Mister Borg Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Jag tycker det personligen. Jag är både SW och ST fan. Det är ju inte riktigt samma genre heller. Star Trek är ju Science och Star Wars är fantasy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 man kan väl gilla båda? fram tills för några år sen gilla jag star wars mer (vilket man kan se i mina bokhyllor... massa serier, facböcker o leksaker) men nu när jag är med i sthlm trekkers gillar jag star trek mer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Varför inte, liksom? Jag är både trekker och jedi. (Men jag röstade ändå på muffins-alternativet. ;)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Klart vi ska kunna leva i fred. Varför skulle vi inte det. Bara för att man gillar det ena behöver man ju inte utesluta det andra. Själv gillar jag båda även om jag gillar Star Trek mer. Jag röstade dock på muffinsalternativet för jag älskar muffins. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Naturligtvis! Jag e både och, Har Star Trek vs Star Wars mod till Star Wars Armada men där brukar min Super Star Destroyer vara så bra så att man borde väl nästan pröva med TIEs mot en Klingon Bird of Prey. Det var lite tråkigt när min SSD förstördes av en (Herregud) Defiant som lyckades undkomma samtliga laserskurar som jag skickade mot den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Muffins är ju alltid gott Så jag röstade på det, men jag tycker det är självklart att man kan gilla båda/leva i fred med folk som gillar SW om man är trekker och tvärtom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 4, 2002 Report Share Posted August 4, 2002 Mark Hamill (han som spelade Luke Skywalker) vore stenhård som kapten i Star Trek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Hm.... Tveksamt. Möjligen som amiral, han är ganska ansvarsfull. Han Solo får bli kapten istället! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Fram med muffinsen bara. Många St-fans gillar ju även SW. Däremot finn det många Sw-fans som inte alls tycker om ST. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 5, 2002 Report Share Posted August 5, 2002 Ja det är mysko.... Trekkarna gillar SW, men SW-arna verkar hata trekk, undrar varför... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister Borg Posted August 6, 2002 Author Report Share Posted August 6, 2002 Ja det är mysko.... Trekkarna gillar SW, men SW-arna verkar hata trekk, undrar varför... Bra fråga faktiskt ja. Jag är ganska annorlunda faktiskt. Jag har varit SW fan längre än Trekker. Är med på Star Wars forumet: boards.theforce.net Där finns än liknande röstning och jag kan säga att den är inte lika positiv som vår är..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister Borg Posted August 6, 2002 Author Report Share Posted August 6, 2002 Jag gjorde denna röstningen för att se hur ni skulle reagera nämligen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 6, 2002 Report Share Posted August 6, 2002 Hm... kan jag få adressen till den där sidan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister Borg Posted August 7, 2002 Author Report Share Posted August 7, 2002 Hm... kan jag få adressen till den där sidan? boards.theforce.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 8, 2002 Report Share Posted August 8, 2002 Tackar. Även om det var utformat på ett sätt som gör det nästan omöjligt att komma in i det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 8, 2002 Report Share Posted August 8, 2002 Liten Sketch. Darth Vader går omkring på bryggan (på sin Destroyer) och en Borgkub kommer. Borgerna anropar skeppet och säger: "We are the Borg....Wait, detecting alien tech on that ship. They will be assimilated." Vader stryper Borgen och skickar iväg alla TIE Skvadroner. Kuben låser Superstjärnkryssaren med en traktorstråle och sedan assimilerar de tre TIE Bombare. Vader svarar borgen: "I am Lord Vader! Lord Vader of the United Empire of Planets.........., Mr du-med-konstiga-ränder-i-ansiktet( :klingon: ). Lås en phaser....Jag menar laser på kuben. Engage.........." TheForce är en Star Wars sida för övrigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister Borg Posted August 11, 2002 Author Report Share Posted August 11, 2002 Tackar. Även om det var utformat på ett sätt som gör det nästan omöjligt att komma in i det. Jag hade inga problem med att komma in där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 11, 2002 Report Share Posted August 11, 2002 Jag testade igen och registrerade mig. Det gick! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 14, 2002 Report Share Posted August 14, 2002 Jag förstår inte varför ST och SW-fans ska behöva bråka. Jag tittar på ST och SW, även på Farscape, B5, Earth: Final Conflict (bara några avsnitt) och många andra serier som finns där ute. Men muffins är gott så ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 15, 2002 Report Share Posted August 15, 2002 Glöm inte V. Huuh. Vilka aliens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister Borg Posted August 17, 2002 Author Report Share Posted August 17, 2002 PÅ tal om muffins ja. Ska inhandla SW och ST cookbook nu när man får pengar. Det är ju skit cool´t. Vad sägs om Darth Mault. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 17, 2002 Report Share Posted August 17, 2002 Dath maulth??? Vad är det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 18, 2002 Report Share Posted August 18, 2002 Är det inte lite utanför ämnet nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 18, 2002 Report Share Posted August 18, 2002 Temat för diskussionen är:Kan Trekkers och SW fans leva i fred? Skoldiskussioner och recet hör alltså inte hit. Stanna kvar i ämnet, så blir det lätare att följa en vettig diskussion. Om ni vill diskutera skolstart eller muffinsrecept - använd den förträffliga PM-funktionen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister Borg Posted August 18, 2002 Author Report Share Posted August 18, 2002 Temat för diskussionen är:Kan Trekkers och SW fans leva i fred? Skoldiskussioner och recet hör alltså inte hit. Stanna kvar i ämnet, så blir det lätare att följa en vettig diskussion. Om ni vill diskutera skolstart eller muffinsrecept - använd den förträffliga PM-funktionen. Det blev väl lite utanför ämnet nu ja. Jag frågade lite på star wars forumet om denna fråga. För vissa SW:are så är det så att de har inget emot Trekkers, men de gillar att driva med oss en del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts