Jump to content

Förvärvandets regler

Sanmare

Recommended Posts

Hej!

Någon som har alla Förvärvandets regler som ferengierna tjatar om? Finns det en komplett lista någonstans? Eller finns det något fan som samlat på sig en massa av reglerna och kan presentera en lista?

Hur många regler för sin kapitalismreligion har ferngierna egentligen? Drygt 200?

SANMARE

Det kan man tycka. Jag tycker dessutom att denna tråd hör hemma i sektionen raser och grupperingar och flyttar den därför dit. J.

Jag skulle vilja lägga till följande regel (egenpåhittad): One satisfied regerlary customer is worth 5 satisfied none regular customer is worth 10 none satisfied none regular customer. So if youre think they coming back, treat them well.

En nöjd återkommande kund är värd 5 nöjda icke återkommande kunder, är värd 10 icke nöjda icke återkommande kunder. Så om ni tror att dom kommer tillbaka behandla dom bra. J.

jag tycker att databasen är riktigt bra och brukar och brukar fara runt där när jag har tid att döda. men forumet är helt klart den roligaste delen. när man har en riktig fråga så brukar man helt enkelt inte tänka på databasen och komma hit istället.

JAF, du borde kanske ändra din engelska text lite, det står "threat" vlket betyder "hota". men jag antog att det skulle vara "treat". tänkte bara säga det så ingen annan missförstår.

Tipset är alltid att kolla på vår databas... Jag förstår inte hur många av er som hela tiden missar detta - är det kanske ingen som är intresserad av databasen? - där finns det i varje fall ett tema som lyder Ferengernas Rules of Acquisition.

Jag brukar använda mig av den ganska flitigt när jag söker efter Star Trek relaterad information. :)

Min absoluta favorit. :D

203. "New customers are like razortoothed grubworms. They can be succulent, but sometimes they can bite back." (Little Green Men, DS9)

Edited by Tuvok

jag tycker att databasen är riktigt bra och brukar och brukar fara runt där när jag har tid att döda. men forumet är helt klart den roligaste delen. när man har en riktig fråga så brukar man helt enkelt inte tänka på databasen och komma hit istället.

JAF, du borde kanske ändra din engelska text lite, det står "threat" vlket betyder "hota". men jag antog att det skulle vara "treat". tänkte bara säga det så ingen annan missförstår.

Ä ingen större skillnad! Vad gör en liten bokstav hit eller dit? Det är väl inget att bråka om? :blink: <_< :lol: J.

Ä ingen större skillnad! Vad gör en liten bokstav hit eller dit? Det är väl inget att bråka om? :blink: <_< :lol: J.

nää kanske inte, men jag skulle i alla fall vilja bli bra behandlad på snabbköpet, inte hotad :P

• 4 weeks later...
  • 2 months later...
Satt och läste igenom Förfärandets regler och såg att regel nummer 45 och 95 är samma. någon mer än jag som tycker att detta är underligt? (Visserligen är ferengina inte så jättesmarta men lite smartare än så borde de vara :P)

äh de kommer ju från olika avsnitt, så då tar de det säkert som två olika lagar.

Satt och läste igenom Förfärandets regler och såg att regel nummer 45 och 95 är samma. någon mer än jag som tycker att detta är underligt? (Visserligen är ferengina inte så jättesmarta men lite smartare än så borde de vara :P)

äh de kommer ju från olika avsnitt, så då tar de det säkert som två olika lagar.

Jag tror att om det är en tillräkligt viktig regel så kan det hända att den upprepas i lagboken. Det är ju Ferengis vi talar om. Något viktigt kan aldrig sägas för ofta.

Jag tror att om det är en tillräkligt viktig regel så kan det hända att den upprepas i lagboken. Det är ju Ferengis vi talar om. Något viktigt kan aldrig sägas för ofta.

Eller så är det kanske bara billigare på det viset. :lol:

Många listor på nätet har för övrigt med regler som inte är "canon", så om det inte står vilket avsnitt regeln kommer ifrån ska man ta den med en nypa salt, då kommer de ofta från nån Star Trek bok.