Mr Trek Postad 7 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 7 Maj, 2009 Ja, man hittar vad man vill ha på nätet och sen springer man snabbt in i lagret och hämtar det. Deras andra rum... usch och fy!
K´hogh son of Klintoch Postad 10 Maj, 2009 Rapport Postad 10 Maj, 2009 som vissa vet skriver jag många berättelser , mitt namn kommer från en av dem som heter "A klingon warriors tale" och handlar om krigaren K´hogh son of Klintoch som börjar sin väg mot ära under vid slaget vid Mempa mot systrarna Duras under Klingons inbördeskrig där han blir vän med Martok Redigeringsorsak: Ändrat stavfel. J.
Marvin Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 (redigerade) Jag är en stor seriefantast, och det är ifrån den världen som jag har tagit mitt namn. Närmare bestämt kalle Anka! Unkas hetter en av Farmor Ankas söner, och följdaktligen alltså Kalles farbror. (Joakim Von Anka är ju egentligen Kalles Morbror, men har alltid kallats för Farbror. Möjligtvis är det så att det blev morbror i sverige p?? grund av en slump. I Engelskan görs ju ingen skillnad på Farbror och Morbror, man säger bara "unkel".) Jag tycker att Joakims original-namn i sverige är bäst: Farbror rike Per! (Är också ett stort fan av diverse serier och har Kalle Ankas släktträd vackert inramat på väggen, med banden mellan klanerna Anka, von Anka och Knös klarlagda.) Redigerad 12 Maj, 2009 av Marvin
Unkas Postad 14 Maj, 2009 Rapport Postad 14 Maj, 2009 Jag är en stor seriefantast, och det är ifrån den världen som jag har tagit mitt namn. Närmare bestämt kalle Anka! Unkas hetter en av Farmor Ankas söner, och följdaktligen alltså Kalles farbror. (Joakim Von Anka är ju egentligen Kalles Morbror, men har alltid kallats för Farbror. Möjligtvis är det så att det blev morbror i sverige på grund av en slump. I Engelskan görs ju ingen skillnad på Farbror och Morbror, man säger bara "unkel".) Jag tycker att Joakims original-namn i sverige är bäst: Farbror rike Per! (Är också ett stort fan av diverse serier och har Kalle Ankas släktträd vackert inramat på väggen, med banden mellan klanerna Anka, von Anka och Knös klarlagda.) Jag har samma släktträd på väggen . Det har suttit där i många år nu. är inte så vackert längre. Skulle vilja ha ett nytt.
commander ricochet Postad 14 Maj, 2009 Rapport Postad 14 Maj, 2009 Jag lägger ofrivilligt till ett P före ditt alias när jag läser det... blir punkigt då! :lol: Och punk gillar vi alla!
Lorien Postad 4 Oktober, 2009 Rapport Postad 4 Oktober, 2009 När jag skulle bli medlem på sidan tänkte jag vilket nick som skulle återspegla min passion till sci-fi bäst. När jag kollade på babylon 5 för första gången blev jag helt fäst vid serien. Lorien fascinerade mig med sin mystik och det faktum att han var den första av de första. Så Lorien blev mitt första val och det namnet valde jag. :lol:
Doktor.Doom Postad 1 Januari, 2010 Rapport Postad 1 Januari, 2010 Min historia är att jag har och fortfarande läser Marvel-serier..i en av tidningarna(Fantastiska Fyran från 1966) förekommer Doktor Doom inte helt säker men har för mig att jag läst någonstans att det var första gången han överhuvudtaget återfanns som en Marvelfigur..han har även gått fighter mot bla Spiderman..
Mr_Data Postad 18 Februari, 2010 Rapport Postad 18 Februari, 2010 (redigerade) Haha och hur förklarar jag mitt val? Ja egentligen var det inte en viss android som var huvudskälet när jag valde mitt nick. Har jobbat de senaste 10-12 åren inom IT, och skulle regga mig på itproffs.se för att få lite proffstips (ej för vanliga pc-användare...). Vi hade en större migrering på jobbet där vi skyfflade en massa data, och då tyckte jag Mr_Data passade ypperligt. Fast Data är en av mina favoritkaraktärer med. :lol: Redigerad 19 Februari, 2010 av Mr_Data
thamupp Postad 13 Mars, 2010 Rapport Postad 13 Mars, 2010 (redigerade) Hmm.. Har inte sett denna tråden innan.. konstigt :P Aja här kommer en förklaring. För ganska många år sedan så kallade en kompis mej för "muppen". Han gjorde det i ett år typ men nu har jag fått honom att kalla mej för Martin :P Men på internet så blev muppen ett nick jag använde på rätt många ställen. Men en gång när jag skulle regga mej på en hemsida så var muppen upptaget så efter lite betänketid så kom jag fram till thamupp. Redigerad 13 Mars, 2010 av thamupp
RoLaren Postad 14 Mars, 2010 Rapport Postad 14 Mars, 2010 Det var inte snällt av din kompis. I dessa trakter betyder mupp utvecklingsstörd Hoppas han inte menade det så. Annars gillar jag The Muppet Show. Har Miss Piggy som Mii.
pela Postad 14 Mars, 2010 Rapport Postad 14 Mars, 2010 Mitt användarnamn har hängt med lite här och var på nätet. Det är helt enkelt mina initialer P.E.L.Å. men på många ställen har inte Å fungerat så det har ofta blivit pela. Lite ordvits är det också. Jag har periodvis haft en rätt rejäl kalufs och "pelo" på spanska betyder hår
Mr Trek Postad 15 Mars, 2010 Författare Rapport Postad 15 Mars, 2010 Så då är ditt hår kvinnligt då? Tänker på den feminina böjningen av "pelo" LOL Ganska dåligt skämt
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu