The Holy Three Postad 4 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 4 Maj, 2009 Sådär, har precis fått ännu en anmälan av en av mina kompisar, han som fick mig att bli intresserad av Star Trek faktiskt. Dock har the student become the master på den fronten, men, men! Nu är vi minst 8 pers sammanlagt, hör jag från 747 blir vi 9 Citera
Kashked Postad 4 Maj, 2009 Rapport Postad 4 Maj, 2009 Det är inget fel på burgarna på BK, och jag är en god kund på det establissemanget ända sen jag flyttade till stan. :blink: Finns inget bättre än en Angus med bacon och cheese... :lol: Citera
commander ricochet Postad 4 Maj, 2009 Rapport Postad 4 Maj, 2009 Härligt! Ska tjata på ett par polare till och se om dom kommer..vi blir en hel hord av treknörds! Härligt! Citera
The Holy Three Postad 5 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj, 2009 Trevligt! Tar kanske med mig en öl eller två att dricka innan det blir utgång. Lite Saurian Brandy hade kanske varit något ;) Citera
The Holy Three Postad 5 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj, 2009 Kanske är det dags att komma överens om tid och plats för Treffen? Vad tycker ni andra? Utanför SF låter väl rimligt, men vilken tid? Citera
commander ricochet Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Ja just det ja..du ska ju åka till oss i storstan hehe Filmen börjar kl 18.00? Ska vi då ses 17.30? Citera
The Holy Three Postad 5 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj, 2009 Vet inte när den börjar än, brukar vara antingen 18:00, 18:15 eller 18:30. Men säg en halvtimma innan den börjar då, när det nu än är? Citera
commander ricochet Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Ja vi kör på en halvtimme innan. Det räcker mer än väl..trökigt att stå och trampa innan. Citera
The Holy Three Postad 5 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj, 2009 ricochet, har du fått din T-shirt än? Såg din uppdatering i Star Trek samlingstråden. Vill hänvisa alla här som ska se filmen i linköping nu på fredag till den här nya tråden: http://www.startrekdb.se/forum/index.php?showtopic=4244 Skulle vara intressant att se var ni står i frågan ricochet is off the hook då han redan svarat i den, men det skulle vara kul att se vad Kashked, dagas & 747 har att säga. Citera
commander ricochet Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Nej jag har ej fått T-shirten ännu men jag tog med den i min "samling" då jag lär får den snart. Jag är fortfarande optimistisk att den landar senast fredag! Hm jag får inte fram när filmen börjar på fedag...får inte ens fram den dagen. Kanske beror detta på att alla biljetterna för fredag 8/5 är slut? Citera
The Holy Three Postad 5 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj, 2009 I Linköping? Det är ju omöjligt då biljetterna inte släppts. Citera
Mr Trek Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 (redigerade) Det beror på att Linköpingsbiljetterna släpps imorgon... EDIT: Jag såg inte The Holy Threes inlägg^^ när jag skrev detta Redigerad 5 Maj, 2009 av Mr Trek Citera
commander ricochet Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Spana själv så får du se...eller så är jag helt trött i mössan! Jag fick upp biljetter för 7/5!! Knas tillfälligt på deras sida? Citera
Mr Trek Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Premiärbiljetterna alltså inte smygpremiärbiljetterna. Citera
The Holy Three Postad 5 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj, 2009 (redigerade) Säg för jösse namn inte att det är samma salong som premiären kommer visas i, det är salong 7!! :arg: Finns endast 147 platser i den salongen. Redigerad 5 Maj, 2009 av The Holy Three Citera
commander ricochet Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Ring dom! Hm hur skulle biljetterna hämtas? Citera
The Holy Three Postad 5 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj, 2009 Biljetterna hämtas i biobiljettsautomaten, är bara att dra kreditkortet så skrivs dom ut. Men som sagt är det ju torsdagsbiljetterna vi pratar om nu, premiärbiljetterna har inte börjat säljas än så det är ingen fara. Hoppas det är en större sal, annars blir jag redigt sur. Citera
The Holy Three Postad 6 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 6 Maj, 2009 Har suttit under hela natten, gryningen & morgonen med endast William Shatner's Star Trek Memories som sällskap. Då jag inte dricker kaffe var det ytterst svårt att hålla mig vaken. Klockslaget 7 kom, fortfarande samma alternativ, klocken blev 07:30, samma där. Tröttheten ökade och ökade för varje minut som gick, då jag var nära på att slumra till började hjärtat slå i takt med ledmotivet till Star Trek så att jag genast blv klarvaken igen, inget skulle stoppa mig från att göra denna bokning! Klockan blev 08:00 och... Mina damer och herrar, biljetterna är bokade!! Inte vilka biljetter som helst heller, dom allra första & bästa platserna. Här följer en bild på var vi kommer sitta: (OBS! Kolla in tiden bokningen gjordes!) Det blev 8 biljetter då 747 tyvärr aldrig hörde av sig i tid, hoppas han kan förklara varför när han väl loggar in. 8 pers är ändå inte helt fel, dock endast 4 från forumet, men det är ju ändå något med tanke på hur få Öschöttar det är här! Kul att det faktiskt blev av istället för att det bara var löst snack. Det blev även salong 7, som befarat får Star Trek inte den största salongen i stan, inte ens den näst största, vilket är väldigt synd. Hursomhelst är allt bokat och klart, betalade direkt så det är endast att hämta ut dom i biljettautomaten på fredag. Filmen börjar 18:45 så vi möts 18:15 på Filmstaden. Nu, om jag får lov, ska jag ta en välförtjänad sovstund. Godnatt. Citera
commander ricochet Postad 6 Maj, 2009 Rapport Postad 6 Maj, 2009 Stort tack till dej! Starkt jobbat! A well excecuted task commander! Your shore leave is approved! Gött då har alla bitar fallit på plats! Väl mött då utanför filmstaden i Linköping! The Trekking is sooooo on!! /M.Ricochet Citera
Supreme Commander JAF Postad 6 Maj, 2009 Rapport Postad 6 Maj, 2009 Kul att ni lyckades! Själv ska jag se filmen i stockholm och där kommer den att gå på största biografen som finns (sergel 1) vilket den är väl värd. J. Citera
Mr Trek Postad 6 Maj, 2009 Rapport Postad 6 Maj, 2009 I Göteborg ska den också gå på största salen, där finns SF:s största bioduk och det är den modernaste biografanläggningen i Norden :P :w00t: Synd att det inte blir den största salen i Linköping... Citera
dagas Postad 6 Maj, 2009 Rapport Postad 6 Maj, 2009 Starkt jobbat å få de platserna. Lite konstigt att den inte är i största ens på premiären fast Star Trek är väl inte så superstort i Sverige antar jag. huvudsaken är ändå att de har bra grejer, bra ljudanläggning och sånt. Storleken spelar väl inte så stor roll då man sitter längre bak om den är större så ser lika stort/litet ut ändå 5m från 20m avstånd ser väl lika stort ut som 10m på 40m avstånd (eller nått sånt) Men kanske var själva känslan ni var ute efter att ha massvis med människor där. Föresten måste fråga, finns det mer än en biograf i stan? Vet var en ligger men kanske finns fler? Så jag inte drar till fel ställe :P Citera
The Holy Three Postad 6 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 6 Maj, 2009 Gillar känslan av hur stor salongen är & hur mycket folk det blir, givetvis spelar en större duk roll också, det är skillnad även om den kanske inte är stor för vissa. Finns vad jag vet bara en filmstad i Linköping, så du kan nog inte ta fel ;) Citera
commander ricochet Postad 6 Maj, 2009 Rapport Postad 6 Maj, 2009 Japp. Finns bara en filmstaden. Mindre än två dygn kvar!!! Citera
Kashked Postad 7 Maj, 2009 Rapport Postad 7 Maj, 2009 I Göteborg ska den också gå på största salen, där finns SF:s största bioduk och det är den modernaste biografanläggningen i Norden :P :w00t: Synd att det inte blir den största salen i Linköping... Tycker filmen kunde förtjänat detta även i Linköping. På tal om bioupplevelser, ta och knata över till London nån gång. Var på Europas största biograf där och såg första sagan om ringen-filmen när det begav sig. Där kan vi snacka mäktig biokänsla... :lol: En tanke bara, hur ska vi känna igen varandra? Kan hända att mer en en person har på sig en Star Trek t-shirt denna dag.... :lol: Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.