Gå till innehåll

Vad vill du se i Star Trek 12?


Vad vill du se i Star Trek 12?  

30 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Klingons
      13
    • Gorn
      1
    • Khan
      2
    • Romulans från 2200-talet
      2
    • Tholians
      1
    • Borg
      10
    • Dominion
      4
    • Cardassians
      3
    • Ingen fiende alls
      2
    • Nya fiender
      9
    • Annan
      4
  2. 2.

    • Upptäcksresande
      8
    • Fokus på Spock och Kirks relation
      6
    • Etiska problemställningar
      12
    • Ren komedi som Star Trek 4
      1
    • Jorden hotas igen
      2
    • Inbördeskrig i Federationen
      6
    • Krig mot ny eller gammal fiende
      8
    • Mer Spock och Uhura
      2
    • Se vad Spock Prime gör (Nimoy)
      6
    • Ha med Bill Shatner som gamle Kirk
      7
    • Tidsresor
      1
    • En mörkare mellanakt som Imperiet slår tillbaka
      7
    • Följa Nya Vulcan och hur vulkanerna bygger upp sin civilisation
      11
    • Federationen invaderas
      7
    • Kirk får problem som kapten eftersom han är grön
      6
    • Politisk metafor för något som sker i verkligheten
      8
    • Budskapsorienterad handling
      6
    • Hämndlysten fiende
      3
    • Crossover från TNG eller annan serie
      8
    • Annat
      3


Rekommenderade inlägg

Det verkar som det blir en tolfte film, eftersom den nya filmen går bra. Även om det inte är klart kan det vara kul att se vad ni tycker skulle vara kul att se i den.

Så vad för fiende och handling vill du se i nästa film?

Det går att rösta på flera alternativ och motivera gärna vad ni vill se.

Jag återkommer med mina val lite senare (är för trött för att skriva ner dem nu).

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ÅTMINSTONE se att dom återgår till "den riktiga" tidslinjen. Jag kan för allt i världen inte få till den rätta star trek-känslan i och med den senaste filmen.

Det känns som att feppla med tidslinjen är fel väg att slå in på..jag kan inte fatta varför dom valt att göra så. Dom förlorar väl knappast nya fans bara för att dom håller den riktiga tidslinjen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kommer garanterat INTE att gå tillbaka till den gamla tidslinjen i tolvan eftersom hela konceptet bygger på en omstart av star trek. Det vore ungefär som att Bond eller batman skulle återställas efter första filmen, wont happen!

Jag skulle inte ha något emot att se hur Vulcanerna reagerar på att få sin planet och sin kultur sönderslagen. Blir de extremfanatiker eller hämndlystna galningar eller isolerar de sig, eller vad? Och vad händer med resten av kvadranten nu när jordens viktigaste allierade är borta som maktfaktor? Sedan är ju trion Kirk - Spock - Uhura intressant att följa. Ser spock snett på kirk för att denna snodde kaptensstolen från honom? Lessnar Uhura på spock nu när Kirk har the big chair? Många frågor... J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kommer garanterat INTE att gå tillbaka till den gamla tidslinjen i tolvan eftersom hela konceptet bygger på en omstart av star trek. Det vore ungefär som att Bond eller batman skulle återställas efter första filmen, wont happen!

Skillnaden är att i Star Trek finns den gamla tidslinjen trots allt kvar så en återgång till den vore inte omöjlig. Osannolik kanske men inte omöjlig.

När det gäller en ny film i den nya tidslinjen så bryr jag mig inte om vad den handlar om. Som jag sa innan den senaste filmen släpptes så ser jag hellre att ingen film görs än att man håller på och ändrar en massa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inbördeskrig vore kanske intressant(inte bara en konspiration). En klingonfilm vore också intressant(och se vilket utseende klingonerna får, nytt, människoliknade eller :klingon: :klingon: :klingon: ).

Men helst vill jag få en ordentlig trekkänsla!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt om Vulcans och hur deras kultur påverkas, givetvis med Spock i fokus. Kanske får Spock sökandet efter en ny hemvärl åt Vulcanerna som uppgift och drar med sig hela gänget eller nåt i den stilen. Eller att klingons anfaller den nya hemvärlden om den redan blivit etablerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna se lite om Vulcan's och deras nya hemvärld. VIsst vill jag se Nimoy igen, men kan klara mig utan honom då det finns en risk att dom känner för att ta död på hans karaktär igen. Man vet ju aldrig med dagens "genier".

För övrigt ville ju Spock i originaserien inte vara kapten, så sannolikheten är väl att Spock i den nya tidslinjen inte vill det heller, och Uhura lär väl inte vara en "sån" karaktär, om ni förstår vad jag menar. Jag ser gärna lite Klingon action och bra karaktärsutveckling. Och ja, givetvis även att Quinto gör en ansiktsoperation innan inspelningen börjar så att han slutar småle efter varannan replik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ÅTMINSTONE se att dom återgår till "den riktiga" tidslinjen. Jag kan för allt i världen inte få till den rätta star trek-känslan i och med den senaste filmen.

Det känns som att feppla med tidslinjen är fel väg att slå in på..jag kan inte fatta varför dom valt att göra så. Dom förlorar väl knappast nya fans bara för att dom håller den riktiga tidslinjen?

Så din drömuppföljare är: Star Trek 2: The Search For The Old Time Line ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min röst föll på annat eftersom det blev Nya fiender med en kombination av :

Federationen invaderas och Jorden hotas igen av en Hämndlysten fiende som orsakar Inbördeskrig i Federationen

sen häller jag med michael ricochet men att övertyga de Pakleds som styr på Paramont det är tyvärr omöjligt

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle hellre veta vad som händer mellan IX och IIX. Vill se uppbyggnad av karaktärerna och kanske några sidospår som håller sig innan star treks ramar. Uppstamp mot ny fiende eller kanske köra klingons som är en bra utvecklad ras och en av allas favoriter. Skulle vara kul att veta vad Cardasiens gör under denna tidsålder. Dom måste ju finnas med, annars skulle man väl inte uppkalla en drink efter dom.

Sedan när vi kommer till filmen skulle den vara bygd på serien då som ett säsongs anslut och gärna med trådar som finns kvar att rycka i efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ÅTMINSTONE se att dom återgår till "den riktiga" tidslinjen. Jag kan för allt i världen inte få till den rätta star trek-känslan i och med den senaste filmen.

Det känns som att feppla med tidslinjen är fel väg att slå in på..jag kan inte fatta varför dom valt att göra så. Dom förlorar väl knappast nya fans bara för att dom håller den riktiga tidslinjen?

Så din drömuppföljare är: Star Trek 2: The Search For The Old Time Line ;)

Yepp! :D

Eller mycket hellre fortsättning efter Nemesis med ihopknytning med DS9!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa film vill jag ska handla om upptäcktsresande. Det är alldeles för lite Trek över huvud taget som handlar om "to boldy go..." frivilligt långt ute i rymden som det var TOS, TAS och tidiga TNG och Enterprise. Dessutom är det bara TOS som har skapat känslan av att de är riktigt ensamma ute i rymden.Bland filmerna är det bara femman och Sybok som frivilligt söker det äventyret, så det är något de inte har gjort särskilt mycket om.

Så frivilligt upptäcksresande, inte något hot eller att man har åkt vilse och ska hitta hem.

Sedan får det vara blandat med action, äventyr, humor, futurism karaktärsutveckling och något etiskt problem. Och låta gärna allt vara något nytt och aktuellt.

Klarar de det och kan göra det kommersiellt skulle det sopa banan med alla elva tidigare filmer.

Nu undrar jag dock om Orci och Kurtzman klarar att vara originella. Nästan allt de har gjort -- dock bra-- är att arbeta med andras figurer och världar (Star Trek, Transformers, Hercules, Zorro m.m.). Men med tanke på att JJ Abrams och Damon Lindorff skapade Lost, så kanske det kan bli ett mysterium långt ute i rymden.

De får nog följa upp Spock och Uhura, men helst skulle jag att de avstod från att följa Nya Vulcan i detalj. Det skulle gå att bygga en film kring det, dock är risken att det blir för mycket om Star Trek-världen i sig och det kan vara svårt att få in Spock Prime (Nimoy).

Angående gamla fiender så kan jag tänka mig följande:

Khan

Om man lånar handlingen från Space Seed, dvs. att man hittar Khan och hans hantlangare nedsövda ute i rymden, och bygger vidare på det skulle kunna fungera. Jokern i senaste Batman var bättre än Nicholsons i den gamla, så det går att förbättra både nämnda avsnitt och Star Trek 2. Dock är det förstås svårt att hitta någon som kan matcha Montalban.

Klingons

Om klingons ska vara med kanske de kunde ta tillbaka Kor från TOS. Han var tänkt som återkommande figur och var med i TAS igen. Dock skulle jag inte vilja se klingons som de framställdes i TNG-eran, där de var vilda jämfört med de mer sofistikerade som fanns i TOS och Enterprise.

Dominion

Det fanns en changling och en Jem´hadarliknande utomjording i Star Trek 6 på Rura Penthe. Så varför inte låta Kirk och Enterprise träffa på Dominion långt ute i rymden? Om de går mot actionhållet har jag svårt att se en bättre fiende än Jem´hadar.

Jag vill inte se några crossovers med rollfigurer från TNG-eran (Guinan t ex). Det tjänar inget syfte och det hade varit roligare om CBS/Paramount gjorde en tv-film med delar av TNG-gänget istället. En sådan borde kunna sälja ganska bra, särskilt när Star Trek-intresset nu ökar igen. Borg hade varit häftigt, men det tycker jag också tillhör en annan era.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se en film med Dominion som attackerar jorden. Founders infiltrerar. En DS9-film. En lite djupare och moralisk film, som speglar problem som finns i dagens samhälle. En film där man får veta vad som hände med Sisko (detta kan dock bara vara kort, behöver inte vara fokus i filmen (kan däremot följs upp med ytterligare en film sen)). En film som går på djupet gällande federationen, hur långt är man beredd att gå för att skydda paradiset? En riktig ST-film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Khan

Om man lånar handlingen från Space Seed, dvs. att man hittar Khan och hans hantlangare nedsövda ute i rymden, och bygger vidare på det skulle kunna fungera. Jokern i senaste Batman var bättre än Nicholsons i den gamla, så det går att förbättra både nämnda avsnitt och Star Trek 2. Dock är det förstås svårt att hitta någon som kan matcha Montalban.

Man ska lämna såna här saker i fred, något får tamejtusan vara originellt och lämnas ifred. Hur Jokern i den senaste Batman var bättre än den förra skulle betyda att denna filmen med Khan kan bli bättre än Space Seed och Wrath of Khan förstår jag heller inte, jämförelsen skulle väl vara att chansen finns att nya Khan kan vara bättre än Montalban då, vilket tordes vara en omöjlighet. Nicholson skapade inte en ikonisk Joker på något sätt och den var verkligen inte lik Jokern från serietidningen. Händer detta anställer dom väl Antonio Banderas och skjuter upp lite silikon i bröstet på honom <_<

Nu har dom skapat en alternativ tidslinje, man får väl hoppas att dom gjorde det för att kunna vara mer kreativa. Att bekämpa vissa etablerade raser är en sak, då dom givetvis fortfarande finns även i den nya tidslinjen, men att pinpointa en specifik karaktär, den mest kända boven i Star Trek's universum, är att gå för långt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterson jag var och är ganska likgiltig för den nya filmen, kan jag heller inte säga att det är något specielt jag skulle villja se i "nästa" film, om det blir en nästa, men det är väll mycket troligt efter som denna film vekar ha blivit en ganska ok framgång.

Personligen skulle jag fortfarande villja se att Star Trek får en ordentlig viloperiod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa film vill jag ska handla om upptäcktsresande. Det är alldeles för lite Trek över huvud taget som handlar om "to boldy go...".

men det är ganska färdigutforskat på sätt och vis . vi har varit i Alpha-kvadranten och Beta-kvadranten i två , tre serier . vi har varit i Gamma-kvadranten i en serie och i Delta-kvadranten i en serie , visseligen utforskades de två sistnämnda aldrig helt men ändå . om man nu vill fortsätta att utforska kvadranterna så kan ju Slipstream-motorn bli färdigutvecklad för att ta skepp till Gamma-kvadranten och Delta-kvadranten .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DS9 och Voyager tycker jag överhuvudtaget inte handlade om utforskning. Visst, man besöker nya världar, men det är inte utforskningssyftet som är det primära. De var stängda serier som fokuserade på en överhandling.

I DS9:s fall kriget mot Dominion respektive Bajor och Cardassias relation.

I Voyagers fall var det att hitta hem.

Det var inte mycket "to boldly go where no man has gone before".

Enterprise hade en del utforskning, men där var det mycket "to boldy go where so many have gone before."

I TNG försvann mycket av utforskande ju längre serien led. Den blev mer karaktärsinrikad.

Just frivillig utforskning av det okända och rymden var Roddenberrys signum, men nästan ingen har fortsatt med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror att det blir mycket "to boldy go where so many have gone before." om man gör en serie idag . det kanske inte handlade om utforskning för besättningen i DS9 och VOY men vi vet nu hur Gamma-kvadranten och Delta-kvadranten ser ut i stort : Dominion styr i Gamma-kvadranten medan Borger styr större delen av Delta-kvadranten och Kazons en liten del . nog för att det finns rum för att utforska dessa kvadranter men jag tror att man inte stöter på så många nya raser . nej , det blir Jem´Hadar och Hirogen och Borg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...