Gå till innehåll
Bebbe

Caprica

Rekommenderade inlägg

Våren 2009 kommer en ny serie från skaparna av Battlestar Galactica som heter Caprica. Serien utspelar sig i samma universum som Galactica men 51 år innan förintelsen, dvs innan det första Cylon kriget. Den kommer att visa livet på Caprica och vi får även följa två familjer, Adama och Greystones. Caprica visar Cylons födelse och varför de heter just Cylons.

Caprica Tease

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi får väl se vem som köper in den då! Hoppas att femman gör det! Dom visade ju Battlestar på så skumma tider att det var omöjligt att följa utan att missa ett par avsnitt här o där!

Och så heterd om inte cylons...dom heter toasters! :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, precis. Fraking Toasters. (Har börjat använde uttrycket "frak" i vardagen istället för f*ck. Undra om det tillhör "Du har sett för mycket Battlestar Galactica när du..." kategorin)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får se om Caprica blir av. Hittills har dom bara beställt ett pilotavsnitt och resterande hänger lite löst just nu. Sedan återstår det ju att se om den här serien blir bra, BSG är ju det så dom har ju ett bra och intressant utgångsläge men man vet aldrig. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag såg piloten av Caprica i våras tillsammans med några andra BSGfans och vi kom fram till att den var totalt ointressant. Det bästa på dvdn var klart extramatrialet "What the frak is Caprica", vilket fick oss att brista ut i gapskratt.

The Plan är ett annat försök till någon sorts prequel till BSG. Vi får se om den är bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har undvikit Caprica då den inte fått så bra betyg, men jag ska nog kolla den i sinom tid...

BG är ju en underbar serie som jag fastnade för, även om jag hoppades på ett annat slut.

Återkommer med kommentar när jag sett Caprica...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har sett ett par avsnitt av Caprica. Givetvis är det inte på något sätt jämförbart ens med BSG, men det verkar iallafall vara en duglig "down to earth"-scifi-serie (down-to-Caprica kanske man borde säga :P).

Det är helt klart sevärt så länge man inte går in med några förväntningar om att det ska vara ett nytt BSG.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jämfört med BSG så är Caprica i stort sett en ren dramaserie. Mycket lite action i BSG-bemärkelse. Nästan lite såpoperavarning på serien tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker inte ens man kan jämföra denna med BSG, det ända de har gemensamt är ju en Cylon. Storyn är nästan pinsam, men ändå kan jag inte sluta titta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så har nu plöjt 7 avsnitt av caprica och jag är nöjd riktigt imponerad faktiskt. Moore är fortfarande fylld med självförtroende. Han vågar vara långsam och han låter den mystiska metafysiken hänga i luften. Strukturen byggs sakta men säkert upp och allt känns mycket lovande. Scenografin är dessutom snygg, supersnygg stundom faktiskt. Skådespelarna är dock ojämna, men även i BSG hade man detta problem (ja kanske var det till och med större i början av BSG) och efter 10 avsnitt till kan man nog räkna med en större balans.

Dessutom tycker jag det är spännande att se hur Moore lyckas på ”marken”, detta är något helt nytt. Hoppas han lyckas bevara intrigutvecklingen på samma spännande sätt som när han hade rymden i sig som bakgrund. Så tacka syfy för att de vågar göra denna serie för ojoj vad de har oddsen emot sig. Jöösösös modet i sig räcker för mig och mitt stöd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det känns som att Caprica är vad de sista två säsongerna av BSG ville vara. Höjdpunkten av BSG var för mig säsong 3 . Därefter gick det utför. Caprica ger mig precis samma svävande drömlika känsla som BSG på slutet, men med den skillnaden att manuset än så länge inte hunnit bli "over the top"-vansinnigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker Caprica verkar lovande, synd bara att de plötsligt kör en 6 månadersbreak mitt i säsong 1. Tror som den slutade att mer action och mer som BSG är att vänta. Så håll ut, det kommer bli bra detta!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu