Jump to content

Recommended Posts

• Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Tom Paris är lite mycket hudidudi. Han måste jämt sabba för sig (inte alltid)

Jag gillar 7/9 och Tuvok.

Dom följer alltid reglerna rakt av (undantag 7/9 i vissa fall) Tuvok logik imponerar, och sitt Live long and proser plus Telepati  är nästan oslagbart

Fredrik:alien:

Posted

Kolla på min avatar. Det är Data. Han e android och otroligt häfftig! :sigh:

Skulle jag vara dig skulle jag springa till närmaste videobutik och hyra så många TNG-filmer som jag kan bära! (ica-maxi-påsar e ett hett tips ;))  Sen är det bara att bänka sig framför tvn med några chipspåsar en 4 liter kola!

Posted

I First Contact säger Riker (eller om han kallas "Number One")

Ungefär:

Ett gäng cybernetiska (borger) varelser ha tagit sig i denna tid bla bla blabla.

Borger är ju delvis humanida och delvis artificiella

Alltså en Cyborg

Är då Cybernetiska nästan samma sak som en "Cyborg"

Captain Proton

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Hmm, "coolaste" skådespelaren. Det var svårt. Leonard Nimoy, kanske, om man får ta med andra serier.

Kate Mulgrew är den *bästa* skådespelaren i VOY. Patrick Stewart är den bästa skådespelaren i hela Star Trek-universumet.

Hmm, att Riker skulle vara med i TNG som en sorts reserv-Kirk har jag aldrig tänkt på, men det stämmer faktiskt. Picard är ju inte riktigt lika fysisk som Kirk - se bara på Generations, vem var det Picard fick hämta för att klå upp boven.

Ulric

Posted

(Vet inte om detta passar in här direkt, men ändå...)

I TOS var Kirk alltid med i alla away teams, men i VOY är ju Janeway nästan aldrig med... Iofs var hon det i "Dark frontier 2" men inte annars... Varför är det så?

Posted

I TNG och VOY har kaptenen en "Number One", en person som, lite kompiskt formulerat, är till för att kasta sig framför kaptenen och fånga kulan. Det jag menar är att "the Nbr 1" tar riskerna i Away-missions. Man anser det vara bättre att förlora en "Commander" än en "Captain", det är iallafall den bilden jag har fått från TNG.  

Denna "Nbr 1" finns dock inte i TOS. Det som känns närmast när man tittar på serien är ju Spock, men han är ju faktiskt "Science Officer".

Posted
I First Contact säger Riker (eller om han kallas "Number One")

Ungefär:

Ett gäng cybernetiska (borger) varelser ha tagit sig i denna tid bla bla blabla.

Borger är ju delvis humanida och delvis artificiella

Alltså en Cyborg

Är då Cybernetiska nästan samma sak som en "Cyborg"

Captain Proton

Jo, det stämmer ju. I dark frontier (1) så pratar ju en 4:årig Annika Hansen med sin pappa om borger. Då säger de att dom är "cybernetic" (som man då kan översätta till cybernatiska.

Posted
Har jag förstått det fel, eller var inte Spock både First Officer och (Chief) Science Officer?

Förlåt mig, efter genomläsning av "STARFLEET HISTORICAL DATABASE FILE: Spock" visade det sig att du hade helt rätt! :) Så vad är isåfall svaret på frågan? Att Kirk vill ut o göra sin "Two-handed punch" (från Robot-man) och lita snygga kvinnor?

Posted

TOS utspelade sig i början av Federationen, så dom hade nog inte alla regler klara för sig. Kirk porträtterades som en mer fysisk och matcho kille än de andra kaptenerna. Jag har för mig att Gene Roddenberry sa att TNG var hans ultimata framtidsserie, TOS blev väll inte riktigt som han ville, rätta mig om jag har fel.

• 1 year later...
Posted

Tycker att Jeri Ryan (seven of nine) är den bästa skådespelaren. Det märker man speciellt i vissa avsnitt t ex det när seven byter personlighet och det då doktorn tar över sevens kropp.

• Create New...