Jump to content

Vilket bra forum det här är!

Recommended Posts

jag känner till ett annat forum som är uppbygt på exakt samma vis, men som inte alls är lika roligt och trevligt som detta. det forumet hör till de nya star trek spelen som kom i höstas. här är länken för er som vill besöka spelens officiella hemsida och forumet Star Trek: Legacy, Tactical Assault och Encounters. forumet är på engelska och har över 5000 medlemmar. jag tycker att det är trevligare här där vi bara är 600 medlemmar. här bygger man upp mer vänskap med varandra och får dessutom prata på vårat eget språk.

jag tycker att forumledarna gör ett riktigt bra jobb med att hålla ordning här på forumet, och dessutom betalar de med sin egen fritid för att jobba här.

jag vill också tacka alla medlemmar (även forumledarna också) här som skriver i olika trådar och har kul tillsammans.

jag hoppas verkligen att vi kan behålla detta bra forum! och att fler kommer hit och blir medlemmar och blir våra vänner är också bra!

jag känner till ett annat forum som är uppbygt på exakt samma vis, men som inte alls är lika roligt och trevligt som detta. det forumet hör till de nya star trek spelen som kom i höstas. här är länken för er som vill besöka spelens officiella hemsida och forumet Star Trek: Legacy, Tactical Assault och Encounters. forumet är på engelska och har över 5000 medlemmar. jag tycker att det är trevligare här där vi bara är 600 medlemmar. här bygger man upp mer vänskap med varandra och får dessutom prata på vårat eget språk.

jag tycker att forumledarna gör ett riktigt bra jobb med att hålla ordning här på forumet, och dessutom betalar de med sin egen fritid för att jobba här.

jag vill också tacka alla medlemmar (även forumledarna också) här som skriver i olika trådar och har kul tillsammans.

jag hoppas verkligen att vi kan behålla detta bra forum! och att fler kommer hit och blir medlemmar och blir våra vänner är också bra!

Instämmer!!!! :):D ;)

Detta forum är fantastiskt kul och forumledarna gör ett jätte bra jobb. Ett stort tack till Jocke som är administratör!

Tack till alla medlemmar som skriver så många intressanta, roliga och spännande inlägg!

Live long and plåster!

Caroline

kollade lite på legacy-forumet. vi har 10 gånger mindre medlemmar, men vi har bara häften så många inlägg. det betyder att vi skriver mycket mer än de på det andra forumet. det tycker jag är riktigt bra!

Edited by NX-01

• 2 weeks later...

Nu har ju inte jag vart här länge alls, men forumet ser bra ut, är rent och städat från en massa skit rent ut sagt som brukar finnas på andra forum, tänker mest på svordomar, spam med mera. Så bra jobbat, fellow webprogrammers! :D

Nu har ju inte jag vart här länge alls, men forumet ser bra ut, är rent och städat från en massa skit rent ut sagt som brukar finnas på andra forum, tänker mest på svordomar, spam med mera. Så bra jobbat, fellow webprogrammers! :D

Onödiga svordomar är ett brott mot forumreglerna och redigeras därför bort. Konstigt att inte alla har det så! J.

• 2 weeks later...

Jag har också noterat att det är en ofta mycket positiv ton i inläggen. I många av de utländska forumen finns det alltid några som "skall skämma ut sig" med plumpa kommentarer, och "ilskna utrop eller påhopp".

Kanske speglar det här lite av den svenska mentaliteten, eller också är det så att Star Trek intresserade är mer civiliserade än många andra.

Jocke och Supreme Commander AF som är våra "filter" här vet förstås mer hur det egentligen förhåller sig. :)

Edited by Fleetadmiral

oj... oj... oj... kan tänka mig att då blev det ungefär som i Star Trek vs. Star Wars filmerna och diskussionerna man kan hitta på nätet. riktigt trevligt att vi är så civiliserade här, det kanske beror på att vi har blivit påverkade av star trek. vi måste föra vidare våran livssyn till alla andra, då kanske världen blir som star trek i framtiden. åtmistone till sättet att leva.

Edited by NX-01

• 4 weeks later...

Detta är ett jääääääääääättttttttttttteeeeeeeeeeee braaaaaaaa forum, jag verkligen älskar det!!!!!!!!

Jag hittade forumet med hjälp av google och jag ville verkligen vara med den för att det är STAR TREK vi diskuterar !!!!!!!!!

Bara att insistera på tidigare kommentarer. Ett forum i toppklass. Intresant ämne (givetvis), trevliga diskusioner, bra respekt för varandra, så att man kan säga vad man verkligen vill och tycker. Jag har varit stammis sedan jag upptäckte forumet för många år sedan.

Bravisiomo!! :D

Glöm inte bort att titta i databasen också... från och till. :)

Det stämmer. Databasen är väldigt informativ. Specielt imponerad är jag av avsnittsguiden. Förklaring och bilder. Mycket bra hjälp om man vill hitta ett specielt avsnitt. Måste vara tidskrävande att göra, men ni ska vet att det uppskattas.

ja avsnittsdelen av databasen är riktigt uppskattad. jag brukar spela in alla TNG avsnitt när de går för att jag ska se dom sen. jag spelar in dom på hårddisken på DVD-spelaren. och morsan raderar aldrig det hon har på hårddisken så den blev full och jag märkte inte det försänn efter två dagar. som tur är kunde jag sätta på timer och spela in reprisen på en av dom men det andra fick jag nöja mig med databasens info, väldigt uppskattat.

• 1 year later...

Har varit borta en långt tid från star trek forumet men har nyss kommit tillbaka. Måste bra säga: :w00t: WOW WOW WOW :w00t:

Vilket stor förändring! Särskilt på Quark-avdelning som forumist och webredaktör har städat upp ordentligt i röran på Quarkavdelning. Nu är det lätt att hitta favoritämne/diskussion i avdelning. Tack för att ni severade underbara nyheter båda på forumet och databas. Ett stor Tack för att ni, medlemmar har skrivit underbra och bra inlägg. Tack för att forumet hålls fri från svordomar och dylikt. Bra jobb! Jag kommer vara trogen mot databas och forum trots att jag inte kommer att vara mycket aktiv här på forumet.