Gå till innehåll

40 medlemmar har röstat

1. 1.

• Ja
      19
    • Nej
      2
    • Kanske, om SW:arna bjuder på muffins
      18

Rekommenderade inlägg

Postad

Varför ska det vara skitigt? Tycker det är bra, speglar den fina världen till en början, och sedan blir det skitigare och skitigare ju ondare det blir! Tycker jag är rätt genialiskt. Kul att se hur han kommer göra i III an

• Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Förstår Warbirds poäng, de gamal filmerna är bra eftersom de är ganska skitiga, och verkligheten är ju gnaksa skitig då och då. Fast jag älskar ändå Episode II :)

Här är en länk till en recension på Episode II DVD:n , i fall ni vill se.

Postad

Det var därför jag hade med det alternativet i pollen. Eftersom det är deras(vår) national rätt. Man har alltid en muffin med sig var på premiärer och andra högtids tillfällen.

Postad

Den här diskussionen börjar spåra ur nu. Dags att återgå till ämnet. Ingen mer sirap eller något, då får vi starta en ny tråd om det. Om Trekker nationalrätt.

Här är det kriget/vänskapen mellan SW och ST som gäller!

Då kan jag passa på att säga: Jag gillar både SW och ST ungefär lika mycket, men kanske ST lite mer. Men jag tycker Trekker folket är roligare än Sw:are. Det kanske är en smaksak? Men det är min uppfattning.

Men om det någonsin kommer att bli fred mellan oss...Det återstår att se,,,,

Postad
Heh... vi flår dricka nåt orange som ska vara kanar... :D

Kanar är inte orange utan mer brunt och ganska tjockt.

Detta är OT men det är svar på en sak som är sagt som inte är rätt och jag tycker inte att den bör tas bort då det bara är en rättning samt då det andra fick vara kvar.

Postad

Än så länge tycker jag att det har varit 5 sidor med ganska likartade argument, för att vi skulle kunna leva ifred. Kan man inte få höra lite anledningar till varför vi inte skulle kunna det? (Det är ju faktiskt en person som har röstat nej.)

Postad

Okej, jag vet inte hur bra argument det här är, men jag själva är både Trekker och SW-fan. Om jag nu skulle vara schizofren skulle jag inte ha ihjäl mig själv för det, eftersom det båda är sci-fi.

Postad

Båda är inte alls SciFi. Star wars är fortfarande en SAGA(refererar till vad är SciFi diskussionen).

Jag kan nog förstå varför det är en här som inte gillar Star Wars, de fansen är ju inte speciellt snälla mot oss kan jag ju inte påstå.

Jag älskar filmerna alltså hur mycket som helst, men som sagt börjar ha mer och mer svårt för folket, deras respektlöshet.

Postad

Jag förstår inte vad ni får detta ifrån.

Nu är jag inte direkt Trekker, så jag kan inte säga hur det känns från andra sidan, men jag kan ju iaf upplysa er om att SW-fans inte vill någon något illa, vi bara bråkar med Trekkers på skoj. Jag trodde att detta var en ömsesidig grej.

Det är klart att det finns små rötägg som har svårt att acceptera det de själva inte brinner för, men det beror isf på personen i fråga, inte på fansen i stort. Och rötägg finner man på båda sidor....

Jag vill tillägga en sak: Ni kanske retar er på att folk kallar er "Trekkies", men jag tror att många säger så därför att det faktiskt är mer vedertaget bland icke-Trekkers att säga Trekkie. Jag trodde, tills för nån månad sen, att det var så ni ville bli kallade.

Postad

Jo, du har väl rätt... Fast SW-fans är mer socialt accepterade efter som SW-filmerna är så stora, har spelat in massa med pengar etc., samt för att de flesta tror att Star Trek är endast TOS. Jag var själv sådan, tills jag såg ett eller två avsnitt utav DS9 omkring 95-96, och sedan blev ordentligt fast i och med Voyager. Sedan har det bara rullat på :)

Målet är alltså att göra Trekkers mer socialt acceptabla (eller resten mindre acceptabla :P ).

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...