Jump to content

40 members have voted

1. 1.

• Ja
      19
    • Nej
      2
    • Kanske, om SW:arna bjuder på muffins
      18

Recommended Posts

• Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jag gillar både Star Trek och Star Wars, fast på filmerna så slår faktiskt "Empire Strikes Back" "First Contact". Fast bara lite...plus att battle of Hoth är GRYM! Samma sak med asteroidbältet.

På exempel på ST vs. SW så har jag en kompis som är total Jedi (i.e. han konverat så snart den blir erkänd som religion i Sverige), men jag har lyckats få honom att se "First Contact" och "Voyage Home". Och de tyckte han ju var bra :) Måste få han att se "Undiscovered Country" bara...

Jag kommer i alla fall vara Trekker för livet, det kan jag säga helt klart.

Posted

Det behöver man inte, George Lucas har alltid mening med allt han gör. En del förstår det och andra inte. Men nu är denna tråden lite OT, det är inte om nya och gamla trolgin det handlar om....

Posted

Episode I var helt okej sci-fi, medans II var KLART bättre! Älskar 10-minuters jakten genom Coruscant.

Dock får jag hålla med om att inte är lika bra som de gamla, fast Episode II är nog bättre än VI...lite i alla fall...

Posted
Alla tycker ju olika. Jag gillar långt ifrån allt i Star Trek heller....

Men tycker att SW och ST har mycket bra att erbjuda med=)

ja, SW och ST är dom bästa serierna/filmerna som någonsins gjorts

Posted

Håller med om att jakten var fett cool men ep 1 o 2 känns lite väl mkt som datorspel. Sedan tycker jag inte att det finns karaktärer som man fastnar för/gillar lika mkt som i ep 4-6

Posted
Död åt excelsior!

Leve episode 1 !

Vad kan omöjligen vara bra med en film som handlar om Dart Vader som snorig tioårig slav-pojke? Min respekt för Star wars dalade i och med ettan. Den ända bra karaktären i Episod 1 var Qui Gon Jin, och han... nej, menar inte att spoila. Men de flesta vet ju vad som hände med han.

Kalla mej gärna bakåtsträvare, men jag föredrar den äldre triologin. :D

Posted

Jag håller med Excelsior, hade Luke eller Han Solo dött i ANW hade jag blivit lessen o kinkig men när Qui-Gon dog så brydde man sig inte så mycket.

Posted

Likheten mellan Star Trek-filmer och Star Wars-filmer är att de antingen är jättebra eller jätteusla. I båda fallen så tycker jag faktiskt att de flesta filmer är jättebra, undantagen är som sagt SW: Episod 1och ST: The (slow)motion picture. :lol:

Men tillbaka till ämnet... Jag tycker absolut att SW och ST fans kan leva i fred. Det verkar som om det är flera här än jag, som är fan till båda. Det var tack vare SW som jag fastnade för ST. Så har det säkert gått till för många.

Posted

Det gjorde det inte för mig. Tycker det är STOR skillnad mellan St och SW, det ena är ju scifi och det andra är ju saga. Men jag finner mycket glädje i dessa serier/filmer måste jag säga. Det åberopar och berikar mig väldigt mycket måste jag säga, vad skulle livet vara utan dessa?

Posted
Det gjorde det inte för mig. Tycker det är STOR skillnad mellan St och SW, det ena är ju scifi och det andra är ju saga. Men jag finner mycket glädje i dessa serier/filmer måste jag säga. Det åberopar och berikar mig väldigt mycket måste jag säga, vad skulle livet vara utan dessa?

Vaddå, finns det ingen scifi i Star Wars? <_<

Posted

De i Ep I-II är ju mesar! Där kan man ha skeppen som speglar! Om man vill ha rena och kvalitetsskepp (ursäkta uttrycket) finns star trek. Men star wars ska VA SKITIGT!!! LOL

*Vet att jag låter som en pysokopat nu, men så är det.*

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...