Mr Borg Postad 21 Oktober, 2003 Rapport Postad 21 Oktober, 2003 Otroligt!! Jag såg näst sista avsnittet av arkiv X igår. Det var första gången jag såg ett avsnitt som man fick lite förklaring på vad som pågick, och en tydlig upplösning. Annars brukar det ju alltid sluta utan förklaring!
Karl Postad 21 Oktober, 2003 Rapport Postad 21 Oktober, 2003 Kan nån kanske förklara här eller skicka ett PM hur avsnittet slutade...sommnade lite pinsamt dom sista 20minuterna :rodna: . Kommer David Duchovny gästa eller kommer det bli ett avsnitt då han bara måste gömma sig igen? Kommer sakna arkiv X så grymt mycket. Man har ju sett det ett bra tag nu + att man har lite avsnitt hemme i filmhyllan.
Aliline Postad 22 Oktober, 2003 Rapport Postad 22 Oktober, 2003 Kommer David Duchovny gästa eller kommer det bli ett avsnitt då han bara måste gömma sig igen? HANDLING The Truth Mulder är anklagad för mord och ställs inför rätta. Men han får stöd av en grupp vittnen som menar att alltsammans är en konspiration från regeringshåll. från tv4.se
Karl Postad 23 Oktober, 2003 Rapport Postad 23 Oktober, 2003 Kommer David Duchovny gästa eller kommer det bli ett avsnitt då han bara måste gömma sig igen? HANDLING The Truth Mulder är anklagad för mord och ställs inför rätta. Men han får stöd av en grupp vittnen som menar att alltsammans är en konspiration från regeringshåll. från tv4.se Tänkte inte att kolla på TV4 , sorry.
Bromma_Herman Postad 26 Oktober, 2003 Rapport Postad 26 Oktober, 2003 Sista avsnittet - Dåligt avslut Why are you doing this to me, Great Picard of the Sky! Why? Ville se hur allt slutade. Trevligt att se nostalgi genom allt som hänt genom X-Files och vart allt till slut ledde. Jag har alltid undrat varifrån Svarta Cancern kom...
Excelsior Postad 26 Oktober, 2003 Rapport Postad 26 Oktober, 2003 ingen idé att sätta spoilervarning nu när serien är död... :P Jaha, så har man då sett The Truth. Men jag tyckte bara att avsnittet snarare sammanfattade alla frågorna istället för att svara på dem. Dessutom blev det ganska rörigt med allt på en gång och till slut kunde jag inte skilja på hybrider, supersoldater och allt var det nu var. ;) Kärt återseende av Krycek, Cigarette-smokling-man, Lone Gunmen och X. Blev besviken då det visades att Kersh var "snäll", hade hoppats att det äntligen fanns en som var rätt igenom "ond". Slutet kändes ganska kortfattat och Reyes repliker och tal kändes extremt löjliga och sega. Nu återstår bara att se vad som händer 22 dec 2012.
Mr Borg Postad 27 Oktober, 2003 Rapport Postad 27 Oktober, 2003 Sista avsnittet var ju inte så oväntat att det skulle lämnas ouppklarat. Det är ju trots allt arkiv X! Kul att Mulder var med dock, bra avslutande på det sättet. Sedan är det ju det där med sanningen, många är ju rädda för den, och jag tror dock Mulder öppnade upp ögonen för somliga som tidigare varit rädda för att konfrontera just sanningen. Tyckte det var både bra och dåligt avslut, lite blandade känslor sådär.
thestargaze Postad 27 Oktober, 2003 Rapport Postad 27 Oktober, 2003 Nu återstår bara att se vad som händer 22 dec 2012. * SPOILER VARNING * Jag undrar om de planerar att göra en sista film någon gång i framtiden. De berättade ju att invasionen kommer att ske den 22 dec 2012. Jag skulle gärna vilja veta om jordens invånare överlever. :o Jag HOPPAS att de gör en uppföljare.. Vi få väl se!
Karl Postad 27 Oktober, 2003 Rapport Postad 27 Oktober, 2003 Man kan ju alltid undra varför sista avsnittet slutade som en fråga...kanske för att som vanligt man skall kunna göra en uppföljare som man redan vet säker kommer att bli kass. Det finns tyvärr inte många uppföljare som är särskilt bra. IMM tycker jag man skall sluta med flaggan i topp, så som arkiv x nästan gjorde. Den sista frågan som man lämmnade tycker jag skall finnas kvar så man har något att grunna på.
Pjotr'k Postad 28 Oktober, 2003 Rapport Postad 28 Oktober, 2003 Att det var en religiös anknytning i sista scenen gillade jag. Det var ju inte hårt knutet till just kristendomen, trots att Scully är kristen, utan det var väl mer till tron på människan och att människan, om den går samman och samarbetar med alla goda krafter, kan ordna det väl för sig. Det finns hopp. Jag har inte följt Arkiv X sedan säsong 1 (bara något avsnitt då och då), men kände att serien verkligen slutade med flaggan i topp. Att den slutar med en fråga kändes kanske lite sorgligt, men det grundar ju då sannerligen för en uppföljning på något sätt.
Lady Mercury Postad 30 Oktober, 2003 Rapport Postad 30 Oktober, 2003 Vad som är kul med slutet är är som sagt att det slutade som en fråga, de har ju planer på att göra X-files filmer då är det bra att det slutade som det gjorde. Har inte heller sett "varenda" avsnitt, vilket är rätt kul, det betyder att jag har fortfarande X-files avsnitt kvar att se
Karl Postad 31 Oktober, 2003 Rapport Postad 31 Oktober, 2003 Vad som är kul med slutet är är som sagt att det slutade som en fråga, de har ju planer på att göra X-files filmer då är det bra att det slutade som det gjorde. Har inte heller sett "varenda" avsnitt, vilket är rätt kul, det betyder att jag har fortfarande X-files avsnitt kvar att se Vart har du hittat informationen om att det skall bli fler Arkiv X filmer? Vilka skulle vara med i en sådan eventuel film?
Excelsior Postad 3 November, 2003 Rapport Postad 3 November, 2003 Fast helt slut är det inte med Arkiv X. För oss som missat de första säsongerna går gamla repriser av serien på TV4+ på fredagar.
Karl Postad 4 November, 2003 Rapport Postad 4 November, 2003 Funderar på att spara så att jag kan köpa en X-Files box om d finns i sverige...fast först måste jag spara till TNG boxarna ;)
Nina Janeway Postad 4 November, 2003 Rapport Postad 4 November, 2003 Jag håller med Excelsior. Jag hade höga förväntningar på The Truth, och de uppfylldes delvis. Jag vet dock inte vad jag ska säga riktigt, eftersom det var så plötsligt att Mulder kom tillbaka. Det var spännande att återse gamla karaktärer i form av spöken, och väldigt oväntat att Kersh skulle hjälpa Mulder att rymma! När avsnittet var slut, kändes det som "var det allt?". Exakt samma känsla som jag hade när jag hade sett färdigt Terminator 3. The Truth bäddar verkligen för en uppföljare, även om man som Lt Karl kan tycka att den avslutande repliken "Kanske finns det hopp." ska lämnas till att grunna vidare på. Jag vill definitivt ha en uppföljare, men inte än på ett tag. Chris Carter och manusförfattarna får vila upp sig nu, och tänka till ordentligt om en eventuell andra långfilm. Fast å andra sidan så visades detta sista avsnittet i USA år 2002.. (eller var det 2001?) så de har fått liiiite tid att tänka. The Truth var spännande, och definitivt lika bra som exempelvis Nothing important happened today. Fast jag hade förväntat mig mer. Betyg: =/\= =/\= =/\=
Lady Mercury Postad 5 November, 2003 Rapport Postad 5 November, 2003 Har ingen precis källa när det gäller film om X-files, har bara läst interjuver och artiklar om det och allting vertkar peka på att filmer kommer att göras. Men som Nina Janeway säger så hoppas jag att de tar tid på sig och skriver ett bra manus så man får en riktigt bra film!
Karl Postad 11 November, 2003 Rapport Postad 11 November, 2003 David Duchovny (felstavat?) var med i "Sex in the city" igår. Han spelade en psyk patient som hade rymmt och som då hade fått för sig att söka upp sin gamla flickvän från highschool som råkade vara Carrie. Han spelade VÄLDIGT stelt, men han ser likadan ut i alla filmer så det är inte svårt att känna igen honom tycker jag.
Aliline Postad 18 November, 2003 Rapport Postad 18 November, 2003 Har ingen precis källa när det gäller film om X-files, har bara läst interjuver och artiklar om det och allting vertkar peka på att filmer kommer att göras. Men som Nina Janeway säger så hoppas jag att de tar tid på sig och skriver ett bra manus så man får en riktigt bra film! Det finns ett rykte om att nästa arkiv x film kommer att visas 2005. Det är ej officiellt. coming together in the next 12 months for a 2005 release länk
speck Postad 21 November, 2003 Rapport Postad 21 November, 2003 Kommer Tv4 sända repriser på arkiv x? :vulcan:
ickamicka Postad 21 November, 2003 Rapport Postad 21 November, 2003 Kommer Tv4 sända repriser på arkiv x? :vulcan: Skulle de inte sända från börja, men på Tv4+? Eller har jag hört helt fel nu? Jag kommer inte ihåg...
Lady Mercury Postad 21 November, 2003 Rapport Postad 21 November, 2003 Tv4+ sänder repriser från början på fredagar...
Excelsior Postad 28 November, 2003 Rapport Postad 28 November, 2003 Tv4+ sänder repriser från början på fredagar... Just det. Och nu kommer TV4 även att visa repriser av Arkiv X på tisdagar, med start redan nu på tisdag. Fast jag vet inte vilken säsong. Det blir med andra ord mycket Arkiv X-repriser framöver.
Thalaxian Postad 25 April, 2004 Rapport Postad 25 April, 2004 En liten tråd i Arkiv X temat. De tre datanördarna alias Lone Gunmen har fått en egen TV-serie som kanske en del vet. Den börjar ikväll på TV4 fem minuter över midnatt.
Karl Postad 25 April, 2004 Rapport Postad 25 April, 2004 Jag har trott att det var en typ läskig serie som arkiv x...men det är ju en dramakomedi. Undrar vart detta skall leda <_<
Thalaxian Postad 25 April, 2004 Rapport Postad 25 April, 2004 Marknaden är kanske lite mätt på just Arkiv X stuket just nu. De tre datanördarna är ju lite komiska så det kanske är en bra serie? Mend et rä för tidigt att säga än. Jag tänkter i alla fall titta för att kunna göra mig en egen bedömning. Kan ju vara kul att diskutera serien här sen. Men det kanske passr bättre i ett eget ämne. Vad tror ni forumledare om det? Eller ska det stanna under Arkiv X?
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu