Gå till innehåll

111 medlemmar har röstat

1. 1.

• Ja, den skall repriseras
      98
    • Nej, den skall inte repriseras
      10

Rekommenderade inlägg

Postad

Jag skulle sannerligen inte ha emot att de visar TNG i reprise. Fast ändå, det är hela sju säsonger. Det kan ju ta tid att visa dem alla. Skulle verkligen kanal 5 gå med på det. Har de fortfarande rättigheterna?

Däremot skulle det vara coolt om det visade den första Star Trek-serien.

Vi som har sett dem i vår barndom skulle säkert se dem.

Men de som inte har sett dem, skulle de verkligen se serien?

Och åt andra sidan kan denna serie verkligen tävla mot dagens actionsnygga serier. Man kan ju inte direkt påstå att efftekterna är direkt bättre än dagens.

Fast jag hade nog tyckt att det skulle vara trevligt att de den serien igen.

• Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Jag tycker inte att serien behöver sändas igen nu när den fins på DVD-boxar. Fast det är ju ioförsig dyra att köpa boxarna. Närmare 1000kr styck, mycket mycket pengar blir det. Personligen så har jag köpt boxarna och tittar just nu igenom den sista. Föredrar att kunna sätta mig på helgen och se 7 avsnitt på raken iställer för att titta på ett i veckan eller om dagen beroende på hur och när de skulle sändas, om de nu skulle komma att sändas igen. En nackdel med serier som visas om(ofta på dåliga sändningstider)är ju att de inte alltid sänds alla avsnitt och säsonger, ibland kan det till och med hoppa över/missa ett avsintt. TV har inte någon respekt för Star trek. Borde skicka Kirk på dem.

Postad
Däremot skulle det vara coolt om det visade den första Star Trek-serien.

Jag skulle definitivt titta. Men frågan är som sagt om andra skulle göra det. De flesta tittarna är så bortskämda med snygga special effekter och annat krims krams att de ofta glömmer själva storyn och karaktärerna. Därför skulle nog Kirk & Co inte dra särskilt många tittare. Tråkigt eftersom jag själv anser att TOS är den bästa utav Trek serierna.

Postad
TV har inte någon respekt för Star trek.  Borde skicka Kirk på dem.

Ha ha, jag håller med att det borde visa Star Trek oftare och defenitivt på bättre sändningstider.

Liksom, vem ser på en serie vid kl 00.00-tiden på en sändag/måndag!!!

Skicka Kirk på dem! :lol:

Postad

Nä, sänd hellre DS9 på någon av kanalerna.

Som sagt TNG finns på DVD och är mkt mer trevligt än sena tråkiga sändningstider mm.

En tanke, nu när många Tv-bolag kommer med specialkanaler, tex SVT och TV4:

Tänk om det kunde bli en svensk SciFi-kanal; inkl ST, långfilmer ST, StarWars, dokumentärer om rymden, reportage, nyheter, barnprogram inriktat mot Scifi mm mm. Varför jag vill att den skall vara så "bred" är därför det annars inte skulle vara ekonomiskt försvarbart. Men med ett stort utbud med grunden i SciFi/rymden/teknik så varför inte :)

Detta borde alla STfans och föreningar försöka påverka.

Postad (redigerade)
Tänk om det kunde bli en svensk SciFi-kanal; inkl ST, långfilmer ST, StarWars, dokumentärer om rymden, reportage, nyheter, barnprogram inriktat mot Scifi mm mm.

Det tycker jag låter som en bra ide.

DS9 SLÄPPS PÅ DVD DEN 24 MARS Season 1 Box Set

Redigerad av CaJo
Postad
Tänk om det kunde bli en svensk SciFi-kanal; inkl ST, långfilmer ST, StarWars, dokumentärer om rymden, reportage, nyheter, barnprogram inriktat mot Scifi mm mm.

Det tycker jag låter som en bra ide.

Tja, jag vet inte. Det finns ju risk att man blir beroende.

Men visst det skulle nog vara häftigt.

:huh: Finns det inte en Sci-fiction kanal redan (visserligen ingen svensk kanal men ändå!

Postad
:huh: Finns det inte en Sci-fiction kanal redan (visserligen ingen svensk kanal men ändå!

Sci-Trek tror jag att den heter.. den vill jag ha :) där finns en hel del bra program, fast det är ju inte mkt variation av program på dagen.. men det verkar vara många intresanta repotage/dokumentärer där..

Postad
Nä, sänd hellre DS9 på någon av kanalerna.

Det var en bra ide att sända DC9 istället. Jag har faktiskt inte sett den serien.

Första säsongen av DS9 gick på TV3 för länge sedan. Men sen slutade de. Det hade varit kul om de fortsatte på serien. Eller ännu bättre, visa den på någon av de allmäna kanalerna, d v s 1,2 och 4.

Om TNG repriserades på femman vore naturligtvis toppen. Visserligen hade jag fått springa över til någon kompis varje gång, men ändå. :)

Postad
Liksom, vem ser på en serie vid kl 00.00-tiden på en sändag/måndag!!!

*snyft* vissa av oss sattsar hårt på tv livet och sitter och ser tv den tiden... :gråter: Men det kan ha med att göra har man bara 1,2 och 4 och dom sänder dom bra sf serien den tiden så får man ju ofra sig.. Tycker TNG är en väldigt bra serie skulle inte ha något emot att dom sänder det men det skulle ta många år... 7 säsonger skulle väll bli typ 5 år eller något.

Postad

Heh, jag valde att inte rösta eftersom det inte spelar mig nån roll. Jag har inte Kanal 5, och sedan så har jag ALLA TNG-avsnitten på skivor. En mycket snäll person kopierade nämligen allihopa och skickade dom till mig på posten!! I'm a lucky gal :P Så jag kan se avsnitten när jag vill, på min behändiga lilla dator. Jag ser för tillfället om alla avsnitt igen, har kommit till 2x06...

• 3 veckor senare...
Postad

Jag skulle gärna vilja att de visar TNG, fast jag har sett de flesta avsnitten. Jag satt och tittade på TNG på en dansk tv kanal, det var varje vardag på kvällen. Jag hängde med i handlingen ialla fall, kan engelska rätt så bra och danska är lättare att läsa än tala. Gillar man star trek så måste man ju ta tillfället i akt och se när man kan.

Det bästa avsnittet är First Duty i säsong fem.

Om TNG visades varje vardag skulle det ta ca 36 veckor för hela serien. om jag räknat rätt

• 1 månad senare...
  • 4 månader senare...
Postad

Om de ska visa TNG i repris, så ska det inte visas på kanal 5. Eftersom de flesta har inte den kanalen. Jag tycker nog inte att de ska visa TNG (många ST-fans har ju serien på dvd), hellre så skulle jag vilja se DS9 eller Voyager. Eller varför inte TOS.

• 2 veckor senare...
Postad

Jag har bara en fråga...... Jag hittade inte nått annat ämne att fråga om detta så jag frågar här!

I vilket tng avsnitt dyker det upp en massa enterprise-Dfrån parallela universum?

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde svara på detta. :)

Postad
Jag har bara en fråga...... Jag hittade inte nått annat ämne att fråga om detta så jag frågar här!

I vilket tng avsnitt dyker det upp en massa enterprise-Dfrån parallela universum?

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde svara på detta. :)

Det finns en allmän diskussion om TNG, nämligen här.

• 3 veckor senare...

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...