Jump to content
Sign in to follow this  
Turambar

Vart skulle du vilja jobba på Voyager

120 members have voted

1. 1. Vart skulle du vilja jobba...

• Command
      43
    • Engineering
      25
    • Security
      19
    • Medical
      5
    • ScienceBridge
      26

Recommended Posts

ScienceBridge måste väl innefatta astronomilabbet? I så fall är det där jag vill jobba.

Tänk alla härliga anomalier som kan uppstå. Tänk att få studera en stjärna som föds och en annan som håller på att dö. Underbart! :)

Command fick det bli för jag är en typisk Number One! Jag skulel nog inte vilja ha kaptensstolen men strax bredvid skulle passa mig fint. Halva ansvaret och halva äran!

(Vad är sciencebridge förresten??)

det fick bli security. valde mellan det, science eller command, men eftersom jag inte vill ha ett helt skepps öde på mina axlar gick command bort direkt. science gick bort för att jag i grund och botten är humanist och bara hade blivit frustrerad...;)...security lät bra eftersom det skulle gett mig en ursäkt att bättra på mina kampsportsfärdigheter. och att skjuta saker...;)

Command fick det bli för jag är en typisk Number One! Jag skulel nog inte vilja ha kaptensstolen men strax bredvid skulle passa mig fint. Halva ansvaret och halva äran!

(Vad är sciencebridge förresten??)

Science bridge kan väl vara Sevens Astrometics. Där gör hon avancerade "scanningar" av rymden. Mycket utforskande! Hon brukar av någon anledning upptcäka hot och komma med idér som ingen på bryggan har kommit på.

det fick bli security. valde mellan det, science eller command, men eftersom jag inte vill ha ett helt skepps öde på mina axlar gick command bort direkt. science gick bort för att jag i grund och botten är humanist och bara hade blivit frustrerad...;)...security lät bra eftersom det skulle gett mig en ursäkt att bättra på mina kampsportsfärdigheter. och att skjuta saker...;)

Du börjar likna Malcolm Reed! :lol:

Jag valde Engineering för att jag alltid har varit intresserad av högteknologiska saker. Skulle vara kul att springa runt och laga saker och använda olika speciella tekniker för att fixa något. Man får ju åtminstonde pröva på lite engineering i spelet Star Trek Voyager: Elite Force :P

Jag har inte valt något av alternativen. Helst i baren, eftersom man där får höra det mesta, men eftersom det inte finns någon bar skulle jag säga att jag kan sparka ut Knee-licks och laga lite mat, det kan ju inte bli sämre resultat är Knee-licks, men jag kan säkert vara lika irriterande;-)

Knee-licks

Haaaaaa!!! Du har givetvis helt rätt om den fjanten.

Tror jag skulle föredra Engineering eller kanske inte jobba alls utan ligga i mitt rum och kolla på star trek(alla avsnitt borde ju finnas i deras databas - Haaaaa!!!) och komma ut och dra en java ibland, kanske trilskas lite med doktorn :P

Knee-licks

Haaaaaa!!! Du har givetvis helt rätt om den fjanten.

Tror jag skulle föredra Engineering eller kanske inte jobba alls utan ligga i mitt rum och kolla på star trek(alla avsnitt borde ju finnas i deras databas - Haaaaa!!!) och komma ut och dra en java ibland, kanske trilskas lite med doktorn :P

Det borde finnas någon sorts diplomat på skeppen. Som gör det som du vill göra på fritiden men får jobba lite när dom stöter på någon ny ras. Men ligg inte på rummet hela dan, träna lite på holodäcket också.

Edited by Pkea

Knee-licks

Det borde finnas någon sorts diplomat på skeppen. Som gör det som du vill göra på fritiden men får jobba lite när dom stöter på någon ny ras. Men ligg inte på rummet hela dan, träna lite på holodäcket också.

alla är väl lite av diplomater på ett Federationsskepp även om kaptenen har den mest framträdande plikten när det gäller första kontakten

Edited by K´hogh son of Klintoch

Diplomat eller förhandlare vore något jag gärna skulle vilja prova. Tanken på alla underliga seder och märkliga folk man skulle få träffa lockar.

Helt klart security, vad är ballare än att hålla i allt det taktiska? :rolleyes:

Fel! Security håller INTE i det taktiska. Det gör tactical officer och det är två skillda departments (avdelningar). Anledningen till att Tuvok sköter båda uppgifterna är att det har blviit något av en tradition ända sedan Worf fick detta dubbeljobb på Enterprise D. Och det är ännu mer passande på ett litet fartyg som Voyager att samma person sköter olika departments. J.

Helt klart security, vad är ballare än att hålla i allt det taktiska? :rolleyes:

Fel! Security håller INTE i det taktiska. Det gör tactical officer och det är två skillda departments (avdelningar). Anledningen till att Tuvok sköter båda uppgifterna är att det har blviit något av en tradition ända sedan Worf fick detta dubbeljobb på Enterprise D. Och det är ännu mer passande på ett litet fartyg som Voyager att samma person sköter olika departments. J.

Ahh, my mistake. Aja, Tuvoks position på Voyager då ;). Gillar den skarpt.

jag tycker att det skulle vara kul att arbeta på enginering för att då får man ju hålla på mycket med händerna och jag är villig att till och med skrubba plasma conduits för månader ifall jag fick veta hur warptekniken fungerar.

Gillar forskning så ScienceBridge fick det bli även om jag likt många andra här läser(/snart ska börja läsa) till civ.ing.

Jag vet dock inte riktigt vad Voyager skulle ha för användning av någon med den tidens motsvarighet till informationsteknologiutbildningen jag ska läsa :P fast någon typ av datatekniker borde kanske finnas, fast det kanske ligger mer under engineering?

Edited by Rickard90

Jo men frågan är nog ställd under förutsättning att du är samtida med den tiden med din utbildning och/eller erfarenhet :)

Så då kunde du nog få jobba där du önskade så att säga.

Hmm var ska jag jobba då? Jag är inköpare och har instruktörsutbildning i martial art....hård förhandlare kanske? :rolleyes: