Jump to content

Nyheter, databasen, beröm etc...

Recommended Posts

Jag vill bara påminna alla besökare om att ni inte ska glömma att titta in på databasens förstasida och läsa nyheter innan ni dräller in hit till forumet och diskuterar Star Trek :D

Jag och Pjotr'k jobbar hårt med att gräva fram Star Trekrelaterade nyheter och har en mängd länkar och hemsidor som vi dammsuger varje dag för att hitta sådant som är intressant för trekkies som oss. Flera gånger i veckan, ja till och med varje dag på sistone, har det varit Star Trekrelaterade nyheter på framsidan. Pjotr'k är fenomenal på nyhetfronten!! :)

Det här är ju ändå Sveriges bästa Star Treksida och vi medarbetare på databasen jobbar intensivt för att det ska fortsätta vara så. Så som sagt, glöm inte bort att titta in och ta del av nyheterna, utomjordingarna, avsnitten eller generella databasen....

Och så dags för lite beröm. Det är fantastiskt roligt med en svensk star treksida. All heder till alla som bidrar till den! Jocke!! Pjotr'k! Hurra för er! Men även alla ni som är inne här och diskuterar livligt och glatt, och bidrar med era åsikter och insikter, och gör det här till en levande superbra startreksida. Som gör det här till det första jag går in och tittar på när jag vaknar och det sista jag tittar på innan jag somnar. Hurra för oss :)

(Flytta ämnet om någon moderator tycker att det passar bättre någon annanstans :) )

Och så dags för lite beröm. Det är fantastiskt roligt med en svensk star treksida. All heder till alla som bidrar till den! Jocke!! Pjotr'k! Hurra för er! Men även alla ni som är inne här och diskuterar livligt och glatt, och bidrar med era åsikter och insikter, och gör det här till en levande superbra startreksida. Som gör det här till det första jag går in och tittar på när jag vaknar och det sista jag tittar på innan jag somnar.  Hurra för oss :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bara hålla med! :D

Jag är helt beroende av detta forum. Precis som du MrsRiker så är det första jag går in på och det sista jag går ur.

Jocke och Pjotr'k gör ett hästjobb som jag njuter av varje dag, tusen tack!

Sen, alla forummedlemar är guld värda och där ibland är jag en. ;)

Och så dags för lite beröm. Det är fantastiskt roligt med en svensk star treksida. All heder till alla som bidrar till den! Jocke!! Pjotr'k! Hurra för er! Men även alla ni som är inne här och diskuterar livligt och glatt, och bidrar med era åsikter och insikter, och gör det här till en levande superbra startreksida. Som gör det här till det första jag går in och tittar på när jag vaknar och det sista jag tittar på innan jag somnar.  Hurra för oss :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är helt beroende av detta forum. Precis som du MrsRiker så är det första jag går in på och det sista jag går ur.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med EoNeel och MrsRiker. Det första jag gör på jobbet när jag får access till datorn är at surfa in här. Och gissa vad det sista jag gör på kvällen innan jag släcker nattlampan är? :)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

jag vill instämma och säga att denna sida är et riktigt glädjeämne i tillvaron. Jag har faktiskt börjat rekommendera sidan till polare och så men det återstår väl att se om de är tillräckligt intresserade av star trek för att vara med. När jag tittar hit börjar jag alltid med att kolla nyheterna. Ni som skickar in och nosar rätt på alla dessa nyheter varje dag kan klappa er själva på axeln.

Massor av rosor och inget ris :)

Håller med EoNeel och MrsRiker. Det första jag gör på jobbet när jag får access till datorn är at surfa in här. Och gissa vad det sista jag gör på kvällen innan jag släcker nattlampan är? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har trodde att allt nyhetsredaktionen gjorde var att översätta nyheter från engelska Star Trek-sidor. Men nu när jag läser på förstasidan om kulturhuset i Kalmar börjar jag ana vilket enormt jobb som egentligen ligger bakom.

Jag kan bara ge er min tacksamhet och beundran :)

• 2 weeks later...

Sådant kan ni skicka direkt till någon av oss forumledare och tipsa om så kollar vi upp saken. Vi vill ju helst samla diskussionerna, om det är möjligt. Så skicka gärna länkarna till de diskussionerna till mig så kollar jag upp det sedan.

En annan sak: Har någon fler bilder än de vi har lagt upp, på Tim Russ i förra Cityakuten-avsnittet? Skicka dem till mig, snälla!

finns det någon star trek tidslinje i databasen? Om det gör det så har ja i alla fall missat den när jag nyss kollade. Vore det inte kul med en sådan?

<{POST_SNAPBACK}>

En ytterst liten sådan hittar du här. Större bidrag (alltså inte enbart någon eller några tillägg) till denna mottages tacksamt!

• 1 month later...

det bror på vad du menar, dom är canon (finns bland annat på officella ST sidor), men många har bara dykt upp på folk i bakgrunden, men t.ex O'brien har ranken Warrant officer 3rd class, det finns även vissa "insignas" från TOS-eran på warrant officers, jag hittade dock inte bilder för alla ranks från något annat "system" än VOY-DS9 och tog därför inte med dom, men om någon hittar bilder på alla ranks från t.ex TOS kan vi ju lägga till dom

dom är canon (finns bland annat på officella ST sidor), men många har bara dykt upp på folk i bakgrunden, men t.ex O'brien har ranken Warrant officer 3rd class

Så vitt jag vet finns det bara en officiell hemsida och det är "the Startrek.com. Alla andra är inofficiella. Om jag inte har fel så kommer de här bilderna från Bravofleet som är en Rollspellssida.

Rollspelssidor tar ofta de canon graderna och fyller på med de som finns i US Navy, därför slinker ofta grader som Warrant officers och Crewman Recriut/Apprentice med. Jag är väldigt säker på att de inte är canon och att de inte varit med i serierna.

Visst O'brien har haft något som skulle kunna betyda Warrant Officer men han har också varit Löjtnant, Kapten, Fänrik, Menig beroende på hur kostymavdelningen tyckt. Så grad-smältdegen O'brien kan man knappast räkna med.

dom är canon (finns bland annat på officella ST sidor), men många har bara dykt upp på folk i bakgrunden, men t.ex O'brien har ranken Warrant officer 3rd class

Så vitt jag vet finns det bara en officiell hemsida och det är "the Startrek.com. Alla andra är inofficiella. Om jag inte har fel så kommer de här bilderna från Bravofleet som är en Rollspellssida.

Rollspelssidor tar ofta de canon graderna och fyller på med de som finns i US Navy, därför slinker ofta grader som Warrant officers och Crewman Recriut/Apprentice med. Jag är väldigt säker på att de inte är canon och att de inte varit med i serierna.

Visst O'brien har haft något som skulle kunna betyda Warrant Officer men han har också varit Löjtnant, Kapten, Fänrik, Menig beroende på hur kostymavdelningen tyckt. Så grad-smältdegen O'brien kan man knappast räkna med.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter troligt great bird. De här lägre graderna är inget jag heler sett egentligen. Och jag har ju sett det mesta som går att se inom star trek... :lol: :lol: hihi vad nerdigt.. det där lät :rodna:

Canon är och har alltid varit det som finns i filmerna eller i serierna, men det är fullt möjligt för någon annan info att uppnå canon-status (förutom i ordets strikta mening).

Vi har t.ex. graderna Fleet Admiral, Commodore och Fleet Captain som inte synts i TV men ändå räknas nästan som canon då eftersom de rent logiskt och estetiskt sätt borde finnas.

Warrant-graderna (och som du mycket riktigt sa Crewman Recruit/Apprentice) däremot tycker jag inte passar in då de inte har någon som helst koppling till canon utan bara sattes in eftersom de graderna finns i USA.

• 2 months later...
  • Create New...