Gå till innehåll

111 medlemmar har röstat

1. 1.

• Ja, den skall repriseras
      98
    • Nej, den skall inte repriseras
      10

Rekommenderade inlägg

Postad
Laddar då hellre ner avsnitten och ser på dem ;)

Men det slår inte DVD:arna :) Bättre ljud, bättre bild och lite extramaterial.

*studsar iväg och beställer säsong två och använder sina alldeles nya pengar väldigt väl*

Föresten, var "Encounters at Farpoint" nerklippt lite grann när det visades på tv?

• Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
:klingon:  :klingon:  :klingon:  :klingon: Fast de e ju olagligt... Illa

Som vi sa i någon diskoution för ett tag sen, Det är faktiskt inte olagligt att ladda hem avsnitt.

Postad
:klingon: Är det inte? Why not? Dom går väll under samma lag som allt annat?

Ett mål när det gäller nerladdning av tv-avsnitt, film eller musik har aldrig testats i Sverige därmed finns det ingen lag emot det. Men det är väl bara en tidsfr??ga innan det ändras.

Däremot har jag för mig att det är ett brott mot upprätthovslagen(heter den så?) att dela med sig av sin(a) filmer/musik, alltså om du låter andra ladda ner av dig.

Postad
:klingon: Är det inte? Why not? Dom går väll under samma lag som allt annat?

Ett mål när det gäller nerladdning av tv-avsnitt, film eller musik har aldrig testats i Sverige därmed finns det ingen lag emot det. Men det är väl bara en tidsfråga innan det ändras.

Däremot har jag för mig att det är ett brott mot upprätthovslagen(heter den så?) att dela med sig av sin(a) filmer/musik, alltså om du låter andra ladda ner av dig.

Är det lite som det här med kopiering för eget bruk alltså?

Så jag får ladda ner alla avsnitt av tex. Enterprise helt lagligt?? Så länge som jag behåller dom själv? Nån som kan säga helt säkert att det är så?

Sånt här är svårt...

Postad
Är det lite som det här med kopiering för eget bruk alltså?

Så jag får ladda ner alla avsnitt av tex. Enterprise helt lagligt?? Så länge som jag behåller dom själv? Nån som kan säga helt säkert att det är så?

Sånt här är svårt...

Som jag har förstått så får man göra en personlig kopia av orginalet. Däremot får man inte gör en kopia av en kopia. Och eftersom det är det man gör när man laddar ner så är det inte tillåtet.

Postad
Som jag har förstått så får man göra en personlig kopia av orginalet. Däremot får man inte gör en kopia av en kopia. Och eftersom det är det man gör när man laddar ner så är det inte tillåtet.

FastNär det gäller Video ja, men på data är det ett annat medium det är därför inte riktigt samma lagar gäller.

• 3 veckor senare...
Postad
Har vi inte hamnat lite väl långt bort från ämnet? För övrigt tror jag att man får ladda ner saker och ha dem i 24h innan man slänger dem.

Sant men det känns som om ämnet gled bort av sig själ. 19 dagar sedan någon skrivit något här. Svaret på frågan var ju ändå ganska solklart, vad väntade du dig för svar på ett Trek forum?

Postad
Sant men det känns som om ämnet gled bort av sig själ. 19 dagar sedan någon skrivit något här. Svaret på frågan var ju ändå ganska solklart, vad väntade du dig för svar på ett Trek forum?

Det är ju ändå sju som sagt att de inte vill se den repriserad. Jag startade ämnet mest för att kunna mejla Kanal5, och säga att det finns jättemånga som vill se en repris. Nu blev det förstås inte så jättemånga som jag hade tänkt mig. ???

• 4 veckor senare...
Postad

Tycker def. den ska repriseras!! Det är den bästa serien, med bästa manuset och bästa aktörer. Tycker också SVT ska köpa in den så man slipper all reklam, det är ju det enda bra med de statliga kanlaerna.

Postad
Tycker def. den ska repriseras!! Det är den bästa serien, med bästa manuset och bästa aktörer. Tycker också SVT ska köpa in den så man slipper all reklam, det är ju det enda bra med de statliga kanlaerna.

Jo fast en liten reklam-paus hade inte varit helt fel, det brukar ju avsnitten vara anpassade för (det blir alltid väldigt spännande i mitten så att ingren skall byta kanal). Fast å andra sidan har jag varit med om ngt riktigt hemskt i reklamväg: När jag var England en vecka såg jag massor av Star Trek (De visar TNG, VGR, och ENT, om och om igen, alltså massor av repriser). Där var avsnitten en timme långa, p g a all reklam. Man hade alltså ökat programlängden med 1/3. :angry::mad::angry:

Postad

Jomen så är det ju i Sverige också. TOS avsnitten var på 50 min, alltså plats för 10 min reklam. TNG var på 43-45 min. ENT är nere på 39 min om man tar bort introt och sluttexterna.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...