Jump to content

40 members have voted

1. 1.

• Ja
      19
    • Nej
      2
    • Kanske, om SW:arna bjuder på muffins
      18

Recommended Posts

• Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hm...

Hur många klingoner krävs det för att skruva i en glödlampa? Två, en som skruvar i den och en som hugger ner den andre och tar åt sig äran.

Sånt tror jag.

Posted
Hm...

Hur många klingoner krävs det för att skruva i en glödlampa? Två, en som skruvar i den och en som hugger ner den andre och tar åt sig äran.

Sånt tror jag.

det har inte med ämnet att göra. OT så det stinker om det!!!!

Posted

Vi får väl göra en humor tråd istället, där vi kan skriva sådant.

Vet inte varför en del SW:are gillar att driva med oss. Det kanske är för det är tacksamt att göra det? Jag måste erkänna att jag blir mer och mer Trekker för varje dag som går.

Vi får väl retas tillbaka då kanske?

Posted

Ja.. Tycker inte det är så mycket skilnad på dom..

Båda är uppdiktade historier.. Båda i rymdmiljö...

Som barn minns man när man sprang runt med ljus svärd och fäktade..

Så detta med att ena är bättre än den andra tycker jag inte

riktig passar då båda är sci-fi....

Posted

Jag har aldrig sett SW, väntar på att alla delar ska komma ut så att man kan se den i ordning. Fast det är klart får man muffins kan man kanske ändra sig. :)

Posted
Jag har aldrig sett SW, väntar på att alla delar ska komma ut så att man kan se den i ordning. Fast det är klart får man muffins kan man kanske ändra sig. :)

när du ser den ska du se den i ordningen 4.5.6.1.2.3.

annars blir den inte lika bra (tex. när Luke träffar Yoda första gången)

Posted

Den här numrering blev som sagt lite konstig i SW. Men det hale går ut på att ep. IV-VI är "huvudstoryn", medans ep. I-III är den s.k "backstoryn". Jag gillar klart dom äldre filmerna bäst. Då inte Yoda hoppade omkring som en sprattelgubbe med nervryck.

Speciellt bra är V och VI med den mer "mörka" handlingen, Imperiets uppgång, rebellernas kamp mot det mer och mer hotande Imperiet, slaget vid Hoth o.s.v. :)

Jag hoppas INNERLIGT att dom låter bli att göra episode 7-9. Inte för att det är logiskt att göra det.

Posted
Det verkar ju änna konstigt att de har de nummer som de har isåfall. Ska det inte komma 7, 8, och 9 också?

Näe, Lucas har ju inte skrivit några manus till dem, Timothy Zhans (7-9) trilogi existerar än så länge bara i bokform. Och det kommer inte att bli några fler sw-filmer efter nr. III.

Posted
Det verkar ju änna konstigt att de har de nummer som de har isåfall. Ska det inte komma 7, 8, och 9 också?

Näe, Lucas har ju inte skrivit några manus till dem, Timothy Zhans (7-9) trilogi existerar än så länge bara i bokform. Och det kommer inte att bli några fler sw-filmer efter nr. III.

Man ska aldrig säga aldrig, det kanske blir mer filmer men inte Lucas som gör de. Som jag har hört så bygger Empires End på en tanke Lucas hade om del 7-9... Zahntrilogin suger IMHO, Empires End är mkt bättre. (kejsaren kommer tillbaka! Luke joins the dark side!)

• 2 weeks later...
Posted

Luke låtsas bara joina kejsaren, Men om Timothy Zahns böcker inte blir film då... :w00t:....Kanske jag överger Star Wars. Eller så gör jag en budgetversion själv med Micro Machines Actionfigurer.

Starring:

Lillebrorsans Actionman - Talon Kardee

Träkloss - Lukes X-Wing

Avbruten vinge från B-17 Modellflygplan - Millenium Falcon

osv

Posted

Bromma, spojla inte, jag vet vad som händer med tanke på att jag har Dark Empire, men det finns dom som inte har det, och jag kvarstår i min synpunkt om att Heir to the Empire-trilogin suger, inga bra skurkar, halvtaskigt manus, "kloner" som man redan tröttnat på med mera...

• 2 weeks later...
Posted

Precis, smaken är ju som baken. Men bara för att vissa inte tycker om en viss genre/film så finns det uppenbarligen andra som gör det.

EP I-II Är grymt bra på sitt sätt tycker jag. Kanske inte namnet Attack of the Clones kanske personligen sådär.

Jag menar jag gillar väl inte allt inom Star Trek heller, men det finns andra som gillar dom bitarna.

Generellt så gillar jag både Star Trek Och Star Wars lika mycket faktiskt.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...