Gå till innehåll

Star Trek-modifiering av dator, mobil mm


commander ricochet

Rekommenderade inlägg

Permission to come onboard!?

Är det nån´mer som har omvandlat sin dator- ljud, desktop, destopikoner, skärmsläckare till star trek tema?

Jag har hittat masssa godsaker på nätet bla LCARS dator desktop och ljud (olika pip och den berömda datorrösten i olika kommandon). Hittat en fin skärmsläclkare som är helt suvverän. Den heter system47 och finns på nätet. Även min mobil har numera olika ljud när det ringer, larmar eller kommer in ett sms- t. ex comm.badgeljudet, "dörrklockan" på enterprise. Hehe, vad man hittat på när man har lite för mycket fritid! Knas. :D

Finns som bekant. också windows mediaspelare till federation, borg och klingon.

Detta kanske är gammla saker för er? Men dela gärna av er eller hör av er om ni vill ha eller saknar något i mediaväg till dator och telefon eller annat! Jag efterlyser star trek teman till min nokia N73! Har inte hittat nåt´vettigt ännu.

over and out

/ m.ricochet

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Permission to come onboard!?

Är det nån´mer som har omvandlat sin dator- ljud, desktop, destopikoner, skärmsläckare till star trek tema?

Jag har hittat masssa godsaker på nätet bla LCARS dator desktop och ljud (olika pip och den berömda datorrösten i olika kommandon). Hittat en fin skärmsläclkare som är helt suvverän. Den heter system47 och finns på nätet. Även min mobil har numera olika ljud när det ringer, larmar eller kommer in ett sms- t. ex comm.badgeljudet, "dörrklockan" på enterprise. Hehe, vad man hittat på när man har lite för mycket fritid! Knas. :D

Finns som bekant. också windows mediaspelare till federation, borg och klingon.

Detta kanske är gammla saker för er? Men dela gärna av er eller hör av er om ni vill ha eller saknar något i mediaväg till dator och telefon eller annat! Jag efterlyser star trek teman till min nokia N73! Har inte hittat nåt´vettigt ännu.

over and out

/ m.ricochet

Jag misstänker att våra datorer och telefoner ser ungefär lika ut med LCARS teman och med skärmsläckare från system47!?!

Min mobil chirpar också som dörrklockan på Enterprise! Har samlat 175 STljud som jag har till olika händelser på datorn.

Och ändå hävdar jag att jag inte är en Trekkie. :)

Redigerad av Durator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Då är man inte ensam i sitt lilla plitande med "star trek" modifiering då! :rolleyes:

Jag har även klippt ihop ljud i olika vaianter till ringsignaler, bla datorljud-worf som säger "captain incomming message"-datorrösten som säger "incomming message from starfleet command". Jag hittade också den där kuliga ihopklippta ringsignalen när många från STN säger saker. Ganska ball som trekkie-ringsignal(har den som signal när det kommer ett video samtal) Det går ju också att slänga på sin tricoder(ljud) i telefonen om man skulle behöva scanna något. :D

Jag knåpade ihop ett snyggt tema till min nokia lur igår. Använde bla samma bild som min avatar här. Nån´som har flera teman till den telefon modellen eller som vill ha? Jag ska väl så småningom göra några flera själv. Om nån´vill ha så säg till.

(Om man vill så kan man göra teman till dom flesta nya sony ericsson modeller)

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 9 månader senare...

Måste rekommendera ett bra star trek-tema till alla ni som har sony ericsson K810 eller K850- Gå in på zedge.net(kanske måste man registrera sej) soh sök på "star trek" i tema menyn! Hittade ett läckert LCARS-tema. Visserligen syns menytexer från telefonen lite dåligt men det är det värt! När man ska skriva nytt sms kommer "red alert" bilden upp. Me like! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
När jag går in på sidor så står det att (ibland) att sidan är för stor, trots att jag hade 1 mb utrymme så hur löser man det?

det är när du surfar på mobilen eller hur? då är det nog telefonens RAM-minne (om man nu kan kalla det så på en mobbe ;) ) som inte är ordentligt stort. det du säger om att du hade 1 MB (1 megabyte är jättelite) i utrymme menar du inte t.ex. 1 GB och då på typ ett minneskort eller nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest Trekkiega jag har på min mobil är nog min ringsignal (TNG-melodin, of course) och min meddelandesignal (yIjah, Qey' 'oH). Tyvärr är dessa inspelade med mobilen, så ljudet är inte det bästa, men allt duger ju så länge det är Trekkiegt :)

Annars är det ju ikonerna på skrivbordet i datan som är typ Data, Geordi och Enterprise mf, och så klart lite olika Trekkiga bakgrundsbilder. En gång hade jag även en ganska cool muspekare som var 3 st TNG-klädda människor som teleporterade sig till höger, respektive vänster sida om muspekaren, men den var som ni nog kan räkna ut ganska störig. Hade en massa andra Trekkiga muspekare, så som en com badge, men råkade av misstag radera mappen med dem, sen orkade jag inte leta efter dem igen. (en annan rolig men störig muspekare jag hade var en warpkärnereaktor som expolderade (eller nåt i den stilen) och en panikslagen Geordi :wub::) ^_^ Den ägde ganska hårt)

Redigerad av johannalaforge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ingen har nämnt det så kan man installera röst kommando. Du lär datan språk. Du pratar, den försöker förstå. När du har programmerat in olika order så kan du sitta tillbaka och ge order.

Exempel:

"Dumburk, starta Word"

Word öppnas upp. Du sätter igång ett annat röstkommando program som skriver åt dig.

"Sjärndatum 3640.2, Enterprise ligger i omloppsbana runt..."

Vad gör datan, den skriver i Word det du just sa. Jäkligt smidigt. Tänk vad enkelt att bara luta sig tillbaka och babbla på medans datan skriver på. MEN, det finns ett problem. skriv programmet kan inte alla ord så du måste själv lära programmet hur ordet stavas och uttalas. Och bara du kan andvända dom orden eftersom datan bara känner igen din röst. Men det är en början. Vart slutar det kan man undra. Antagligen blir vi så lata så det blir en mix av Matrix, Battlestar Galactica och I,Robot. Men vill man verkligen ha en Star Trek VI (Virtual Intelligence) så är det bara att börja programmera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag går in på sidor så står det att (ibland) att sidan är för stor, trots att jag hade 1 mb utrymme så hur löser man det?

det är när du surfar på mobilen eller hur? då är det nog telefonens RAM-minne (om man nu kan kalla det så på en mobbe ;) ) som inte är ordentligt stort. det du säger om att du hade 1 MB (1 megabyte är jättelite) i utrymme menar du inte t.ex. 1 GB och då på typ ett minneskort eller nåt?

Aså det står att om man högerklickar och sen "minnesstatus" och sen "ledigt", så står det 1000 KB (vilket är 1 mb), fast det fungerade ??ndå inte så därför så struntade jag i det :(

P.S Får man visa upp sitt Star Trek spel även och var man kan hitta det på Wap eller är det bara teman m.m?

Redigerad av UFP
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aså det står att om man högerklickar och sen "minnesstatus" och sen "ledigt", så står det 1000 KB (vilket är 1 mb), fast det fungerade ändå inte så därför så struntade jag i det :(

P.S Får man visa upp sitt Star Trek spel även och var man kan hitta det på Wap eller är det bara teman m.m?

okej, då tar jag det som att det är internminnet som är klent. minneskapaciteten du har för att ha filer (bilder, musik mm) på är det som syns, men telefonen visar inte det som kan användas när man surfar (och gör andra gerejer som behöver temporärt minne). hursomhelst, om det skulle vara den lilla meggen som skulle användas när man surfar så förstår jag varför du inte kan öppna vissa sidor, många sidor är större än 1 MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Permission to come onboard!?

Är det nån´mer som har omvandlat sin dator- ljud, desktop, destopikoner, skärmsläckare till star trek tema?

Jag har hittat masssa godsaker på nätet bla LCARS dator desktop och ljud (olika pip och den berömda datorrösten i olika kommandon). Hittat en fin skärmsläclkare som är helt suvverän. Den heter system47 och finns på nätet. Även min mobil har numera olika ljud när det ringer, larmar eller kommer in ett sms- t. ex comm.badgeljudet, "dörrklockan" på enterprise. Hehe, vad man hittat på när man har lite för mycket fritid! Knas. :D

Finns som bekant. också windows mediaspelare till federation, borg och klingon.

Detta kanske är gammla saker för er? Men dela gärna av er eller hör av er om ni vill ha eller saknar något i mediaväg till dator och telefon eller annat! Jag efterlyser star trek teman till min nokia N73! Har inte hittat nåt´vettigt ännu.

over and out

/ m.ricochet

Tack för tipset om skärmsläckaren. Helt OTROLIGT cool må jag säga. Kan inte föreställa mig en bättre TNG skärmsläckare, dessutom olika vyer för skärmarna om man har 2. Genialiskt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset om skärmsläckaren. Helt OTROLIGT cool må jag säga. Kan inte föreställa mig en bättre TNG skärmsläckare, dessutom olika vyer för skärmarna om man har 2. Genialiskt :)

håller med, har haft den hur länge som helst och planerar inte att byta på hur länge som helst :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vassego! Men det är rätt störigt när man har högtalarna på(datorn) och kollar på tv- rätt som det är så brakar LCARS 47 igång så man hoppar högt i tv-soffan :D

Nu har jag en ascool hand held weapon repeated laser som sms-signal. Den fräser på så coolt!

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som hört talas om Sone Ericsson Themes Creator, helschysst program för att göra egna teman till mobilen! just nu har jag ett BSG-tema som jag la ner mycket tid på och blev helnöjd (min tjej la ner ännu mer tid på sitt Alien-tema). programmet tar i princip alla SE-telefoner med färgskärm, dock så är möjlighterena bra mycket bättre på nyare telefoner då gamla inte stöder bakgrundsbilder i alla menyer. riktigt schysst program bara man tar sig tid att använda det, googla på det så finns det gratis att hämta.

Redigerad av NX-01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt Sone Ericsson Themes Creator. Ett mycket bra och enkelt program där man kan göra nästan allt man vill. Rekomenderas.

Skulle vara trevligt om vi hadde något ställe där man kan lägga ut de teman man gjort, och dela med andra. Det tar som sagt långt tid att göra ett bra tema, så det vore väll trevlig om andra kunde få njuta av desamma.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nx-01 är en mycket skön skärmsläckare också. Maskinljudet brummar på så fint i bakgrunden...nåt att sova till kanske? :blink:

Ska tilläggas at det finns lite olika skärmsläckare som heter som ovan men jag menar den som har liknande upplägg som system47.

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...