Vorik Postad 26 Juli, 2007 Rapport Postad 26 Juli, 2007 (redigerade) Riktigt glada och trevliga nyheter. BREAKING NEWS: Star Trek Remastered on HD DVD "It's been hinted at before but now it's for real! Coming November 20, 2007, the dazzling Star Trek Remastered series is being released in a 10-disc HD DVD/DVD combo-disc set, marking the first release of Trek product in the high definition format. EDIT: TNG May Be Remastered Like TOS Redigerad 30 Juli, 2007 av Tuvok Citera
Vorik Postad 23 Augusti, 2007 Rapport Postad 23 Augusti, 2007 (redigerade) Två intressanta artiklar. Trek Remastered Season 2 Schedule Released Inside The TOS-R HD DVD Box + Paramount Drops Blu-ray Redigerad 23 Augusti, 2007 av Tuvok Citera
Fleetadmiral Postad 25 Augusti, 2007 Rapport Postad 25 Augusti, 2007 När kommer dom till Sverige? (översatta) Citera
Vorik Postad 28 Augusti, 2007 Rapport Postad 28 Augusti, 2007 Jag har inte hört om något releasedatum för europa än. Med lite tur dröjer det inte alltför lång tid innan boxen hittar hit med en svensk översättning. Återkommer givetvis när jag hör något. Citera
ghost Postad 11 September, 2007 Rapport Postad 11 September, 2007 När kommer dom till Sverige? (översatta) Enligt Discshop så släpps säsong 1 på region 2 preliminärt den 28 november för 995:- Låter lite optimistiskt (ca 1 vecka efter region 1 släpps), men man kan ju alltid hoppas. Citera
Vorik Postad 11 September, 2007 Rapport Postad 11 September, 2007 Dom har säkert haft tillgång till materialet lika länge för översättningsjobb osv. Så jag tror att releasedatumet stämmer. Bra pris måste jag tillägga. Citera
DanielSchenström Postad 12 September, 2007 Rapport Postad 12 September, 2007 Extremt bra pris med tanke på att jänkarna får betala över $200 för sin box. Det borde ju bli runt 2000:- här, men man kanske struntar i att göra DVD/HDDVD-box här utan bara har med HD-materialet. Chockartat i vilket fall, man har ju varit van att pröjsa som mest 500 för en ST-box. Citera
Vorik Postad 12 September, 2007 Rapport Postad 12 September, 2007 Jag både tror och hoppas att extramaterialet blir identiskt med det i den amerikanska utgåvan. Citera
gronkal Postad 4 Juli, 2009 Rapport Postad 4 Juli, 2009 jag tycker att det var roligt att se på den även om det ibland var lite konstigt. Citera
Aike Postad 4 Juli, 2009 Rapport Postad 4 Juli, 2009 Jo, det ser bra ut. Jag tycker alla som är skeptiska mot TOS ska se den remastrade versionen. Effekterna gör att mycket känns modernt. Citera
mrcolumbo Postad 26 Juli, 2009 Rapport Postad 26 Juli, 2009 (redigerade) Jag hade ju helst köpt den oremastrade versionen men den här känns mer vänlig för min plånbok Redigerad 27 Juli, 2009 av mrcolumbo Citera
Mr Trek Postad 7 Januari, 2010 Rapport Postad 7 Januari, 2010 Har de inte förbättrat effekterna för när de skjuter, eller? Jag såg de tre första avsnitten på CBS:s hemsida idag och det var väldigt primitiva effekter när någon skjöt... Annars såg det jättebra ut! Citera
Aike Postad 7 Januari, 2010 Rapport Postad 7 Januari, 2010 Jag tror att de vill att effekterna ska likna de ursprungliga, för att inte stå ut allför mycket och hedra de gamla effekterna. Sedan hade de nog ingen jättebudget till det och effekterna lär vara bättre ju längre in i serien man kommer, eftersom det tog lång tid att remastra alla. Citera
Mr Trek Postad 7 Januari, 2010 Rapport Postad 7 Januari, 2010 OK^ Rymdscenerna såg jättebra ut, men det var just när de skjöt som det såg konstigt ut... Citera
Tribble Postad 27 Juli, 2010 Rapport Postad 27 Juli, 2010 Angående tiderna på de remastrade avsnitten så hittade jag denna info nedan på http://trekmovie.com/tos-in-hd/ Runtime Broadcast: ~44:00 (edited down for modern syndication timeslots) DVD/Blu-ray/Downloads: ~51:00 full length — no edits Citera
Tribble Postad 15 Juli, 2011 Rapport Postad 15 Juli, 2011 Jag skulle vara tacksam för info om: Star Trek - Original Series Säsong 1-3 (8-disc Blu-ray)! Det jag undrar över är att man kan läsa på baksidan av omslaget där det står typ: Det bästa av två världar både original och remastrad! Så min fråga är innehåller säsong 1-3 på blueray original versionerna också utan remastring? http://www.discshop.se/filmer/bluray/star_trek_original_series_sasong_1_8_disc_blu_ray/P73293 Citera
RoLaren Postad 16 Juli, 2011 Rapport Postad 16 Juli, 2011 (redigerade) Föreslår att man köper denna utgåva av TOS på BD: http://www.discshop.se/filmer/bluray/star_trek_original_series_the_complete_journey_20_disc_blu_ray/P90452 Den har samma innehåll som de gamla utgåvorna men till ett bättre pris. Har säs 3 i gamla BDutgåvan och boxen ovan. Den innehåller remastered med nya effekter och remastered med gamla effekter så båda versionerna har bra bildkvalitet förutom när det gäller de gamla effekterna. Där är bildkvaliteten rätt dålig. Så här ser boxen ut: http://www.discshop.se/img/filmer_foton/startrekpromodvd.jpg För fler bilder (tagna av mig idag) se mediatråden Redigerad 16 Juli, 2011 av RoLaren Citera
Tribble Postad 16 Juli, 2011 Rapport Postad 16 Juli, 2011 Tack för era svar! DVD-boxen nedan den innehåller väl inte: remastered med nya effekter och remastered med gamla effekter? http://www.discshop.se/filmer/dvd/star_trek_original_series_the_complete_journey_23_disc/P90447 Citera
erkan Postad 4 Januari, 2013 Rapport Postad 4 Januari, 2013 Fick precis idag alla 3 säsonger av TOS remastered på blu-ray! Ska bli intressant att se eftersom jag aldrig sett TOS innan men sett all annan Star Trek! Citera
The Holy Three Postad 4 Januari, 2013 Rapport Postad 4 Januari, 2013 Jag är inte så petig med bildkvalité i vanliga fall, men TOS på Blu-ray är tamejtusan bland det vackraste man kan se på i det formatet. Citera
erkan Postad 4 Januari, 2013 Rapport Postad 4 Januari, 2013 Blir ju rätt stor skillnad med tanke på hur gammalt TOS är, TNG ser också jävligt bra ut på Blu-ray kan jag säga! Citera
RoLaren Postad 5 Januari, 2013 Rapport Postad 5 Januari, 2013 Tror nog att TOS är snyggare på bluray faktiskt. Ska göra en analys när jag får tid. Citera
erkan Postad 5 Januari, 2013 Rapport Postad 5 Januari, 2013 Känslan är ju att TNG skulle vara det eftersom det är nyare men har inte gjort någon jämförelse. Har båda så kan också jämföra någon dag. Citera
RoLaren Postad 5 Januari, 2013 Rapport Postad 5 Januari, 2013 Fast TOS filmades med bättre kameror och film medan TNG filmades med billigare grejjer för att det inte spelade någon roll eftersom det var meningen att man skulle se den på tjockTV med sunkig upplösning. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.