Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad (redigerade)

Skulle gärna ha en trekiie-träff, men är ganska skeptisk till nya filmen. Känns inte som det är mycket Star Trek kvar i Star Trek numera, senaste filmen kändes mer som Jean Luc Spelade Space Rambo eller nått. Jag föredrar Star Trek som serie, känns som filmerna försöker för mycket att "please the masses". Hur som helst skulle det alltid vara skoj att träffa andra som gillar Star Trek så jag är med.

Redigerad av dagas
  • 4 veckor senare...
Postad (redigerade)

Ok gott folk, kära Öschöttar och alla andra som kan tänka sig närvara. Det är nu en månad kvar till premiären av Star Trek XI, och om vi ska få den här Treffen att inträffa är det nog dags för lite planering.

Vi kan ju ta det viktigaste & simplaste först, var? Blir det i Norrköping eller Linköping? Vad är smidigast för er, är dom som är intresserade av denna Treff villiga att ta sig till grannstaden? Kanske ska vi bestämma det här med tillgänglighet, eller vilken stad som har den större biografen?

Det är viktigt att ni alla ger era röster i denna och följande frågor som kommer så att det blir så demokratiskt som möjligt.

Redigerad av The Holy Three
Postad

Mej spelar det kvittar var. Vilken stad har störst(bäst) biograf? Sedan tillkommer frågan om för och efterträff.

Förträffen kan ju vara lite enkel och kort medans efterträffen kan vara av lite längre karaktär, t.ex en romulan ale och någon matbit någonstans och eventuellt någon fest. Detta beror ju lite på ålder på deltagare hur vi gör.

Dags att folk anmäler sej här kanske?

Vi börjar med spikade deltagare:

The Holy Tree

Michael Ricochet

osv...

Postad (redigerade)

Jo precis, viktigaste är ju givetvis att dom som vill närvara gör sin röst hörd här, sen även vart filmen ska ses. Kan kolla vilken bio det är som är störst, städerna emellan.

EDIT: Kan någon Linköpingsbo bekräfta vilken salong som är störst på eran Filmstad?

Postad

I Linköping eller Norrköping? Gäller ju att jämföra den största salongen i Linköping med den största i Norrköping då filmen med allra största säkerhet kommer spela i den salongen under första till andra veckan.

Postad

Ni borde ta kontakt med era lokaltidningar. De skriver säkert gärna en artikel när det närmar sig premiär, då kan ni säkert få fler med er och kanske starta en förening i Östergötland.

Postad

Jag kommer inte att delta i eran Östergöta träff. Men ett tipps vore att kontrolera med säkerhet vilka biografer som kommer att visa filmen. Jag är inte helt säker på att den kommer att visas i de största salongerna. Tror den kommer att vara lågprioritet här i sverige. Marknaden är trots allt ganska liten.

Postad

Det beror ju även på vilka andra filmer som har premiär samma dag som Star Trek XI. Följande filmer har premiär den 8:e:

Star Trek XI

Knowing

Outlander

Mañana

Största filmen, både gällandes budgeten och förväntan, är Star Trek XI. Det enda som kan stå i Star Trek's väg är Wolverine som har premiär veckan innan Star Trek. Kanske kommer den få ha kvar den största salongen i ytterligare en vecka beroende på hur välbesökt filmen är.

Vi kan väl kolla upp den största respektvie näst största salongen i vardera stad? Någon av dessa kommer Star Trek XI definitivt visas i.

Synd att du inte kan närvara, Unkas :(

Postad

Tack för infon, tog upp det där med att Star Trek kanske inte får den största salongen med tanke på Wolverine som kommer ut veckan innan i ett tidigare inlägg.

Är du Öschötte du med? I så fall är du ju hjärtligt välkommen till vår lilla Treff.

Med tanke på att Linköping verkar ha de störra salongerna så lägger även jag min röst på Linköping.

Postad (redigerade)

Ja, gör det definitivt! Skulle verkligen uppskattas.

EDIT: Försökte PM'a Tuvok, som inte varit inne sedan den 10:e mars, men hans inkorg var för full... Hoppas han loggar in innan premiären och hittar sig till det här ämnet.

Postad
Försökte PM'a Tuvok, som inte varit inne sedan den 10:e mars, men hans inkorg var för full... Hoppas han loggar in innan premiären och hittar sig till det här ämnet.

E-posta honom på tuvok@startrekdb.se så ser han det snabbare.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...