mumle Posted July 26, 2001 Report Posted July 26, 2001 Precis, alla gillar Data. Innan gillade jag Brent Spiner också, men sen hörde jag hans musik. Den framkallade kräkreflekser. Worf e ganska bra, fast man ser lite för lite av honom...lite tråkigt.
Spock Posted August 18, 2001 Report Posted August 18, 2001 Voy: Robert Picardo, utan konkurans. Annars är det mest "gamla" skådisar som rullar! Hela castet i TOS/TOS-filmerna är underbara! " I can't give you anymore, she'll blow!!" :smile: TNG har även många guld skådisar. Vet inte vem man skall säga är bäst. De är ju så olika, men Kirk, bästa ledaren.
Quiet Posted August 18, 2001 Report Posted August 18, 2001 Kirk personifierar den enväldige ledaren, precis som Picard. Sisko har jag inte bildat så mycket uppfattning om än, tyvärr. Janeway är lite mer demokratisk, men "the starfleet way" är ju inte demokrati direkt.. Men min favorit är Picard i alla fall. Strax efter kommer Janeway. Ang TOS-karaktärerna. Otroligt hur väl de speglar den dagens samhälle. [*]Kirk är amerikanen som styr alltihopa, han är representanten för USA, världspolisen och styret. [*]Chekov, en ryss som kommit lite på avigvägar. [*]Sulu, en bit av Asien på Enterprise. Självklar kampsportsutövare [*]Spock är teamets Alien, representerar det "utomjordiska" på bryggan. [*]Uhura är en överkvalificerad telefonist som egentligen inte fyller någon "funktion". [*]Scotty, den fete skotten. Synd att han inte är snål också. Har ni tänkt på dialekterna? Har vi sådana om 100 år?
mumle Posted August 18, 2001 Report Posted August 18, 2001 Mycket bra talat! (kfib:)) Dialekterna är en skojj grejj. Undra varför inte Spock har någon brytning? Alla andra har ju det...
Quiet Posted August 18, 2001 Report Posted August 18, 2001 Engelskan är ju inte hans modersmål om man säger så, sen har han väl vart rätt så logiskt pedantisk vid inlärningen. :cheesy:
Spock Posted August 18, 2001 Report Posted August 18, 2001 TOS: De är bra skådisar och det var det detta forum handlade om.
mumle Posted August 19, 2001 Report Posted August 19, 2001 Quiet; Jajajajaja. Fast erkänn att det skulle va ganska kul om han hade Vulcan-bryutning? Ännu värre, tänk dig Worf med klingon-brytning :lol: Spock; Men jag vet inte om jag håller med om at dom e så himla bra..själv tycker jag att det finns en hel del skådisar som är bättre än dom i Star Trek-världen. Eller iallafall två. Patrick Stewart och Brent Spiner. Totalt skitbra båda två. James Cromwell, om man nu kan kalla honom Star Trek-skådis, är himla bra också. Även när det inte gäller FS. Visserligen är det svårt att slå DeForrest Kelly. Han e tuff . //mumle
Quiet Posted August 19, 2001 Report Posted August 19, 2001 Favorit i repris: Målet är väl bra tv, eller hur?
mumle Posted August 19, 2001 Report Posted August 19, 2001 Vadå. tror du inte Worf med klingon-brytning skulle bli bra tv då eller? Allvarligt talat, självklart är det bra tv man vill ha. Fast det känns som att just Star Trek har blivit mer än TV...kanske inte för mig, men helt klart för vissa andra. //mumle
Spock Posted August 21, 2001 Report Posted August 21, 2001 Mumle: Jo, jag håller med. Därrav att jag skrev att jag hade svårt att välja! Men om man jämför casten på TOS-filmerna med annat så håller de en hög och jämnnivå, det var det jag menade.
Spock Posted August 21, 2001 Report Posted August 21, 2001 Kanske ska göra ett tillägg här. Även om jag heter Spock och nämde Kirk, så innebär det inte att jag är TOS:are!:o Min favvo serie ÄR TNG! Min favvo film är Star Trek VI - The Undiscovered Country! ..fast det är samma sak där. Beror på vilken typ av film man är ute efter. ;)
mumle Posted August 21, 2001 Report Posted August 21, 2001 *mumle tycker att Spock har bra smak* TNG rockar....thats it
Mikael Posted August 22, 2001 Report Posted August 22, 2001 Data är en mycket sköj karatär enligt mig
pelle28k Posted August 23, 2001 Report Posted August 23, 2001 Håller med att data är bra.. Men favoritskådisar så måste nog jag påstå att kapten seven och nu mera nelix är...
mumle Posted August 23, 2001 Report Posted August 23, 2001 Ni som gillar Data, kolla in avsnittet "Data´s Day". Mycket bra och roligt avsnitt.
Spock Posted August 24, 2001 Report Posted August 24, 2001 mr. mumle verkar inte ha så dålig smak han heller!
Mikael Posted September 6, 2001 Report Posted September 6, 2001 Alla avsnitt med Data är mer eller mindra roliga
mumle Posted September 6, 2001 Report Posted September 6, 2001 Mmm....fast jag har nog två favoriter. 1. Birthright, mycket bra. 2. Masks. Otroligt bra skådespeleri.
pelle28k Posted September 7, 2001 Report Posted September 7, 2001 Jo... Men andra som Gates McFadden och Jonathan Frakes är inte dumma dom heller...
mumle Posted September 7, 2001 Report Posted September 7, 2001 Nja...har aldrig gillat dom två så jättemycket...iallafall inte Gates McFadden. Riker e visserligen ganska skojj...härlig humor. Fast det känns som om han är med bara för att ha en Kirk i TNG, som då och då slår innan han tänker. Visserligen kanske TNG skulle blivit larvigt om det inte skulle finnas en motpart till Picard.
commander jennie Posted October 6, 2001 Report Posted October 6, 2001 Jag tycker att Janeway absolut är bäst! Hon är lugn och en bra kapten. Serien kan vara lite stillastående ibland. Och den skulle absolut bli ännu bättre om J/C blev ihop. ( Janeway och Chakotay alltså!) Commander Jennie. Ps: Jag tror att Ella håller med att J/C ska bli ihop. Ds.. Commander Jennie
commander jennie Posted October 9, 2001 Report Posted October 9, 2001 En jetc klubb? Nej, men jag är med i Topp Tio klubben och där röstar jag ofta om J/C ska bli ihop.Resultaten är alltid det samma. Många tycker dem ska bli ihop andra inte.
Recommended Posts