Herman Posted April 23, 2001 Report Share Posted April 23, 2001 Vad tycker ni är det bästa avsnittet från ST:Voyager? Bedöms detta utifrån tekniska aspekter, hur "starkt" det var, eller för att det var allmänt spännande?(reservation: eftersom vissa, bl a jag, inte sett mycket mer än de avsnitt kanal två visat, bör viss information om kommande avsnitt, typ slut, undvikas om möjligt)Min personliga favorit är "Tuvix" från den andra säsongen. Bra, originell handling, utan att bli fånig; bra skådespelsinsats från "Tuvix"; moraliskt problematisk och en stark slutscen. Betyg kan bara bli 9 av 10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted April 23, 2001 Author Report Share Posted April 23, 2001 WOOPS! :rocketkill:Ser att det redan fanns en rubrik om detta. Förlåt, Mathias, men detta kan väl ses som en uppdatering, med en ny infallsvinkel (utveckla varför det är bättre...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 24, 2001 Report Share Posted April 24, 2001 Jag tycker att dubbelavsnitten är överlägset bäst. 45 minuter är lite lite för att kunna bygga upp nåt riktigt spännande.Tuvix tyckte jag var rätt fånig. Kanske för att jag varken gillar Tuvok eller Neelix.. ;)//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 26, 2001 Report Share Posted April 26, 2001 Tycker "Message in a Bottle" är helt klart bäst.Den har humor och lite spänning och tycker helt enkelt om den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 26, 2001 Report Share Posted April 26, 2001 Jag tycker att Fair Haven är ett väldigt roligt avsnitt... Garvar nästan ihjäl mig vid vissa scener...//Ella Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 26, 2001 Report Share Posted April 26, 2001 Har inte sett Fair Haven. *otålig* Men då har ju vi som inte sett allt en del kvar att se fram emot. ?Men Message in a Bottle var klart en topp ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted April 28, 2001 Author Report Share Posted April 28, 2001 Okej, dubbelavsnitt hinner ju oftast genomarbeta själva historien mer än fjuttiga 45 minuter. Förresten, var inte de första avsnitten från säsong ett något längre, eller är jag helt ute och cyklar...? Är inte själv hysteriskt förtjust i Neelix, men just idén att blanda så extremt olika varelser i samma kropp och få en sådan, ganska övertygande person ändå, gjorde historien till något speciellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 29, 2001 Report Share Posted April 29, 2001 Jag gillar Tuvok, men Neelix verkar enerverande. Men Tuvix gillade jag inte. Han var så... *burr* Dilemmat i avsnittet var bra annars, tufft beslut liksom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted April 29, 2001 Author Report Share Posted April 29, 2001 Han var faktiskt litet...otäck på något sätt. Men det är just dilemmat som gör själva avsnittet starkt. Förgäves försöker Tuvix överleva, men låter sig sedan "frivilligt" gå med på att Neelix och Tuvok återkommer. Tänk om han nu inte hade gjort det, utan skrikande försökt komma undan eller liknande. Hur hade det inte förändrat bilden av federationens principer...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebbo from Narmek Posted May 16, 2001 Report Share Posted May 16, 2001 Jag tycker alla Borg avsnitt är lite speciella, tycker inte ni det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted May 17, 2001 Report Share Posted May 17, 2001 Jag är livrädd för borger!! Spelade Elite Force och flög av stolen pga. att dom j*vlarna inte dog när jag sköt på dom... (ska tilläggas att jag och såna spel inte går så bra ihop för övrigt heller...) I alla fall har jag haft problem med dom avsnitten sen dess... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted May 19, 2001 Author Report Share Posted May 19, 2001 Ja, "Elite Force" dryper verkligen av explosiv stämning. Förmodligen det bästa spelet jag någonsin spelat. Annars tycker jag duellen mot Hirogenen var ganska skrämmande, då fulingen tålde en hel del...(kolla gärna in recensionen under "Allmänt om Star Trek) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted May 19, 2001 Report Share Posted May 19, 2001 Prova Starfleet Command Volume II: Empiers at war och slå ner lite klingons eller varför inte romulans eller någon annaa av alla 7 raser man kan spela som eller slå ner "ler" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted June 20, 2001 Report Share Posted June 20, 2001 Jag måste nog säga omega derektivet var hitills det bästa avsnitt.. väntar förbrilt på nästa avsnitt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 20, 2001 Report Share Posted June 20, 2001 Ja, det ligger klart på topp tio nu i alla fall !!//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted June 28, 2001 Report Share Posted June 28, 2001 Bästa avsnittet e helt klart Endgame, o jag känner på mig att det är fler under sista sesången som kommer på top5. Jag har bara sett ett fåtal avsnitt ur sista sesången, och dom har alla varit superbra. Jag tycker att End Game är det enda voy-avsnittet som jag sett som kommit upp i en standard som närmar sig TNGs max, vilket ju givitvis e otroligt bra!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 28, 2001 Report Share Posted June 28, 2001 Va du retas ! Vi som väntar på avsnittet på SVT får svårare att hålla fingrarna ifrån videobutiken nu.Men jag har hört att de flesta är väldigt besvikna på Endgame. Hur kommer det sig ?//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted June 29, 2001 Report Share Posted June 29, 2001 men asså, hur ska ni kuna vänta i tre år på nåt ni kan se nu?! sånt klarar inte jag Anledming: DÅLIG SMAK!!! nää....anledningen till att jag tycker det va så himla bra va att det va så likt tng, som jag är barnsligt förtjust i. /mumle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 29, 2001 Report Share Posted June 29, 2001 Vem tycker inte att TNG är väldigt bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted June 29, 2001 Report Share Posted June 29, 2001 mycket bra fråga, e det NÅN som tycker det här inne?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 29, 2001 Report Share Posted June 29, 2001 Tänkte på det Herman skrev i inledningen till det här ämnet, vad är det som gör ett avsnitt så bra ? Är det de tekniska effekterna, hantverket eller känslan i maggropen ?Jag har t.ex märkt att kvalitet inte ofta hänger ihop med att folk gillar avsnittet. Eller är det det som ÄR kvalitet ? Att folk gillar det ?//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 29, 2001 Report Share Posted June 29, 2001 Jag har aldrig sett TNG så kan ni berätta för mig vad det handlar om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 29, 2001 Report Share Posted June 29, 2001 Var kommer TNG in i spelet ?Gå till //Lollo'>http://www.startrek.com/library/episodes_tng.asp//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted June 30, 2001 Report Share Posted June 30, 2001 tror jag sa att tng va bäst i hela världen, eller nåt i den stilen ----- Ltn Cmd Mumle NCC-1707-D (Ändrad av Peter kl. 8:50 am den juli 1, 2001) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted June 30, 2001 Author Report Share Posted June 30, 2001 QuietBra fråga. Ex. avsnittet "The Killing Game" var i förhållande till sin budget (kan man anta) inte så uppskattad som kunde väntas. Det är klart att man inte kan gilla ett avsnitt bara för att det är ordentligt påkostat, men samtidigt krävs det ett krav på ekonomisk satsning för att ge handlingen "trovärdighet". Personligen är det, när jag tänker på det, små saker i själva handlingen som verkligen kan lyfta ett avsnitt, mer än det totala intrycket. Just "The Killing Game" när nazisten övertalar hirogenen om att gå emot sin ledare, är ett ex. på en mycket stark scen med enkla medel, innehållande klyschan om varningen med datorspel! Både roande och skrämmande på samma gång... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts