Gå till innehåll

Vart skulle du vilja jobba på Voyager


Turambar

  

120 medlemmar har röstat

  1. 1. Vart skulle du vilja jobba...

    • Command
      43
    • Engineering
      25
    • Security
      19
    • Medical
      5
    • ScienceBridge
      26


Rekommenderade inlägg

Skulle nog helst jobba i engineering tror jag. Dock får de inte släppa mig i närheten av transportörerna eftersom jag skulle pilla sönder Heisenberg-kompensatorn för att se hur sjutton den fungerar egenligen :P

(Jag och Heisenberg-kompensatorer är ärkefiender)

Hmm var ska jag jobba då? Jag är inköpare och har instruktörsutbildning i martial art....hård förhandlare kanske? :rolleyes:

På din fritid kan du ju iallafall leda träningar för besättningen liksom Worf gjorde :)

Gillar forskning så ScienceBridge fick det bli även om jag likt många andra här läser(/snart ska börja läsa) till civ.ing.

Jag vet dock inte riktigt vad Voyager skulle ha för användning av någon med den tidens motsvarighet till informationsteknologiutbildningen jag ska läsa :P fast någon typ av datatekniker borde kanske finnas, fast det kanske ligger mer under engineering?

Det finns nog gott om jobb för datatekniker att ta hand om. Säkerhetssystemen i holodeck och allmänna datorsäkerhetssystem behöver verkligen ses över (...att dömma av vissa avsnitt) :P

Redigerad av Fmi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jo det är han men jobbar mycket i engineering med La Forge. Och i Voy så håller han ju på och joxar på jorden och utvecklar dataströmkommunikationen med reläer från jorden till Voyager. Barclay och jag delar ju teleportör/transportörskräck! ;)

För övrigt så skulle jag börja jobba med security och senare vid större erfarenhet/högre grad jobb med command.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 år senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Beror lite på...

Vad för avtal får man? Hur är det med vakter och sådant eller går man dagman? För att vara på ett "skepp" har de ett rätt märkligt vaktschema som jag aldrig blir klok på. Har de personliga vaktscheman? Jobbar de fyra om fyra, fyra/åtta eller sex om sex? Och det viktigaste - när får man äta? Men jag har alltid tillhört däckssidan så det blir väl bryggan och navigationen som gäller - "pilot" allmänt kallad... *s*

Ps. Tror man missat det charmiga med att kunna öppna kylskåpet i mässen på kvällen och hugga in på det kallskurna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...