commander ricochet Postad 22 April, 2009 Rapport Postad 22 April, 2009 Ja vi spikar var det blir då efter kl18.00 ikväll, som är sista tid för förslag, var det blir. Men det lutar ju starkt åt Linköping. Citera
The Holy Three Postad 22 April, 2009 Författare Rapport Postad 22 April, 2009 Linköping är härmed vald som plats för denna Star Treff. So It Shall Be Written, So It Shall Be Done (såg på den mästerliga filmen De Tio Budorden igår, var bara tvungen :lol:) Citera
commander ricochet Postad 22 April, 2009 Rapport Postad 22 April, 2009 Gott! Då kör vi på det! Ja eller så började det låta som Unkas predikan! Då är det betalningssätt, när och vem kvar då! Citera
The Holy Three Postad 23 April, 2009 Författare Rapport Postad 23 April, 2009 Alternativt för/efter träff snack också. Vart vi ska vara, om det blir käk etc. Kanske blir för svårt att även organisera en förtreff någon dag innen premiären? Citera
747 Postad 23 April, 2009 Rapport Postad 23 April, 2009 (redigerade) . . . Redigerad 2 Juli, 2009 av 747 Citera
The Holy Three Postad 23 April, 2009 Författare Rapport Postad 23 April, 2009 Låter som en bra idé 747! Vet inte direkt vilka ställen som finns i linköping förutom dom typiska snabbmatsställena. Vi kan väl även konstatera att det är den tidiga föreställningen vi går på, så det inte blir några missförstånd? Den som går vid 18-tiden alltså. Citera
commander ricochet Postad 23 April, 2009 Rapport Postad 23 April, 2009 Ja vi kör på den tidiga föreställningen! Jag kan ju ta på mej att föreslå och sedermera boka bord på lämplig restaurang. Indiskt efteråt kanske? Citera
Kashked Postad 23 April, 2009 Rapport Postad 23 April, 2009 Visste inte ens det fanns en indisk resturang i linkan... Hoppas bara priserna är "studentvänliga" isf... :rodna: :P Citera
commander ricochet Postad 23 April, 2009 Rapport Postad 23 April, 2009 Restaurangen heter Yogi. Hemsa: Yogi.nu Men ska det vara riktigt studentbilligt då får det nog bli en annan restaurang. Ska fundera lite Citera
The Holy Three Postad 24 April, 2009 Författare Rapport Postad 24 April, 2009 Indiskt? Aldrig ätit indiskt faktiskt, iaf inte på restaurang. Är Texas Longhorn för dyrt? Finns nog ingen bättre restaurang i Sverige. Inget går upp emot en fet steak och en Budweiser! Citera
commander ricochet Postad 24 April, 2009 Rapport Postad 24 April, 2009 Låter smarrigt och jag skulle lika gärna kunna går dit men det kostar t.ex 235 kr för en 200gr biff. Kanske för saftigt? Sedan kanske vi har vegetarianer i sällskapet? Kom med åsikter o förslag ni andra! Citera
Aike Postad 24 April, 2009 Rapport Postad 24 April, 2009 Inget går upp emot en fet steak och en Budweiser! Precis som nu och i framtiden ;) Citera
dagas Postad 26 April, 2009 Rapport Postad 26 April, 2009 (redigerade) 200kr för käk har jag tyvär inte råd med. Jag bor i stan så om ni vill är ni välkomna å ha för eller eftersnack hos mig. Har nästan lika stor bild på som på bion hehe 103" projektorduk (situationen var annan när jag köpte den, skulle aldrig ha råd nu, behöver snart byta lampa på den vilket blir dyrt) Har alla TNG, B5, BSG (alltså TNG har jag alla de andra är dock inte kompletta ännu) å annat på DVD också om vi ska glo på nått avsnitt. Men är ca 3km från centrum så är buss eller ca 35min gångtid som gäller. Är det nån annan annars som bor i stan? Kan beställa pizza med onlinepizza.se ca 70kr per skalle. Men spelar inte så stor roll för mig vad eller var vi käkar men 100kr är maxbudget för käk, van å leva flera dagar på det annars ^^ Redigerad 26 April, 2009 av dagas Citera
The Holy Three Postad 26 April, 2009 Författare Rapport Postad 26 April, 2009 Herre jösses!! 103 tums projektorduk?! Du söker inte efter en rumskamrat?! Jag tycker definitivt att vi har en för/efter kväll hos dig med en stor beställning av pizza! Efter kanske är mest passande då det kan vara svårt att ta sig till dig innan filmen om man har jobb, plugg etc. Dom som vill kan hänga med och dom som inte orkar åker hem istället (men vem skulle motstå chansen att kolla på din projektorduk?! Jag kan ta med mig lite TOS-avsnitt eller någon TOS-film ;) En annan sak vi kanske kan komma överens om; Vem är det nu som bokar biljetterna? Det spelade kanske ingen roll eftersom vi inte behövde hämta ut dom innan premiären. Dock kanske det är smidigast att hämta ut dom onsdagen innan premiären? Jag tycker att alla som ska med för över biobiljettkostnaden (90-95 kr) till personen som gör bokningen, kanske med sluttid nästa söndag? Anledningen till det förslaget är för att det skulle vara väldigt jobbigt ifall t. ex 6 personer anmäler sig, varav 2 hoppar av, har man redan bokat 6 biljetter så kanske bokningen går helt åt skogen. Citera
commander ricochet Postad 26 April, 2009 Rapport Postad 26 April, 2009 Jag hade gärna tagit en matbit ute förstås.. med en maxkostnad på 100 pix så kan man ju får sej en matbit ute. Låt höra flera önskningar och åsikter! Citera
Mr Trek Postad 26 April, 2009 Rapport Postad 26 April, 2009 Ni kanske skulle ta en matbit och sen gå till "jätteprojektorn", lycka till med treffen förresten! Citera
The Holy Three Postad 26 April, 2009 Författare Rapport Postad 26 April, 2009 ^Ja, beställ hem är ju inte fy skam. En god bit mat blir bara bättre tillsammans med trevligt umgänge & en bra film på en fet projektor Citera
commander ricochet Postad 26 April, 2009 Rapport Postad 26 April, 2009 Jo pizza är sällan fel. Vad det gäller själva tittandet så tror jag att jag nöjer mej med att endast se filmen denna dag..vill liksom smälta intrycken från den efteråt och då blir det lite mycket med att också spana på avsnitt med annat star trek Citera
The Holy Three Postad 26 April, 2009 Författare Rapport Postad 26 April, 2009 Vi kan ju ha något avsnitt i bakgrunden, sen kan vi turas om att leka Amok Time :lol: Citera
dagas Postad 26 April, 2009 Rapport Postad 26 April, 2009 En projektor kostar inte så mycket mer än en 50" TV men nackdelen är att lampan bara klarar 2-3000 timmar sen kostar det några tusen å byta ut den =( Bara det inte blir rave party eller nått för har ingen lust å bli vräkt hehe men jag tänkte att Star Trek nördar kan väl inte vara så farliga =P man kan inte boka biljetter å betala när man hämtar ut dem? Citera
commander ricochet Postad 26 April, 2009 Rapport Postad 26 April, 2009 Haha säg inte det du! Jag dricker gärna romulan ale! ;) Angående bokningen så var det tänkt att vi skulle göra en gemensam, samtida bokning så att vi hamnade i "samma läger" på biografen. Citera
The Holy Three Postad 27 April, 2009 Författare Rapport Postad 27 April, 2009 Kom och tänka på en sak, kanske är det bäst om jag tar hand om anmälningsavgiften (biokostnaden) då jag har ett antal andra som är intresserade av att gå på filmen som inte är medlemmar här. Blir kanske lite enklare på det viset? Vad säger ni? Det behöver ju inte vara en linköpingsbo som bokar om man nu inte behöver hämta ut dom dagen efter man bokat biljetterna. Eftersom det nu är fastställt att biljetterna släpps onsdagen den 6:e maj kanske vi kan sätta ett slutdatum att pengarna ska vara inne om exakt en vecka, alternativt dagen efter (tosdag den 5:e maj). Jag kan ta på mig ansvaret att boka biljetterna, kan bevaka SF's hemsida som en hök och boka så fort det går på onsdagsmorgonen, och på så sätt ge oss de bästa platserna. På tal om det kanske vi ska komma överens om vilka de bästa platserna är? Jag föredrar att sitta i mitten, typ näst-näst högsta raden. Åsikter? Citera
commander ricochet Postad 27 April, 2009 Rapport Postad 27 April, 2009 Japp du är härmed utsedd av denna sektions amiralitet att ansvara för biljett-OPS! Betalning? Håller med om det är dom bästa platserna. Citera
The Holy Three Postad 27 April, 2009 Författare Rapport Postad 27 April, 2009 Ok, då kör vi på det. Vad ska vi ta för summa då? Den lär kosta mellan 90-95 kr, 85 är nog uteslutet. Tror dom tar någon liten avgift också när man bokar men det tar dom inte per biljett, utan endast för hela bokningen. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.