille, även om han var jätte seriös.

<{POST_SNAPBACK}>

EoNeel då ser det ut som om jag får strunta i att köpa XBOX angående det du har berättat

Edited by captain archer

<{POST_SNAPBACK}>

EoNeel då ser det ut som om jag får strunta i att köpa XBOX angående det du har berättat

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte riktigt så farligt som det låter. Läs här får du se vad som gäller :)

• 1 month later...

För en tid sedan var jag på Gamla Stans Tunnelbanestation. Jag stod där och väntade på mitt tåg då ett par damer ställde sig brevid mig och började prata om det otroligt fina golvet perrongen i Gamla Stan var utrustad med. Den ena damen berättade att hon alltid kände sig glad när hon fick se golvet och hennes vännina höll ivrigt med.

Jag såg lite förundrat ner, jag såg ingen lysande renässansmålning som man kanske förknipar Gamla Stan med, utan en ganska typisk tunnelbanestil med lite färglada strömmar.

Tyvär han jag inte ge golvet den uppmärksammhet det förtjänade eftersom mitt tåg kom. Så därför ber jag er som kanske åker förbi där ibland att ta er tid och beskåda det underbara glädjegivande golvet på Gamla Stans Tunnelbanestation :)

• 2 months later...

Denna historia som jag fick berättat för mig kanske inte är så snäll men den är extremt underhållande, och den är sann.

En god vän berätta för mig häromdagen om när han och hans tjej var på väg hem från Skåne till Göteborg. Min vän som är 35 år har nyligen träffat en jätte go blond kvinna som kommer ifrån Skåne. De hade varit i Skåne för att hälsa på tjejens föräldrar när det började att närma sig Göteborgstrakten då det börjar att dyka en massa vindkraftverk längs med vägen då tjejen frågar:

"Vad är det där för stora propellrar egentligen?"

Min vän tittade på henne och trodde att hon skämtade och svarade:

"Jo, de har till uppgift att blåsa frisk luft till Göteborg för att få bort avgaserna där."

Hans tjej tittade storögt på honom och svarade efter en stund:

"Jaha, är det de dom är till för..."

Edited by EoNeel

• 2 weeks later...

åh jag älskar såna här ämnen, ett taag hade dom på graffiti (ungdomssidorna i GP) en spalt varje vecka med en diskussion någonstans på stan, fast jag har råkat ut för det motsatta, jag satt med min gamla lärare (och människan som invigde mig till trek, det vill säga min lärare) och diskuterade first contact, efter ett tag insåg vi att dom som saatt framför satt ovanligt tysta, och lyssnade, sedan visade det sig att det var ett par trekkers vi hade framför oss, så vi hade en ganska trevlig diskussion där (vem vet, det kanske var nån av er, även om det var 4-5 år sen nu).

Great bird: Jag ska skriva upp en påminnelse, "nästa gång du är i stockholm, kolla tunnelbane golvet i gamla stan".

Denna historia som jag fick berättat för mig kanske inte är så snäll men den är extremt underhållande, och den är sann.

En god vän berätta för mig häromdagen om när han och hans tjej var på väg hem från Skåne till Göteborg. Min vän som är 35 år har nyligen träffat en jätte go blond kvinna som kommer ifrån Skåne. De hade varit i Skåne för att hälsa på tjejens föräldrar när det började att närma sig Göteborgstrakten då det börjar att dyka en massa vindkraftverk längs med vägen då tjejen frågar:

"Vad är det där för stora propellrar egentligen?"

Min vän tittade på henne och trodde att hon skämtade och svarade:

"Jo, de har till uppgift att blåsa frisk luft till Göteborg för att få bort avgaserna där."

Hans tjej tittade storögt på honom och svarade efter en stund:

"Jaha, är det de dom är till för..."

<{POST_SNAPBACK}>

Allvarligt, hon är inte allt för smart

• 1 month later...

Jag var nyligen på läger, och jag har några citat att dela med mig av

Presentationen:

Alla lärare är presenterade (detta är ett orkesterläger), det är en man som pratar

"Då är det bara jag kvar, men jag är faktiskt viktigare än alla lärarna, för jag är den som anordnar allt- och jag är överviktig!

Sedan har vi denna:

"Jag är inte mörkrädd, jag gillar bara inte när det är mörkt

Dirigent:"Nu låter det nästan som en march"

Längst upp på noterna står det.

"Pomp and Circumstance

March"

Har lite fler nånstans, ska gå och leta

• 4 weeks later...
För en tid sedan var jag på Gamla Stans Tunnelbanestation. Jag stod där och väntade på mitt tåg då ett par damer ställde sig brevid mig och började prata om det otroligt fina golvet perrongen i Gamla Stan var utrustad med. Den ena damen berättade att hon alltid kände sig glad när hon fick se golvet och hennes vännina höll ivrigt med.

Jag såg lite förundrat ner, jag såg ingen lysande renässansmålning som man kanske förknipar Gamla Stan med, utan en ganska typisk tunnelbanestil med lite färglada strömmar.

Tyvär han jag inte ge golvet den uppmärksammhet det förtjänade eftersom mitt tåg kom. Så därför ber jag er som kanske åker förbi där ibland att ta er tid och beskåda det underbara glädjegivande golvet på Gamla Stans Tunnelbanestation  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan faktiskt hålla med damerna, golvet är faktiskt glädjegivande!

Det va en celist från falun på orkesterlägret- som sagt jag ahr fle nånstans- tror jag :P

HE????*oförstående^?????J.

Alltså: Den person som myntade begrepet "Jag är inte mörkrädd jag gillar bara inte när det är mörkt" var en okänd celist från Falun och han/hon har också dagt andra roliga saker.

• 2 weeks later...
När jag satt på tåget från Malmö till Ängelholm hörde jag en tjej diskutera med en killkompis om att hon och hennes sambo vill ha många barn. Hon sa:

"Jag villl ha fyra barn men min kille vill ha sex." :D

<{POST_SNAPBACK}>

HA.HA. :lol:

Annars kan man ju fråga sig hur det skall gå till...jag menar utan sex. :huh: