Excelsior Postad 9 September, 2003 Rapport Postad 9 September, 2003 Gårdagens avsnitt var inte så tokigt, det var ialla fall bättre än det förra. Det där med personlighetsklyvning känns viiserligen också taget sen tidigare. Men avsnittet kändes ändå klassiskt i slutet när Reyes upptäckte massgraven i kloakerna. Utan lite lik är det inget riktigt Arkiv X. :P
Nina Janeway Postad 16 September, 2003 Rapport Postad 16 September, 2003 (redigerade) Blä vilket värdelöst avsnitt det var igår. (Improbable) Visst kan det vara kul och underhållande med numerologi och sannolikhetslära och sånt, men sån där tango-cha-cha-musik hör INTE hemma i Arkiv X. Det har varit såna här liknande avsnitt förr, och de får mig bara att längta tillbaka till säsong 1. Jag trodde heller aldrig att jag skulle få se Burt Reynolds, av alla människor, i en sån här serie... :P Heh, det finns möjligtvis ingen som vill sälja säsong 1-DVD-boxen billigt till mej? Redigerad 16 September, 2003 av Nina Janeway
thestargaze Postad 17 September, 2003 Rapport Postad 17 September, 2003 (redigerade) Jag håller faktiskt med Nina Janeway om avsnittet (ovan). Jag tror nog aldrig att jag har sett en sådan dåligt avsnitt som denna. Vad var det för mening med storyn? Vem var den där mannen egentligen? La ni märkte till att nästa hela avsnittet spelades in på samma gata? Sista scenen var helt overkligt. Lite teateraktigt över det, tycker ni inte? Och musiken då....låt oss bara säga att den var väldigt jobbigt att lyssna på. Den gav liksom en overklig känsla till storyn... jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det! Avsnittet var ju helt klart inte Arkiv X. Låt oss hoppas att det INTE fortsätter i den stilen. Redigerad 17 September, 2003 av Captain Mariah
Nina Janeway Postad 18 September, 2003 Rapport Postad 18 September, 2003 Jo precis! Hela avsnittet kändes som att det var totalt slöseri med resurser och pengar. Varför ens bekymra sig om att spela in ett sånt här avsnitt?? Visst var det teateraktigt. Jag har sett liknande såna här meningslösa Arkiv X-avsnitt förut, men detta tar ju nästan priset.... Uj uj.
Excelsior Postad 25 September, 2003 Rapport Postad 25 September, 2003 Håller också med. Det avsnittet kändes bara kalkonaktigt, och inte ens Burt Renyolds kunde rädda avsnittet. Och vad var det onaturliga i avsnittet? :blink: Det senaste avsnittet var dock mycket bättre! Blod, monster, psykopater och smarta teorier. Fast har inte "barn/vuxen vars mardrömmar/fantasier kommer till verklighet" använts förut också? Kul, och lite ironiskt, slut med det tillfälliga "botemedlet".
Bromma_Herman Postad 26 September, 2003 Rapport Postad 26 September, 2003 (redigerade) Arkiv X är totalt skit med Dogget. Tycker Tv4 ska reprisera med Mulder! Avsnittet som gick innan Where no fan has gone before var dock riktigt bra. Varför jag tycker att Arkiv X har blivit skit med dogget: Hälften av avsnitten är bara såp-opera Många avsnitt är inte ens spännande Jag kan sova efter att ha sett Arkiv X Redigerad 26 September, 2003 av Bromma_Herman
thestargaze Postad 29 September, 2003 Rapport Postad 29 September, 2003 Men som tur är dyker Mulder upp i de sista avnitten! Då kommer vi äntligen få ett slut och eventuellt svar på frågor om UFO-mysterierna som har visats under de sista åren...hoppas jag i alla fall. Har någon sett den sista avsnittet? Vad tyckte du (utan att avslöja för mycket)?
Karl Postad 30 September, 2003 Rapport Postad 30 September, 2003 Såg på Arkiv X igår kväll och det var inte kul att The lone gunmen (osäker på stavning) dog. Dom har ju *** varit med nästan hela tiden och på långsikt blivit en del av Arkiv X. Synd att dom fick ett så dåligt slut.
thestargaze Postad 30 September, 2003 Rapport Postad 30 September, 2003 Nästa avsnitt av Arkiv X: ^_^ 22:30 Arkiv X Del 16 av 19. Agenterna hindrar en skrämd man att bryta sig in på Arkiv-X kontor. Doggett misstänker att mannen kan vara Fox Mulder. Scullys oro för sin sons säkerhet ökar när han blir injicerad med ett okänt ämne. ^_^ Mulder!!!! Jag hoppas att det är nu som han dyker upp igen! Sista avsnittet närmar sig ju nu!
Nina Janeway Postad 30 September, 2003 Rapport Postad 30 September, 2003 Men som tur är dyker Mulder upp i de sista avnitten! Då kommer vi äntligen få ett slut och eventuellt svar på frågor om UFO-mysterierna som har visats under de sista åren...hoppas jag i alla fall. Har någon sett den sista avsnittet? Vad tyckte du (utan att avslöja för mycket)? Det hoppas jag med. Men det känns så onödigt med de avsnitt som sänds nu, de känns bara som utfyllnad innan The Truth kommer. Hmm.... Jag håller med Bromma_Herman. Serien är knappt inte skrämmande längre.. förutom avsnittet Scary Monsters som Excelsior nämnde. Fast Doggett är okej! Han påminner mej jämt om T-1000 i Terminator 2. Det var meningen att jag skulle ha sett gårdagens avsnitt men det blev inte så för jag... eh, ja, säsong 9 är inte så spännande längre. Jag såg bara sista kvarten ungefär, och det ångrar jag faktist för jag har alltid gillat Lone Gunmen! De var verkligen en tillgång för serien eftersom de var till så stor hjälp för Mulder och Scully. Så det var jättesynd att de dog, precis som Deep Throat i slutet på säsong 1. Minns ni honom?
Excelsior Postad 30 September, 2003 Rapport Postad 30 September, 2003 Arkiv X är totalt skit med Dogget. Tycker Tv4 ska reprisera med Mulder! Avsnittet som gick innan Where no fan has gone before var dock riktigt bra. Varför jag tycker att Arkiv X har blivit skit med dogget: Hälften av avsnitten är bara såp-opera Många avsnitt är inte ens spännande Jag kan sova efter att ha sett Arkiv X Säga vad man vill om Doggett, men du måste hålla med om att Robert Patrick är, och kommer alltid att vara en bättre skådis än David Duchovny. Patrick spelar sin roll med engagemang, medan Duchovny var ungefär lika engagerad som William Hurt i "Den tillfällige turisten". Håller med Nina Janeway. Att Patrick varit med i "T2" säger väl nästan allt.
Quiet Postad 3 Oktober, 2003 Rapport Postad 3 Oktober, 2003 Jag såg bara sista kvarten ungefär, och det ångrar jag faktist för jag har alltid gillat Lone Gunmen! De var verkligen en tillgång för serien eftersom de var till så stor hjälp för Mulder och Scully. Så det var jättesynd att de dog, precis som Deep Throat i slutet på säsong 1. Minns ni honom? *snyft* vilken tur att det bara inte är jag som sörjer dem. Jag var på gränsen till tårar när de stod bakom den där brand-dörren och blev infekterade med det elaka viruset. De fick ju en egen TV-serie i USA, men vad jag förstår gick den inge vidare, och lades ner efter drygt en säsong.
StarTrekin Postad 4 Oktober, 2003 Rapport Postad 4 Oktober, 2003 Jag såg bara sista kvarten ungefär, och det ångrar jag faktist för jag har alltid gillat Lone Gunmen! De var verkligen en tillgång för serien eftersom de var till så stor hjälp för Mulder och Scully. Så det var jättesynd att de dog, precis som Deep Throat i slutet på säsong 1. Minns ni honom? Va! Lone gunmen döda? Jag har inte sett på arkiv X sedan...öh... väldigt länge. Jag hade tänkt och titta i måndags eftersom The Lone Gunmen var med, jag är glad att jag inte gjorde det. Synd att de tar bort alla roliga personer ur serien. Jag älskade deras paranoia! :gråter: Lone Gunmen R.I.P
Excelsior Postad 6 Oktober, 2003 Rapport Postad 6 Oktober, 2003 Dock så kändes deras död ganska onödig. De hade ju t ex kunnat slå ner "the bad guy", ta några steg åt sidan, och sedan fälla ner brandväggen. Det verkade nästan som om de ville bli martyrer. Dessutom förväntade jag mig att om de nu skulle dö, så skulle det vara CIA eller NSA som stod för det, inte något löjligt terrornätverk.
Dahlberg Postad 6 Oktober, 2003 Rapport Postad 6 Oktober, 2003 De fick ju en egen TV-serie i USA, men vad jag förstår gick den inge vidare, och lades ner efter drygt en säsong. Precis... 13 avsnitt finns... Ganska kul serie faktiskt... Hyfsatt bissar ibland, men jag satt nästan i helsen efter första avsnittet, som sändes 4 mars 2001, där en hemlig, givetvis statlig, instans försöker krascha en jumbojet, med passagerare och allt, in i WTC, för att kunna skylla på och förklara krig mot terrosristländer, för att öka vapenhandeln.... :blink: Kul serie annars...
Karl Postad 6 Oktober, 2003 Rapport Postad 6 Oktober, 2003 Vet någon om man kan köpa TLG i sveriga någonstanns?
ickamicka Postad 6 Oktober, 2003 Rapport Postad 6 Oktober, 2003 Jag håller med alla andra, Arkiv X börjar verkligen spåra ur nu. Dagens avsnitt var ju helt underligt, inte så mycket ArkivX-stil... Men jag är glad att det inte var Mulder Nä, serien var helt klart bäst när Mulder var med och inte Agent Doggett och Agent Reyes. Fast även om jag tycker att serien helt spårat ur vill jag ändå se resten av säsongen ut. För att se hur den slutar, om det är ett dåligt eller bra slut. Om allt löser sig..
Excelsior Postad 7 Oktober, 2003 Rapport Postad 7 Oktober, 2003 Jag gillade faktiskt gårdagens avsnitt. Det var kul att gissa vem den mystiske, brände snubben var. När Skinner pratade om "hur kan kunde överleva att bli skjuten" var min första tanke att det var Alex Krycek. Jag blev ganska förvånad när det visade sig vara Jeffrey Spender, han var den siste jag trodde att det var. Han var ju alltid så skeptisk till Mulder och Arkiv X. Återigen så tyckte jag att det var löjligt när någon ville vara martyr. Att Scully adopterade bort sitt barn verkade totalt meningslöst. En enkel adoption lär nog knappast hindra utomjordingarna ifall de verkligen vill ha tillbaka babyn.
Nina Janeway Postad 7 Oktober, 2003 Rapport Postad 7 Oktober, 2003 :blink: Vaaa? Jösses vad långsam jag är med att förstå samband. Jag såg gårdagens avsnitt, men jag tänkte inte längre än att det var ett helt nytt par som tog hand om William. Först nu förstår jag att han blev bortadopterad! :o Slow brain... Men Excelsior har rätt, vad hjälper det att Scully adopterade bort honom? Det finns fortfarande folk som vill ha tag i honom och de lär inte ge sig för det spelar väl ingen roll var han är nånstans! Som jag ser det så kommer detta bara att göra det ännu värre. William är inte längre under sin mammas beskydd (inte i lika stor utsträckning), och det kommer definitivt att ske skumma saker med de nya föräldrarna. Det märkte jag direkt när jag såg mobilen (ovanför babysängen) svängde, för då kom jag att tänka på avsnittet Nothing Important Happened Today. Jag blev också ganska förvånad över att det var Jeffrey Spender, jag trodde faktist för ett ögonblick att det var Mulder. Men det är så sant som T-1000 (er, Doggett :P) sa: "Sanningen om det som är sant, och det som vi vill ska vara sant, överrensstämmer inte alltid" David Duchovny och Robert Patrick är ungefär jämlika vad gäller skådisprestationer, tycker jag.
Karl Postad 9 Oktober, 2003 Rapport Postad 9 Oktober, 2003 (redigerade) Jag satt och funderade på varför dom okända personerna hade William med...men utomjordingarna kommer ju ändå hitta honom enligt den brännskadade killen... Redigerad 9 Oktober, 2003 av Lt. Karl
Nina Janeway Postad 15 Oktober, 2003 Rapport Postad 15 Oktober, 2003 Okej, måndagens avsnitt var också det en utfyllnad. Inte så märkvärdigt, och inte det minsta övernaturligt över det. Schizofreni är ju faktist ett "normalt" fenomen I skrivande stund så har jag glömt bort vad nästa avsnitt handlar om, men det känns som att The Truth blir den stora mastodont-avslutningen som alla väntar på. Jag läste faktist en sammanfattning av avsnittet, fylld med spoilers, men jag läste den inte noga så jag har förträngt det mesta *L* Och avsnittet är ju faktist både 9x19 och 9x20 i ett, så detta innebär most likely att vi får se det den 27:e oktober! Jag kan redan nu säga att jag faktist kommer att sakna Arkiv X, men att man ska lägga ner en serie innan den riskerar att bli för tjatig.
Aliline Postad 15 Oktober, 2003 Rapport Postad 15 Oktober, 2003 Jag fattade inte riktigt slutet på måndagens avsnitt, vem var det som dödade Luke? Var det Brad Follmer eller den andra, han i maffian? Lite kommer man ju sakna Arkiv X, jag har varit med från första avsnittet och sett så gott som alla avsnitt. Serien har ju varit en del av vardagen de senaste nio åren. Arkiv X känslan försvann lite med Mulder. Serien borde kanske ha avslutats då för det blev inte likadant sedan. OT - Det var Robert Patricks riktiga fru som spelade John Doggets ex fru.
Aliline Postad 18 Oktober, 2003 Rapport Postad 18 Oktober, 2003 VIKTIG INFORMATION!! för alla arkiv-x fans Sista avsnittet av Arkiv X kommer att visas lördagen den 25 oktober kl 21.30. Alltså det absolut sista avsnittet av serien, The Truth. Då är Mulder med igen och det ska bli spännande hur de avslutar serien.
thestargaze Postad 20 Oktober, 2003 Rapport Postad 20 Oktober, 2003 (redigerade) Äntligen! Är du säker på att det är den sista avsnittet? Jag som trodde att det skulle dröja ett tag till innan sista avsnittet. :blink: Då är alltså dagens Arkiv X den näst sista! Redigerad 20 Oktober, 2003 av Captain Mariah
ickamicka Postad 20 Oktober, 2003 Rapport Postad 20 Oktober, 2003 Äntligen! Är du säker på att det är den sista avsnittet? Jag som trodde att det skulle dröja ett tag till innan sista avsnittet. :blink: Då är alltså dagens Arkiv X den näst sista! På lördag kl 21.30 sänds det allra sista ArkivX-avsnittet.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu