Gå till innehåll
Pjotr'k

Fel i avsnitten, del 2

Rekommenderade inlägg

I (tror det e) Scorpion 1 eller 2. så säger seven "I will help you" (ungefär) men borgerna brukar ju inte säga "I" de brukar ju säga "we"  det kan vara ett fel...

det är i scorpion...

men hon kanske inte var en vanlig drönare...

Locutus säger ju också I (I am Locutus of Borg tex.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
men hon kanske inte var en vanlig drönare...

Locutus säger ju också I (I am Locutus of Borg tex.)

hon bordde ju vara en vanlig drönare eftersom hon heter Seven of Nine. eller hur!? annars borde hon la ha ett annat namn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
hon bordde ju vara en vanlig drönare eftersom hon heter Seven of Nine. eller hur!? annars borde hon la ha ett annat namn.

men hon ser inte ut som en vanlig drönare...

hon har naturliga händer, och ingen konstig "arm"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en annan sak som e lite konstig med i Voy ä: Sevens implantat å sånt tog det ju en evighet för dem att plocka bort. men Janeway, Torres å Tuvoks implantat gick att ta bort väldigt snabbt. det tycker jag e märkligt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
en annan sak som e lite konstig med i Voy ä:  Sevens implantat å sånt tog det ju en evighet för dem att plocka bort.  men Janeway, Torres å Tuvoks implantat gick att ta bort väldigt snabbt. det  tycker jag e märkligt...

men torres, tuvok och janeway var bara assimilerade en "stund", medans seven hade varit det i 18 år......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En ska som jag tänkt på är att i tos så säger kaptenen att haninte kan klara att hantera skeppet sjävl. Det syftar troligen på att man behöver frer för att flyga.

men i en så känns det som om det nästan bara behövs en person för att klara allt.

ex bara en som styr skeppet

och torpederna kunde inte avfyras från bryggar i tos det kan dom i Ent.

konstigt konstigt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
En ska som jag tänkt på är att i tos så säger kaptenen att haninte kan klara att hantera skeppet sjävl. Det syftar troligen på att man behöver frer för att flyga.

men i en så känns det som om det nästan bara behövs en person för att klara allt.

konstigt konstigt

det är kanske för att tos e äldre?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

konstigt konstigt

I TFF (tror jag det är?) så satte Scotty skeppet i automatiskt-läge så att dom kunde styra allt från bryggan och då borde ju en person kunna sköta hela skeppet, om den möjligheten fanns.

I ENT så laddas torpederna "manuellt" från armory, sen när dom är laddade så är det väll rätt så enkelt att skicka ett kommando från bryggan till armory för skjuta iväg torpeden. Tänk på att i ENT så har dom "vanliga" torpeder och i TOS (filmerna) så har dom photontorpeder, där är en stor skillnad på dom två, fanns photontorpeder i TOS, dom använde väll mest phasers? (längesen jag såg serien)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
I TFF (tror jag det är?) så satte Scotty skeppet i automatiskt-läge så att dom kunde styra allt från bryggan och då borde ju en person kunna sköta hela skeppet, om den möjligheten fanns.

Det var i ST:III- The search for Spock som han gjorde det. Det var också då han saboterade Excelsior. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det var i ST:III- The search for Spock som han gjorde det. Det var också då han saboterade Excelsior. :D

Ja just det, ja ja man kan ju inte komma ihåg allt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sen en anna sak.

Det är sagt att beama i warp är mycket mycket svårt och farligt. (de som bara sett voy vet inte detta då i voy beamar dom som dom vill)

Det går genom att exakt ha samma fart som det man beamar till (i warp) men då bårde det vara nästan omöjligt att beama i Quvanton slippstrean (se voy "hope and fear") men i det vasnittet är det ända som hindrar dom från att beama är att skurken har ett kraftfält på.

Men som jag sagt tidigare så verkar inte skaparan av voy bry sig så mycket om tidigare bestämda fakta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har hittat några tabbar i några TNG-avsnitt men de är rätt småroliga och knäppiga.

Encounter at Farpoint, säsong 1

I denna avsnitten gav datorn Riker en vägbeskrivning till holodäcket ( där Data finns). Datorn :"The next hatchway on your right"

Men Riker vände sig till vänster och gick rätt in i holodäcket :wacko:

Code of Honor, säsong 1

Under en stridscen med Yareena hade Yar ett vapen på vänster hand. När Yar beamade sig tillsammans med Yareena ombord på skeppet, då hade hon vapnet på höger hand. Jag törs inte tänka på vad som har hänt med vapnet under teleporteringsprocess. :wacko:

Hide and Q, säsong 1

I denna avsnitt bemade Riker och bridge-besättning sig på en okänd planet med hjälp av Q´s kraft. Då hade Data vanligt två guldprickar och en cirkelprick på sin uniform. När Q "bjöd" besättning på drinkar, då hade Data bara en guldprick :blink: på sin uniform under några ynka minuter... :wacko:

Conspiracy, säsong 1

I början av avsnitt ger Riker order till La Forge

Riker: "Increase speed to Warp 6"

La Forge:Aye Sir, full impulse.

Hörde Laforge fel eller sade han fel? :wacko:

Yesterday´s Enterprise, säsong 3

På slutet i avsnitten pratade La Forge med Guinan, då hade han uniformen med höga krage på sig. men denna uniformen är från en alternativ Enterprise/tidlinje. Törs jag gissa att alternativ-La Forge hade hamnat fel i Enterprise? :w00t: Jag tror att skådespelaren möljigt har glömt att byta uniformen.

// Nettan , som ber ursäkt för dålig svenska

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där felet som diskuterades i del ett av felen om wolf 359 i del 1av disskusionen, kom på en sak om det! borgerna assimelerade besättningen på ett skepp tog dom nog öcer skeppen med och stack sedan hem till delta quadrant! :borg1:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

svar på saker sagt i "Voy på SVT"

Klart att helheten är det som är vikigtast men och att det kan bli fel lite då och då. Men när det är så många fel som man inte änns behöver "leta" för att se. då är dom för stora samt för många. Detta gör att helheten i voy inte blir lika bra som i ex TNG, DS9 eller farscape

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag hittade ett fel i "Blink of an eye".

Janeway sa att Doktorn skulle vara borta i 2 sekunder för dem på Voy och 3 dagar för Doktorn, men 1 sekund på Voy var ju 1 dag på planeten. :wacko: så där är ett fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu