Gå till innehåll
Nyhet

Super Bowl-trailer för Star Trek

Rekommenderade inlägg

star_trek_xi_superliten.jpg På Super Bowl i USA kommer en särskild trailer för Star Trek att visas. Den är 31 sekunder lång och har nu visats på Esurances Star Trek-sida. FirstShowing.net har nu trailern tillgänglig hos dem, så gå dit och kika! Några nya scener syns, men framför allt är det en förstärkning jämfört med den redan fartfyllda trailern från november.

Super Bowl är finalmatchen i USA-mästerskapen i amerikansk fotboll och spelas idag söndag. Matchen står mellan Pittsburgh Steelers och Arizona Cardinals och är en riktigt stor sporthändelse i USA.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag känner att det är väldigt mycket action och effekter i de trailers jag sett. Hoppas sannerligen det är en bra story i filmen!!

Vet inte vad jag tycker, har inga förväntningar, brukar bli bäst så! Då blir jag inte besviken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, superbowlspoten gav mig verkligen blandade känslor. Ingen tvekan kommer det smälla på och se bättre ut än någonsin, Abrams kan leverera sådant. Frågan kvarstår ju dock, hur blir det med manus? Där är det mer tveksamt...

Thinking man's sci-fi eller drinking man's sci-fi? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skurken är fantasilöst utformad vad gäller utseendet. Visst så tror jag att en del utav star trek´s anda kan gå förlorad i alla actionscener men mej kommer filmen säkerligen att roa(jag ser kanske fimen som ett fristående "mellanspel"). Men jag hoppas att dom inte gör fler filmer som har gått bakåt i tiden, så att säga. Jag tycker att det finns mycket mer att hämta om man blickar framåt..men så är jag ingen person som gillar tillbakablick-filmer. Hoppas också att framtida filmer håller en lagom balans mellan drama/action.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att filmer gör sig bättre för action än vad en lång tv serie gör. Dessutom tror jag att trenden är att det händer mer och mer både i filmer och serier så sega filmer som tmp har vi nog sett för sista gången hoppas jag. Det bästa som kunde hända vore om man satte sig ner för att se filmen och sedan två timmar senare sitter med tefatsstora ögon och en wow känsla i huvudet för att hela filmen har sugit tag i en och hålt greppet filmen igenom. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Frågan kvarstår ju dock, hur blir det med manus?

Exakt. Det undrar jag med. Vi har ju fått se mycket av den visuella biten i trailers, bilder och nu det här Super Bowl-klippet. Men väldigt lite med fokus på handlingen. Inte mycket dialog i trailers eller klippet som kan avslöja mer och det man vet är sådant man läst om. Spoilers och officiella uttalanden från personer inblandade. Mycket stämmer nog men en del kan säkert vara sagt för att förvilla folk från det som är sant.

Av det jag vet om handlingen så får jag mer känslan av jaha än wow. Det känns även mer och mer att det verkligen är en film för en ny generation och att man glömt bort oss äldre fans en del. Vilket inte är så lustigt at Abrams tidigare sagt att dom lagt mer fokus på dom nya snarare än dom äldre fansen.

Återstår att se hur filmen blir. Men jag känner mig mer skeptisk inför den här filmen än vad jag har gjort inför tidigare filmer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag tror att filmer gör sig bättre för action än vad en lång tv serie gör. Dessutom tror jag att trenden är att det händer mer och mer både i filmer och serier så sega filmer som tmp har vi nog sett för sista gången hoppas jag. Det bästa som kunde hända vore om man satte sig ner för att se filmen och sedan två timmar senare sitter med tefatsstora ögon och en wow känsla i huvudet för att hela filmen har sugit tag i en och hålt greppet filmen igenom. J.

Vissa av oss tycker inte att TMP var seg. Varför ska filmer bara handla om action och fart. Jag tycker att tänkvärdhet och scener som talar för sig själv utan pang pang och action, kan vara mer givande. Vill man inte tänka utan bara underhållas funkar action, men det är inte på grund av action som jag är en trekker, långt där ifrån.

DS9 motsäger din teori att action inte kan funkar lika bra i tv-serie som på långfilm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, fast den här sändes för att väcka uppmärksamhet under ett tv-program, så det är inte samma sak att se det på webben.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ser hellre att den lämnar en med något att fundera och reflektera över. Det finns många andra filmer som kan erbjuda "wowkänsla". Ärligt talat är jag lite smått trött på all action och snabba klipp som dagens filmer ofta är fyllda av. Det blir liksom lite för mycket i längden. Ibland saknar jag stillsamheten från TMP. Men så är det ju det där med smaken och baken. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vem tror att detta hade funkat idag:

http://se.youtube.com/watch?v=dwivz3gECus

Den där var ju lysande. Okej, inte första gången jag såg den, då satt jag bara och väntade på att rösten skulle presentera hela rollistan.

"...Neil Langdon is Crewman 1, Jeff Hartley is Exploding Klingon 5..." - typ.

Men så såg jag om den igen och jösses vad den lämnar ett tungt intryck, speciellt med tanke på att de sista karaktärerna är nya och man undrar hur sjutton de figurerar i filmen (om man nu inte sett den alltså).

Vad det gäller Superbowl-trailern tycker jag inte att den påverkar varken positivt eller negativt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg