Jump to content
Sign in to follow this  
Bradis_Mamma

Digital remastering

Recommended Posts

Riktigt glada och trevliga nyheter. :D

BREAKING NEWS: Star Trek Remastered on HD DVD

"It's been hinted at before but now it's for real! Coming November 20, 2007, the dazzling Star Trek Remastered series is being released in a 10-disc HD DVD/DVD combo-disc set, marking the first release of Trek product in the high definition format.

240x320.jpg

EDIT:

TNG May Be Remastered Like TOS

Edited by Tuvok

Jag har inte hört om något releasedatum för europa än. Med lite tur dröjer det inte alltför lång tid innan boxen hittar hit med en svensk översättning. Återkommer givetvis när jag hör något. :)

När kommer dom till Sverige? (översatta)

Enligt Discshop så släpps säsong 1 på region 2 preliminärt den 28 november för 995:-

Låter lite optimistiskt (ca 1 vecka efter region 1 släpps), men man kan ju alltid hoppas.

Extremt bra pris med tanke på att jänkarna får betala över $200 för sin box. Det borde ju bli runt 2000:- här, men man kanske struntar i att göra DVD/HDDVD-box här utan bara har med HD-materialet.

Chockartat i vilket fall, man har ju varit van att pröjsa som mest 500 för en ST-box.

Jo, det ser bra ut. Jag tycker alla som är skeptiska mot TOS ska se den remastrade versionen. Effekterna gör att mycket känns modernt.

Har de inte förbättrat effekterna för när de skjuter, eller? Jag såg de tre första avsnitten på CBS:s hemsida idag och det var väldigt primitiva effekter när någon skjöt... Annars såg det jättebra ut! :)

Jag tror att de vill att effekterna ska likna de ursprungliga, för att inte stå ut allför mycket och hedra de gamla effekterna. Sedan hade de nog ingen jättebudget till det och effekterna lär vara bättre ju längre in i serien man kommer, eftersom det tog lång tid att remastra alla.

Jag skulle vara tacksam för info om: Star Trek - Original Series Säsong 1-3 (8-disc Blu-ray)!

Det jag undrar över är att man kan läsa på baksidan av omslaget där det står typ: Det bästa av två världar både original och remastrad!

Så min fråga är innehåller säsong 1-3 på blueray original versionerna också utan remastring?

http://www.discshop.se/filmer/bluray/star_trek_original_series_sasong_1_8_disc_blu_ray/P73293

Föreslår att man köper denna utgåva av TOS på BD:

http://www.discshop.se/filmer/bluray/star_trek_original_series_the_complete_journey_20_disc_blu_ray/P90452

Den har samma innehåll som de gamla utgåvorna men till ett bättre pris. Har säs 3 i gamla BDutgåvan och boxen ovan.

Den innehåller remastered med nya effekter och remastered med gamla effekter så båda versionerna har bra bildkvalitet förutom när det gäller de gamla effekterna. Där är bildkvaliteten rätt dålig.

Så här ser boxen ut:

http://www.discshop.se/img/filmer_foton/startrekpromodvd.jpg

För fler bilder (tagna av mig idag) se mediatråden

Edited by RoLaren

Fick precis idag alla 3 säsonger av TOS remastered på blu-ray! Ska bli intressant att se eftersom jag aldrig sett TOS innan men sett all annan Star Trek!

Känslan är ju att TNG skulle vara det eftersom det är nyare men har inte gjort någon jämförelse. Har båda så kan också jämföra någon dag.

Fast TOS filmades med bättre kameror och film medan TNG filmades med billigare grejjer för att det inte spelade någon roll eftersom det var meningen att man skulle se den på tjockTV med sunkig upplösning.