Jump to content

Framtiden för Star Trek

Har Star Trek en framtid som Tv-serie efter avslutningen av ENT?  

29 members have voted

1. 1. Har Star Trek en framtid som Tv-serie efter avslutningen av ENT?

• Ja
      25
    • Nej
      1
    • Vet ej
      3

Recommended Posts

Ohh!

Svår fråga. Det är klart man hoppas fast jag har ingen aning. Jag har inte läst något om att det kommer en ny TV-serie. Möjligen en 11 film.

Å andra sidan det har gjorts så mycket Star Trek så det skulle vara verkligen tråkigt om Star Treks saga är all nu!

Jag är övertygad om att star trek kommer att fortsätta att produceras. Tänk bara på draghjälpen star wars gav star trek the motion picture i slutet på 70-talet. Jag om något år säg 1,5-3 så kan man köra igång en ny omgång. Kanske film som åtföljs av en serie. På andra ställen av detta forum har vi ju diskuterat kring starfleet academy film eller liknande som en "setting" för star trek 11

Jag är övertygad om att star trek kommer att fortsätta att produceras. Tänk bara på draghjälpen star wars gav star trek the motion picture i slutet på 70-talet. Jag om något år säg 1,5-3 så kan man köra igång en ny omgång. Kanske film som åtföljs av en serie. På andra ställen av detta forum har vi ju diskuterat kring starfleet academy film eller liknande som en "setting" för star trek 11

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm en Star Fleet academy film jag vet inte om det är en så bra idé. Jag tänker på alla amerikanska college-filmer. Star Fleet academy känns inte så händelserikt. Fast jag kanske har fel.

Jag skulle nog hellere se en film om när federationen bildades och romulan-krigen. Interssant att se vad som ledde till att federationen bildades. Gärna croossover mellan olika serier. Tycker det är kul att se! Tidsresor är alltid kul liksom alternativa verkligheter. Q är alltid lika kul! :D:) :P

Tycker att star trek börjar bli lite utvattnat, så de måste radikalt byta stil, och då är fårgan varför fortsätta klamra sig fast vid namnet. Kan man inte starta en ny serie med ett rent papper? Serien har utveklats/förändrats så långt från Gene Roddenberry orginal.

Men de kommer nog inte hända, eftersom bolaget är så fega när de gäller att satsa på nyheter..... så nästa serie blir nog en star trek serie endå.

Tycker att star trek börjar bli lite utvattnat, så de måste radikalt byta stil, och då är fårgan varför fortsätta klamra sig fast vid namnet. Kan man inte starta en ny serie med ett rent papper? Serien har utveklats/förändrats så långt från Gene Roddenberry orginal.

Men de kommer nog inte hända, eftersom bolaget är så fega när de gäller att satsa på nyheter..... så nästa serie blir nog en star trek serie endå.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan hålla med till viss del, men ST är och förblir säkert ett "varumärke" att även räkna med i framtiden. Självklart kommer det att komma en ny serie som passar för 2000-talet. Det jag absolut inte tror är att man stoppar en sån framgångsrik guldkalv i malpåse utan att ha vänt på varenda sten.

Jag tror inte att marknaden är mättad, dock så tror jag att man måste bryta ny mark för att behålla greppet om tittarna. Och vad menar jag då med ny mark? Ja, kanske gå ifrån Star fleet och följa en grupp nybyggare eller enskilda individer och deras äventyr och problem i rymden, självklart med star fleet som en faktor att räkna med där i bakgrunden. Jag hade tyckt det var spännande att följa Bajors kamp för självständighet, men där vet vi ju hur det gick, men kanske något liknande på någon annan planet?

Att köra på med samma koncept med små variationer kräver oerhört mycket av manusförfattarna, något de inte alltid lyckats leva upp till. I alla serier har det funnits avsnitt som liknat varandra lite för mycket eller varit ointressanta. Men detta betyder inte att det är slut med Trek, att det är uttömt på handlingar, men det krävs nog nytänkande.

Men innan vi blir invaderade av imperiet så kanske jag kan få svara? :D

Jag tror att det finns en framtid för ST. Det är trots allt oerhört populärt och se bara vad som hände när de lade ner TOS på sextiotalet. Nu är fansen dessutom fler, eftersom det finns fler serier och de olika serierna tilltalar olika publik. Det är möjligt att Rick Berman har rätt - det kanske behövs en paus, marknaden är mättad för tillfället. Men jag vägrar att tro på att ST aldrig kommer tillbaka.

Jag hoppas att de fortsätter Star Trek historien.  :)

Men författarna har ju haft problem med att komma på nya historier som inte är redan använda..så man vet ju aldrig!

<{POST_SNAPBACK}>

Man får börja anlita nya manusförfattare helt enkelt, varför inte vända sej till fansen?

därför att om man inte anvädner proffs blir det lätt segt i längden, en av anledningarna att ST hållt så länge är ju just att det är bra story, för t.ex Hornblower blir seg tillslut eftersom det är samma grej hela tiden, det är som viss klassisk musik, jag gillar den men en del klassiskt blir tråkigt när man inte kommer på nya variationer på temat (ni som spelar klassiskt/ör intresserade av det fattar nog vad jag menar). Därför vänder man sig inte till fans när det gäller stora grejor, småsaker är helt ok men inte hela serier eller avsnitt, man kanske kan ta fansens idéer och anpassa dom men jag tror det är svårt

Serien är inte längre frontlinjen när de gäller att visa libralism och visa utopia samhälle, de finns en gräns vad de amrekanska tv-bolagen (och publiken?) tål. Tänk om de hadde med något aktuelt ämne som rätten för homosexuela att gifta sig. Nej istället väljer de att visa koruption konflikter intriger etc vilket masivt våld verkar vara en bra lösning (ibland). Vilket inte är helt fel, för underhålningsvärdet.

Varför inte ta steget fullt ut och göra en ny rymd-såpa stil med Babylon 5, istället för en ny trek serie, där de kan ha med så mycket mörker-koruption-koflikter de vill ha, utan att verka skenheliga.

Man får börja anlita nya manusförfattare helt enkelt, varför inte vända sej till fansen?

Viken bra ide :D men problemet är att tv bolaget troligtvis skulle kräva att manuset skulle vara mer mainstreamat och inehålle mindre "dåld" samhällskrtik och mer storbystade blondiner.