Turambar Posted August 18, 2002 Report Posted August 18, 2002 men de gillar att driva med oss en del. driva????????????? med oss???????? HUR?
Warbird Posted August 19, 2002 Report Posted August 19, 2002 Hm... Hur många klingoner krävs det för att skruva i en glödlampa? Två, en som skruvar i den och en som hugger ner den andre och tar åt sig äran. Sånt tror jag.
ickamicka Posted August 19, 2002 Report Posted August 19, 2002 Hm... Hur många klingoner krävs det för att skruva i en glödlampa? Två, en som skruvar i den och en som hugger ner den andre och tar åt sig äran. Sånt tror jag. det har inte med ämnet att göra. OT så det stinker om det!!!!
Mister Borg Posted August 20, 2002 Author Report Posted August 20, 2002 Vi får väl göra en humor tråd istället, där vi kan skriva sådant. Vet inte varför en del SW:are gillar att driva med oss. Det kanske är för det är tacksamt att göra det? Jag måste erkänna att jag blir mer och mer Trekker för varje dag som går. Vi får väl retas tillbaka då kanske?
Crayle Posted August 20, 2002 Report Posted August 20, 2002 På premiären till star wars ett i USA gick trekkers runt med skyltar som sa "Yoda is a puppet" det var lite kul...
Vulcan_Tuvok Posted August 22, 2002 Report Posted August 22, 2002 Jag tycker både om Star Trek och Star Wars. Det fungerar hur bra som helst.
Me Posted August 27, 2002 Report Posted August 27, 2002 Jag tycker både om Star Trek och Star Wars. Det fungerar hur bra som helst. Precis! ;)
The Borg Posted August 27, 2002 Report Posted August 27, 2002 Ja.. Tycker inte det är så mycket skilnad på dom.. Båda är uppdiktade historier.. Båda i rymdmiljö... Som barn minns man när man sprang runt med ljus svärd och fäktade.. Så detta med att ena är bättre än den andra tycker jag inte riktig passar då båda är sci-fi....
Essray Posted August 27, 2002 Report Posted August 27, 2002 Jag har aldrig sett SW, väntar på att alla delar ska komma ut så att man kan se den i ordning. Fast det är klart får man muffins kan man kanske ändra sig.
Turambar Posted August 27, 2002 Report Posted August 27, 2002 Jag har aldrig sett SW, väntar på att alla delar ska komma ut så att man kan se den i ordning. Fast det är klart får man muffins kan man kanske ändra sig. när du ser den ska du se den i ordningen 4.5.6.1.2.3. annars blir den inte lika bra (tex. när Luke träffar Yoda första gången)
Essray Posted August 27, 2002 Report Posted August 27, 2002 Det verkar ju änna konstigt att de har de nummer som de har isåfall. Ska det inte komma 7, 8, och 9 också?
Warbird Posted August 27, 2002 Report Posted August 27, 2002 Den här numrering blev som sagt lite konstig i SW. Men det hale går ut på att ep. IV-VI är "huvudstoryn", medans ep. I-III är den s.k "backstoryn". Jag gillar klart dom äldre filmerna bäst. Då inte Yoda hoppade omkring som en sprattelgubbe med nervryck. Speciellt bra är V och VI med den mer "mörka" handlingen, Imperiets uppgång, rebellernas kamp mot det mer och mer hotande Imperiet, slaget vid Hoth o.s.v. Jag hoppas INNERLIGT att dom låter bli att göra episode 7-9. Inte för att det är logiskt att göra det.
Essray Posted August 28, 2002 Report Posted August 28, 2002 Jag hoppas INNERLIGT att dom låter bli att göra episode 7-9. Inte för att det är logiskt att göra det. :vulcan: ?
Quiet Posted August 28, 2002 Report Posted August 28, 2002 Det verkar ju änna konstigt att de har de nummer som de har isåfall. Ska det inte komma 7, 8, och 9 också? Näe, Lucas har ju inte skrivit några manus till dem, Timothy Zhans (7-9) trilogi existerar än så länge bara i bokform. Och det kommer inte att bli några fler sw-filmer efter nr. III.
Crayle Posted August 28, 2002 Report Posted August 28, 2002 Det verkar ju änna konstigt att de har de nummer som de har isåfall. Ska det inte komma 7, 8, och 9 också? Näe, Lucas har ju inte skrivit några manus till dem, Timothy Zhans (7-9) trilogi existerar än så länge bara i bokform. Och det kommer inte att bli några fler sw-filmer efter nr. III. Man ska aldrig säga aldrig, det kanske blir mer filmer men inte Lucas som gör de. Som jag har hört så bygger Empires End på en tanke Lucas hade om del 7-9... Zahntrilogin suger IMHO, Empires End är mkt bättre. (kejsaren kommer tillbaka! Luke joins the dark side!)
Bromma_Herman Posted September 7, 2002 Report Posted September 7, 2002 Luke låtsas bara joina kejsaren, Men om Timothy Zahns böcker inte blir film då... ....Kanske jag överger Star Wars. Eller så gör jag en budgetversion själv med Micro Machines Actionfigurer. Starring: Lillebrorsans Actionman - Talon Kardee Träkloss - Lukes X-Wing Avbruten vinge från B-17 Modellflygplan - Millenium Falcon osv
Crayle Posted September 7, 2002 Report Posted September 7, 2002 Bromma, spojla inte, jag vet vad som händer med tanke på att jag har Dark Empire, men det finns dom som inte har det, och jag kvarstår i min synpunkt om att Heir to the Empire-trilogin suger, inga bra skurkar, halvtaskigt manus, "kloner" som man redan tröttnat på med mera...
Mr Borg Posted September 8, 2002 Report Posted September 8, 2002 Klart man kan!! Man ska ju se Star Wars från EP I om man ej sett dom innan, helt klart. Då har man chansen att se dom i korrekt ordning!!
Crayle Posted September 8, 2002 Report Posted September 8, 2002 Man ska iofs inte se ep 1 o 2 alls bara dom gamla filmerna, okej man kan se Darth Maul slåss., men inte mer, inga små miffo-Anakin ungar nej tack
Mr Borg Posted September 8, 2002 Report Posted September 8, 2002 Hmm Nu hamnade vi visst utanför trådens egentliga ämne...
Lars Muul Posted September 17, 2002 Report Posted September 17, 2002 Klart vi ska leva i fred! Frågan är dock vad man ska kalla en SW-fan(med tanke på att ST-fans har sitt "Trekker")....
Crayle Posted September 17, 2002 Report Posted September 17, 2002 Jag säger bara en sak Yoda is a puppet! Eller han var iaf....
Lars Muul Posted September 19, 2002 Report Posted September 19, 2002 Crayle: Bara för att du inte kan förmå dig att förstå PT behöver du inte förneka andra den glädjen. Skriv istället att DU inte vill se EpI-II!
Mr Borg Posted September 22, 2002 Report Posted September 22, 2002 Precis, smaken är ju som baken. Men bara för att vissa inte tycker om en viss genre/film så finns det uppenbarligen andra som gör det. EP I-II Är grymt bra på sitt sätt tycker jag. Kanske inte namnet Attack of the Clones kanske personligen sådär. Jag menar jag gillar väl inte allt inom Star Trek heller, men det finns andra som gillar dom bitarna. Generellt så gillar jag både Star Trek Och Star Wars lika mycket faktiskt.
Recommended Posts