Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Östergötland-Treff i samband med Star Trek XI

Recommended Posts

Låter som en bra idé 747! Vet inte direkt vilka ställen som finns i linköping förutom dom typiska snabbmatsställena.

Vi kan väl även konstatera att det är den tidiga föreställningen vi går på, så det inte blir några missförstånd? Den som går vid 18-tiden alltså.

200kr för käk har jag tyvär inte råd med. Jag bor i stan så om ni vill är ni välkomna å ha för eller eftersnack hos mig. Har nästan lika stor bild på som på bion hehe 103" projektorduk (situationen var annan när jag köpte den, skulle aldrig ha råd nu, behöver snart byta lampa på den vilket blir dyrt)

Har alla TNG, B5, BSG (alltså TNG har jag alla de andra är dock inte kompletta ännu) å annat på DVD också om vi ska glo på nått avsnitt.

Men är ca 3km från centrum så är buss eller ca 35min gångtid som gäller. Är det nån annan annars som bor i stan? Kan beställa pizza med onlinepizza.se ca 70kr per skalle.

Men spelar inte så stor roll för mig vad eller var vi käkar men 100kr är maxbudget för käk, van å leva flera dagar på det annars ^^

Edited by dagas

Herre jösses!! 103 tums projektorduk?! Du söker inte efter en rumskamrat?! :w00t:

Jag tycker definitivt att vi har en för/efter kväll hos dig med en stor beställning av pizza! Efter kanske är mest passande då det kan vara svårt att ta sig till dig innan filmen om man har jobb, plugg etc. Dom som vill kan hänga med och dom som inte orkar åker hem istället (men vem skulle motstå chansen att kolla på din projektorduk?! Jag kan ta med mig lite TOS-avsnitt eller någon TOS-film ;)

En annan sak vi kanske kan komma överens om; Vem är det nu som bokar biljetterna? Det spelade kanske ingen roll eftersom vi inte behövde hämta ut dom innan premiären. Dock kanske det är smidigast att hämta ut dom onsdagen innan premiären? Jag tycker att alla som ska med för över biobiljettkostnaden (90-95 kr) till personen som gör bokningen, kanske med sluttid nästa söndag?

Anledningen till det förslaget är för att det skulle vara väldigt jobbigt ifall t. ex 6 personer anmäler sig, varav 2 hoppar av, har man redan bokat 6 biljetter så kanske bokningen går helt åt skogen.

Jo pizza är sällan fel. Vad det gäller själva tittandet så tror jag att jag nöjer mej med att endast se filmen denna dag..vill liksom smälta intrycken från den efteråt och då blir det lite mycket med att också spana på avsnitt med annat star trek :)

En projektor kostar inte så mycket mer än en 50" TV men nackdelen är att lampan bara klarar 2-3000 timmar sen kostar det några tusen å byta ut den =(

Bara det inte blir rave party eller nått för har ingen lust å bli vräkt hehe men jag tänkte att Star Trek nördar kan väl inte vara så farliga =P

man kan inte boka biljetter å betala när man hämtar ut dem?

Kom och tänka på en sak, kanske är det bäst om jag tar hand om anmälningsavgiften (biokostnaden) då jag har ett antal andra som är intresserade av att gå på filmen som inte är medlemmar här. Blir kanske lite enklare på det viset? Vad säger ni? Det behöver ju inte vara en linköpingsbo som bokar om man nu inte behöver hämta ut dom dagen efter man bokat biljetterna.

Eftersom det nu är fastställt att biljetterna släpps onsdagen den 6:e maj kanske vi kan sätta ett slutdatum att pengarna ska vara inne om exakt en vecka, alternativt dagen efter (tosdag den 5:e maj). Jag kan ta på mig ansvaret att boka biljetterna, kan bevaka SF's hemsida som en hök och boka så fort det går på onsdagsmorgonen, och på så sätt ge oss de bästa platserna.

På tal om det kanske vi ska komma överens om vilka de bästa platserna är? Jag föredrar att sitta i mitten, typ näst-näst högsta raden.

Åsikter?

Ok, då kör vi på det. Vad ska vi ta för summa då? Den lär kosta mellan 90-95 kr, 85 är nog uteslutet. Tror dom tar någon liten avgift också när man bokar men det tar dom inte per biljett, utan endast för hela bokningen.