Gå till innehåll
Nyhet

Nimoy vill se mer humor

Rekommenderade inlägg

Leonard Nimoy skulle gärna vilja se mer av humor i spelet Star Trek: Online, men har själv inga idéer om hur detta skulle inkorporeras i spelet. Han är övertygad om att detta är oerhört viktigt för trekkers och att det var en av anledningarna till att Star Trek blivit ett så lyckat koncept. Star Trek IV var bäst i detta avseende, och han berättar med ett skratt om hur William Shatner försökte dränka honom i slutet av den filmen. Någon journalist trodde att trekkers skulle överge Star Trek, pga all humor, men Nimoy hade då svarat att det skulle bli tvärtom, något som visade sig stämma.

star_trek_xi_superliten.jpg I Star Trek XI, där Nimoy spelar den äldre Spock, har han en scen där han faktiskt talar med den yngre Spock, spelad av Zachary Quinto. Nimoy var oerhört nöjd med Quintos insats i filmen, särskilt efter att han sett en del av det inspelade materialet.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nimoy har helt rätt. Det ska vara humor. Star Trek visar en värld i utopi, men en utopi utan humor är ingen utopi i mina ögon. Så vi får hoppas att nya Kirk kan vara lika sarkastisk och att Spock och McCoy fortsätter sin jargong i ST: XI.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror absolut att dom har tagit fasta på detta käbbel mellan dom tre! Det är en viktig del av det hela! Den typen av dynamik plockar dom inte bort!

Jag så för övrigt avsnittet i TNG när data ledsagar doktor Bones till skytteln, där Bones fäller den där kommentaren om Vulcans, åsyftande Spock! Härligt! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den härliga humor med glimten i ögat, som förekommer i Star Trek är väldigt viktig. När jag tänker tillbaka på många avsnitt är det ofta just "skämten" som jag mins bäst.

"Im Not a Merry Man" :w00t:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyckte faktiskt inte att det var en särskilt stor grej, för att spoilervarna. Vi visste ju att båda Spockarna skulle vara med, och det kanske blir ett möte i en dröm, eller dylikt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fast möjligheten finns ju att han menar off screen.. ;) Att föra samtal med sig själv måste ju innebära ett brott mot the temporal directive så att det skriker om det. Och ja, jag vet att det var precis det Janeway gjorde i endgame... J.

I Star Trek XI, där Nimoy spelar den äldre Spock, har han en scen där han faktiskt talar med den yngre Spock, spelad av Zachary Quinto. Nimoy var oerhört nöjd med Quintos insats i filmen, särskilt efter att han sett en del av det inspelade materialet.

Tyckte faktiskt inte att det var en särskilt stor grej, för att spoilervarna. Vi visste ju att båda Spockarna skulle vara med, och det kanske blir ett möte i en dröm, eller dylikt?

Med tanke på att man fått reda på så lite om Nimoy's del i den här filmen är det en stor grej, och med tanke på att det är Sci-fi så finns det oändligt massa möjliga scenarion om hur hans roll ska vara i filmen. Att han faktiskt träffar sig själv som ung (vare sig det är en dröm eller inte spelar ingen roll), vilken enligt mig är något väldigt stort i Star Trek universet, borde det spoilervarnats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan ju självfallet ha fel (det har hänt förr) och jag ber i så fall om ursäkt för om något har spoilats. Men jag tror fortfarande att det inte hade behövts då det fortfarande finns "oändligt massa möjliga scenarion om hur hans roll ska vara i filmen" (snott från AxelFoley i inlägget ovan)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag kan ju självfallet ha fel (det har hänt förr) och jag ber i så fall om ursäkt för om något har spoilats. Men jag tror fortfarande att det inte hade behövts då det fortfarande finns "oändligt massa möjliga scenarion om hur hans roll ska vara i filmen" (snott från AxelFoley i inlägget ovan)

Just pga alla dessa möjliga scenarion vill man ju ha det hela hemligt. Nu när man vet att dom har en scen tillsammans är det inte svårt att lista ut ett av dom, vilket enligt mig förstör lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fick vi precis en spoiler i nyheten? Ville faktiskt inte veta att vi "faktiskt får se Nimoy tala med den yngre Spock".

Resultatet av denna spoiler var att man i filmen satt och väntade på scenen mellan de två Spockarna. Normalt sett hade man nog trott att Nimoy's del i filmen var slut efter att han sagt hejdå till den unge Kirk. Men då jag läst detta visste jag att det inte var slut för hans del. En surprise-moment blev delvis förstört.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg