Essray Posted May 31, 2002 Report Share Posted May 31, 2002 Jag tycker att Kanal5 borde reprisera TNG. Jag undrar om det är ngn som håller med, man kanske kunde starta en namninsamling :sigh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted May 31, 2002 Report Share Posted May 31, 2002 TNG kommer nog inte att sändas igen på Kanal 5. Man kan köpa serien på DVD som jag gör istället, men det är ju inte alla som har råd med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 2, 2002 Report Share Posted June 2, 2002 Jag tror inte att Kanal 5 har kvar rättigheterna för att sända TNG. TNG och DVD diskuterar vi på annat håll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted June 2, 2002 Report Share Posted June 2, 2002 Jag tror inte att Kanal 5 har kvar rättigheterna för att sända TNG. jo jag är ganska säker på att de inte har dem heller. Men femman är väl inte kända för att banga på repriser, så det får mig att undra lite. Är det så att TNG rättigheterna är för dyra i jämnförelse med antal tittare eller tror ni att det är så att femman tycker det är helt ointressant att sända det igen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 4, 2002 Author Report Share Posted June 4, 2002 Men femman är väl inte kända för att banga på repriser Nä verkligen inte (Ali G 3 ggr inom loppet av två år :-@ ) Då tycker man ju verkligen att de kunde reprisera Sta Trek. Jag menar den där Babylon 5 verkar de ju kört hur länge som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 4, 2002 Author Report Share Posted June 4, 2002 Jag har ocks startat ett sådant ämne(lite klantigt att dela på de kanske, men inte mycket att göra åt, eller? (Forumledare?)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 jag har alldrig sett det man jag skulle absolut se om det var roligt om dom sände reprisstart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 5, 2002 Report Share Posted June 5, 2002 Istället för att visa TNG i repris tycker jag att Kanal 5 kan köpa in Farscape eller Crusade. TNG går ju att köpa på DVD-boxar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted June 5, 2002 Report Share Posted June 5, 2002 Måste hålla med Gul Tahel här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 5, 2002 Report Share Posted June 5, 2002 Insämmer också, fast jag tycker SVT ska köpa in det istället, jag har inte femman. Crusade finns det så få ansnitt till (ca ett dussin) så femman är nog inte intresserad av det. Fast eftersom det är "uppföljaren" till Babylon 5 som de har visat så kanske de är det ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 5, 2002 Report Share Posted June 5, 2002 Jag måste faktiskt oxå hålla med Gul Tahel, skulle vara kul att få se Farscape eller kanske Earth: The Final Conflict. Har för mig att femman sände TNG 2-3 i rad efter varandra när dom sände den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 6, 2002 Author Report Share Posted June 6, 2002 Av ngn konstig anledning verkar jag ha drabbats av minnesförlust, men det kanske finns ngn annan som minns vad Caféet på Enertprise-D heter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 6, 2002 Report Share Posted June 6, 2002 Jag menar den där Babylon 5 verkar de ju kört hur länge som helst. Jag tror det är den tredje omgången som den visas. Dock började repriseringen i säsong 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 7, 2002 Author Report Share Posted June 7, 2002 Hade inte 5:an TOS ett tag också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted June 7, 2002 Report Share Posted June 7, 2002 Hade inte 5:an TOS ett tag också? jo, det hade dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 7, 2002 Report Share Posted June 7, 2002 Det skulle ju vara kul om det repriserades, men jag tror att chansen för att det skulle inträffa är väldigt liten. Dels så håller de på att ge ut hela serien på DVD, och dels har de redan sänt ett par av säsongerna innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 7, 2002 Report Share Posted June 7, 2002 Efter som att Essray har startat en röstning så väljer jag att stänga detta ämne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 12, 2002 Report Share Posted June 12, 2002 TNG SKA REPRISERAS!!!! (Jag skriker inte, jag är bara dramatisk) Jag tycker vi alla som villö se TNG en gång till ska skicka MINST ETT mail till antingen TV4 eller SVT och kräva det! TNG ROCKAR FETT! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Isåfall tycker jag att man skulle sända DS9, 3:an gav ju upp efter en säsong (eller hur va det?). Annars skulle jag gärna se Roddenberry-serien Earth: Final Conflict på svensk TV, verkar va en ganska roande serie när den väl kommer igång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Hm. Jo, antingen TNG eller DS9. (Hellre då DS9, DW! Vill se det! :jemhadar: :cardassian: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 17, 2002 Author Report Share Posted June 17, 2002 Isåfall tycker jag att man skulle sända DS9, 3:an gav ju upp efter en säsong (eller hur va det?). Annars skulle jag gärna se JAg har hört många rykten om att 3:an skulle ha sänt DS9, men ingen verkar veta med säkerhet. Ngn som konkret kan säga när det var och hur mycket de sände? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Jag tycker att Paramount borde göra fler TNG-avsnitt, men att de handlar om Enterprise-E. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Mercury Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Eftersom jag aldrig följde TNG skulle jag vilja se serien :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted July 25, 2002 Report Share Posted July 25, 2002 Ett tips till alla er som vil se TNG: det mest troliga är att de inte kommer att visa nåt på tv den närmsta tiden, eftersom avsnitten just nu kommer på DVD. Så låna en vhs av någon och kolla lite innan ni köper en box. Köp sedan boxarna! Det är väl använda pengar om man gillar Star Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Mercury Posted July 25, 2002 Report Share Posted July 25, 2002 Laddar då hellre ner avsnitten och ser på dem;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts