Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Inside Man är mitt favorit avsnitt, grymt med Deanna Troi och allt.

Deanna Troi dyker ju upp i flera VGR-avsnitt. Det som är bra med de avsnitten är att Reginald Barclay är med :lol: :D

• Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Förstår inte vad alla tycker är så bra med Barclay! Brokoli Barclay brukar jag säga. Han är ju så skör. Men visst något avsnitt då och då är väll ok.

Var på en Star träff som handlade nästan endast om Barclay. Satt en hel dag och tittade på denne sköre man, vara lika psykiskt instabil som han när jag lämnade biosalongen. Det var för mycket för mig.

Postad

Det som är så bra med Reginald Broccolay... oops Barclay är ju att han inte är som någon av de andra "perfekta" människorna i det 24:e århundradet. Han har de fel och bristen som vi har idag. :)

Postad

Men Endgame är ju absolut bäst! Det är ett fantastiskt avsnitt, ändlöst spännande med lysande effecter, en bra story och en hel del humor! Dessutom, mycket Janeway och borg *ler* Med risk för att berätta spoilers så kanske jag inte ska säga mer. *g*

//Nina

Postad

Nae, det blev inte jag. Det var en fin avslutning, men ändå var det nåt som fattades. Men det faktum att ********spoilerrensad******** , visar bara att Voyager hade så fräcka specialeffekter m.m ;) Jag vill att nästa film ska bli en Voyager-film. :)

//Nina

Postad

Jag är ledsen, men ni måste sluta upp att prata om kommande avsnitt. Det finns andra diskussioner där ni kan diskutera Endgame i stället, så jag föreslår att ni gör detsamma redan nu. Jag rensar i inläggen ovan, där jag tycker att spoilandet blir för tydligt.

Postad

Jag hoppas att detta hör hit men jag kommer inte ihåg vilket avsnitt det var då Voyager mötte något annat skepp från starfleet... vet nån nått?

Postad
Jag vill att nästa film ska bli en Voyager-film. :)

Enligt ryktena från Starfleet Command så blir nästa film en Enterprise film

NEEJ!! Gud vad träligt... :( Så får dom bara inte göra...

*börjar knåpa ihop en protestlista*

Enterprisefilm kan dom väl vänta ett tag till med... Jag vill ha Voyager!

Postad
Enligt ryktena från Starfleet Command så blir nästa film en Enterprise film

Egentligen inte. Det som sagts är att om Nemesis går tillräckligt bra så blir nästa film en ny TNG. Om inte så har man sagt att det är troligare att det blir en Enterprise film istället för en Voyager eller DS9 film, om det nu skulle bli en ny film över huvudtaget för DS9, Voyager och Enterprise är inte alls lika utbrett bland målgrupperna som TNG var.

Postad
Jag hoppas att detta hör hit men jag kommer inte ihåg vilket avsnitt det var då Voyager mötte något annat skepp från starfleet... vet nån nått?

I sista avsnittet i säsong 5, Equinox, och första avsnittet av säsong 6, Equinox part II, träffar Voyager på ett annat skepp som heter Equinox(väldigt överraskande ;) ).

En liten bild på skeppet:

equinox_s.jpg

Postad

Ang. Endgame:

Oops, jag sa visst för mycket iallafall. arrgh. förlåt. :P

Body and Soul är hursomhelst ett väldigt roligt avsnitt! Två av mina favoritkaraktärer i en och samma kropp - det bäddar ju bara för problem! *lol* Jag skrattade som en galning. Sen vill jag också tipsa om min egen Voyager-sajt, där jag har recenserat nästan alla avsnitten. Kolla gärna in den! (adressen finns i min dossier, eller krypin, här på forumet)

//Nina

• 1 månad senare...
Postad

Några av de bästa avsnitten som jag kommer på nu är:

4+14 Message in a bottle (jättebra)

5+12 Bride of Chaotica ( captain proton)

5+22 Someone to watch over me (borg provokes klingon, klingon breaks borg nose)

5+24 Relativity (jättebra)

6+04 Tinker, Tenor, Doctor, Spy (Doktorn med sin Fotonic Canon)

Postad

Alla Naomi Wildman avsnitt. Bara hon visar sig är ett bra avsnitt. Reg Barclay gör också bra avsnitt. Har sett Endgame en gång på datorn. Va Reg me på festen som e i början? Annars är Shattered (visat 17 november 2002) jättebra. Har sett det 10 gånger nu.......... GO VUXEN NAOMI! Har börjat tröttna på alla andra..... Men Chakotay och Janeways konversationer under deras söndasmiddagar är också bra. Janeway verkar också ha problem med replikatorn då. Kan det bero på att hon kallade den "En förbättrat brödrost"?

Postad

Mina favoritavsnitt är de två första avsnitten med Reg Barclay och de avsnitt där Janeway blir lite knäpp och gör något väldigt okonventionellt (och möter motstånd från Chakotay), som t.ex. Scorpion, Equinox.

Jag gillar också Basics, Future's End, Killing Game och Year of Hell mycket.

Större delen av Endgame var inte helt fel det heller.

Postad

Här är några avsnitt jag gillar, tagna ur minnet ur de olika sesongerna.

Non Sequitur

Basics, del I och II (man vet aldrig när en Betazoid kan va bra att ha)

Flashback (Sulu är bäst)

The Q and the Grey (mycket komiskt)

Year of Hell, del I och II

Extreme Risk (ett mäcktigt skepps soluppgång)

Think Tank (Janeway:We just hawe to out-think the tink tank)

Prophecy (Klingons, visserligen förslöade, men ändå Klingons)

End Game

• 2 månader senare...
Postad

aLLTSÅ JAG KAN se "Message in a bottle" om och om igen fast jag inte någonsin tröttnar på den. Men det är kanske bara för att den är en komedi, det finns nog tyngre och mer allvarliga avsnitt som är mycket bättre men dom brukar man ju liksom inte vilja titta på varje dag.

Postad (redigerade)

Oj.......

Det finns väldigt många bra avsnitt. Basics är en väldigt bra Cliffhanger. Sedan gillar jag Ex post facto, Investigations (Tom Paris avsnitt), The Chute(Tom och Harry hamnar i ett mardrömsfängelse. Riktigt rysaravsnitt där vänskapen mellan Tom och Harry sätts på riktigt svåra prov), Time and again, Twisted, Careatker, Day of honor, Drive, Equinox, Year of Hell, The klilling game........

Svårt att hitta en favorit. Som jag skrivit tidigare gillar jag avsnitt från tidiga sesonger. Särskilt de som handlar om konflikten mellan Staar Feet och Marquais.

*Tillägg* Jag gillar också Naomi avsnitt. Once upon a time är väldigt bra. Jag gillar Travis och Flotter <_<

Redigerad av Bellana

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...