Jump to content

Östergötland-Treff i samband med Star Trek XI

Recommended Posts

Tänkte att vi kunde skapa en tråd om detta istället för att PM'a fram och tillbaka & diskutera det i trådar om filmen (vilket redan skett)

Jag är på till tusen, vart i Östergötland det än skulle bli. Jag kommer även ta med min Trekkiga kompis och flickvän (som fortfarande vägrar erkänna att hon gillar Star Trek) Om det blir av i Norrköping kan jag mer än gärna boka biljetterna den dag dom släpps, så att vi får bästa möjliga sittplatser för evengemanget, och även hämta ut dom och lägga ut kostnaderna för biljetterna tills vidare.

Vet att sedan tidigare så är det eventuellt Tuvok, son of Klintoch & Michael ricochet som också skulle hänga på. Kan ha glömt någon nu. Unkas skulle vi försöka få med trots att han inte bor här ;)

Tänkte att vi kanske kunde anordna något annat också i samband med premiären? Kanske se på några Star Trek filmer/avsnitt innan det bär av till biografen? Eller kanske ta något att käka efter att vi sett filmen och diskutera om den?

Diskutera allt relaterat till en eventuell Öschötte-träff här! Vem vet, detta kanske kan leda till något större?

• Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag är fortfarande intresserad. Linköping har den största salongen i länet, men egentligen kvittar det. Kan tänka mig att ta pendeln över till Norrköping om det passar bättre. Det är ju bra förbindelser dit från Lkpg som tur är. :)

Blir det i Linköping kan jag boka biljetter. Kanske även lägga ut pengar om det behövs, men det kan jag inte lova i det här skedet.

Mat före eller efter låter kul. Är även intresserad om någon vill se någon/ra av filmerna innan/efter eller något/ra avsnitt av en serie.

Edited by Tuvok

Trevligt, 2 som definitivt är på iaf. michael ricochet, vart i Östergötland bodde du? Vet att son of klintoch bor i finspång. Någon kan väl PM'a honom och se om han dyker upp då?

Jag bor i Linköööping :) Jag PM:ar Klintoch så får vi se om han har vidarebefordran av PM till sin mail.

Unkas då kan ju hoppa på tåget så blir det enkelt kanske?

Det är en bit för mig att resa, men jag är inte helt ointreserad. Men som sagt jag får återkomma med besked.

Då säger vi så här, tar du dig hit bjuder jag dig på biobiljetten ;)

Måste erkänna att det lockar med ett sådan erbjudande. Men det är ännu långt dit.

Hehe! Unkas har i vissa trådar pratat om att man måste följa ljuset och inte tappa sin väg(sin förtjusning för star trek) och det har tagit sin form av predikan. Han avslutar men"-och så slutar dagens predikan" :D OT jag vet men av intresse för oss som gillar lite glimten i ögat! Och vi har ju bjudit hit honom också!

Edited by michael ricochet

:rodna:

Jag visste inte att min "predikan" var så uppskattad. Skriver dem mest för att det är roligt och kommer från mitt Star Trek-hjärta.

Tackar och bugar ödmjukast.

Nu är jag också OT. Så åter till ämnet. Hur många är det nu som sagt att de ska komma på denna Östergötland-Treff. För det är ju vad borde diskutera.

Edited by Unkas

Ja än så länge är väl Tuvok, jag och Foley spikade. Jag försöker få kontakt men Klintoch men han har ej svarat. Vi får tjöta mer på alla andra från länet (självklart är alla andra välkommna också!!)

Tillägg: Jag har också mailat medlemmen Kashked från Linköping. Han har inte varit här sedan förra året heller. Jaga gärna rätt på andra från länet o maila dom och posta vilka ni ha mailat så att det inte blir för mycket dubbelmail.

Edited by michael ricochet

Ja precis! Kanske en lite löst sammanhållen pseudo-star trekförening? Vi gräver vidare efter östgötar att PM:a!

Ja, någon "Linköping Trekkers" eller "Norrköping Trekkers" blir det ju aldrig, men en "Östergötland Trekkers" kan jag definitivt se, om tillräckligt många skulle vara intresserade. Dock föredrar jag ju ordet Trekkies :lol:

Halloj.

Fick ett meddelande på mejlet att jag fått ett personligt meddelande här på sidan. Jag är klart intresserad. Var med i en Trekker-förening i västergötland innan jag lämnade de mer civiliserade trakterna för att flytta hit. ;)

Där hade dem stora treffar i en biograf med över hundra deltagare. Men en mindre samling kan ju också vara kul. Linköping passar självklart bäst för mig, men som Liu-student så har jag ju gratisbuss till Norrköping också, iaf på vardagar.

Anledningen till att jag inte loggat in på ett bra tag är inte en förlust av intresse i Star Trek, det är bara det att jag tappat bort alla mina tidigare deltaganden i diverse forum på nätet i största allmänhet.

Halloj.

Fick ett meddelande på mejlet att jag fått ett personligt meddelande här på sidan. Jag är klart intresserad. Var med i en Trekker-förening i västergötland innan jag lämnade de mer civiliserade trakterna för att flytta hit. ;)

Där hade dem stora treffar i en biograf med över hundra deltagare. Men en mindre samling kan ju också vara kul. Linköping passar självklart bäst för mig, men som Liu-student så har jag ju gratisbuss till Norrköping också, iaf på vardagar.

Anledningen till att jag inte loggat in på ett bra tag är inte en förlust av intresse i Star Trek, det är bara det att jag tappat bort alla mina tidigare deltaganden i diverse forum på nätet i största allmänhet.

Great, så vi har ännu en som är på!

Vi växer, damer och herrar :)

• 3 weeks later...